DW 8 ⏳

20 3 0
                                    




Tap.... Tap..... Tap.....

Bunyi Harris mengetuk jarinya di atas meja. Terbit senyuman menghiasi wajahnya itu. Kadangkala dia ketawa kecil menggeleng kepala. Harris mengelamun akan sewaktu mereka makan sarapan tadi. Dia amati setiap gerak geri Sara Umairah.

Tak dapat makan... merajuk hmph.

Dapat makan... happy sangat sampai makan tak pandang orang

Pantang kalau orang cari gaduh dengan dia... keluar segala gangster dalam diri

Muka manis... sekali marah mulut laser yang dapat

Itulah gadis yang bernama Sara Umairah. Comel.

"Kau ni penuh dengan kejutan wahai Sara" gumam Harris.

Kemudian Harris mengambil kertas yang diberikan Mustakim balik tadi. Dia melihat kertas yang sudah ronyok itu tertera nombor telefon seseorang yang ditulis atas kertas itu. Hartis mencebik lalu dironyokkan semula kertas itu dan dibuang ke dalam tong sampah.

"Ris nah no ekor untuk kau" Mus mencampak kertas tu pada Harris.

"Laku tak ni... boleh menang besar tak" balas Harris mengambil kertas yang dironyok itu.

"Hahaha no ni tak berapa nak menang besar lah...no yang suwei"

"Kalau suwei baik kau buang je.. takyah bagi aku pun takpa" Harris gelak sambil membuka kertas itu. Dilihat ada no telefon yang ditulis. Tapi dia taktahu no siapa. Dia menaikkan kening memandang Mustakim meminta penjelasan.

"Tu no cashier kat kedai tadi.. dia suruh bagi kat Sara.. aku tadi nak buang je tapi fikir tak elok pula nak buat macam tu.. nanti kau bagi lah Sara" jawab Mustakim.

"Tadi dia ada asal kau tak bagi je" tanya Harris.

"Alah aku malas nak rosakkan mood sebab tengok tadi dia happy gilaa borak borak.. so kau tolong eh bagikan thank you Ris"

"Em ye lah tapi aku nak tanya.. handsome ke cashier tadi"

"Boleh tahan nampak manly sebab kulit gelap tapi ada rupa" balas Mustakim acuh tak acuh. Harris hanya membalas ohh saja.

"Ok lah aku gerak lu nanti tak pasal pasal bapa aku marah sarap lambat" ujar Mustakim.

"Haa ok ok"

"Gerak lu pape roger" Mustakim menekan pedal minyak. Keretanya meluncur laju meninggalkan Harris yang masih berdiri menatap kertas itu.

Seperti yang dijangka Harris tidak memberi kertas itu kepada Sara. Dia teringat akan kata-kata Sara dalam kereta tadi.

flashback

"Sara... Mus nak tanya boleh" Mustakim memulakan bicara dalam kereta.

"Iye apa tu"

"Sara rancang kahwin umur berapa" tanya Mustakim seraya memandang cermin belakang dapat dilihat Sara yang sedang elok memandang di luar tingkap. Tanpa sedar Harris turut memasang telinga ingin mendengar jawapan Sara.

"Sekarang Sara dah 24 tahun so nak fikir kahwin tu emm Sara rasa dah boleh get readykan diri untuk berkahwin lah dalam masa sekarang ni... Mus pula? Encik harris?"giliran Sara pula memulangkan pertanyaan tadi kepada dua jejaka di hadapan.

"Saya kalau dah jumpa cinta hati saya memang saya takleh tunggu dah terus ajak kahwin sebab saya umur 26 dah... mak abah pun dah tanya bila nak kahwin" balas Mustakim disambut tawa dia sendiri.

"Aku taktahu... biar masa menentukan" jawapan sederhana dari Harris Luthfi.

"Sara kalau ciri ciri idaman lelaki ada ke?" tanya Mustakim.

Demi WaktuWhere stories live. Discover now