BAB 23

11 3 0
                                    

Raihan meletakkan songkok hitamnya di atas katil sebelum dia memandang ke arah sekeliling bilik tidurnya. Tiada langsung kelibat Dafella.

KLAK!

Panjang umur. Baru je cakap, tuan badan dah masuk. Dafella menekur menatap lantai, tidak berani ingin melihat Raihan yang memandangnya seperti ingin memakannya.

"Kenapa hang pandang aku macam tu?" Soal gadis itu perlahan. Raihan berjalan mendekati Dafella. Pipi isterinya di usap lembut.

"Salah ke aku nak pandang isteri aku sendiri hm?" Dafella menggelengkan kepalanya.

"Tak. Tak salah pun. Aku cuma...erm" Dafella teragak agak ingin jujur kepada suaminya.

"Malu. Tak apa, aku faham hang malu lagi dengan aku.  Alah nanti lama lama hang biasa lah" pujuk Raihan.

"Kejap, aku ada benda nak bagi dekat hang" berkerut dahi Dafella saat Raihan bertindak menjauhinya dan mendekati meja kecil di sebelah katil. Namun perasaan ingin tahu berkobar kobar di dalam hatinya. Agak agaknya apa yang dia nak bagi eh? Eh tapi untuk apa? Hari jadi aku dah lepas.

"Nah" Raihan menghulurkan satu beg kertas sederhana besar kepada Dafella. Dafella mengambil.

"Apa ni?" Soalnya.

"Tengok lah sendiri" membulat mata gadis itu tatkala melihat isi di dalam beg kertas yang Raihan beri tadi. Terdapat 7 buah novel kegemarannya.

"Ini untuk aku?" Raihan mengangguk mengiyakan.

"Thank you Afnan! Sayang hang!" Dia terus meluru dan memeluk tubuh kekar suaminya. Wajahnya disembamkan di dada Raihan.

Perlahan lahan tangan Raihan naik membalas pelukan dari isterinya. Belakang badan Dafella digosok.

"Sama sama sayang"

ENEMY TO LOVERS  Where stories live. Discover now