Bab 23

11 3 0
                                    

"Hoi! Termenung jauh nampak. Kau fikir tentang apa tu, Riz. Ataupun kau dah mula jatuh cinta dengan isteri kau. Ye lah, semalam kan dia macam bidadari. Sekejap...semalam aku tengok kau bercakap dengan someone. Siapa tu?" kata Aamir setelah duduk d hadapan sahabatnya itu.

"Tak ada makna aku nak jatuh cinta dengan dia. Kalau korang nak tahu, aku jumpa Nizam." balas Mukhriz.

"Ouhh...Tapi, aku tengok si Nizam tu semalam macam suka je dekat bini kau. Kau tak ada rasa cemburu ke?" kata Farhan pula.

"Aku tak jealous. Cuma aku tak nak orang cakap yang aku ni suami tak guna. Biarkan isteri keluar dengan jantan lain." balas Mukhriz lagi.

"Suka hati kau lah, Riz. Jangan sampai dia dah pergi jauh, baru kau rasa nak menyesal. Jom Han, kita keluar." kata Aamir lalu mengajak Farhan keluar dari bilik Mukhriz.

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

"Assalamualaikum, kak Sara. Rissa datang ni." ucap salam dari Marissa setelah sampai di rumah abangnya dengan kakak iparnya.

"Waalaikumussalam. Rissa datang sorang ke. Mana Mustaqim?" balas Maisara setelah membuka pintu utama.

"Ouhh...abang Taqim dah mula kerja dengan abang Riz hari ni. Rissa bosan lah, kak. Mama selalu keluar shopping dengan perempuan tu tapi dengan akak langsung mama tak pandang." kata Marissa setelah dijemput masuk oleh kakak iparnya.

"Akak tak kisah pun, Rissa. Rissa, Taqim dengan papa dah layan akak dengan baik pun dah cukup. Lagipun, akak ada kawan-kawan yang sentiasa sokong akak dari belakang. Kalau akak dengan abang kamu berpisah, jangan lupakan akak tau." jawab Maisara sambil menahan sebak.

"Kami akan sayang akak sampai bila-bila. Dan Rissa sebenarnya datang sini nak bawa akak pergi jalan-jalan. Akak pergilah bersiap...Rissa tunggu akak." ujar Marissa lalu duduk di sofa.

Maisara hanya menganggukkan kepalanya saja dan melangkah ke arah tangga untuk menuju ke biliknya.

Isteri Hanya Atas Kertas [slow update]Where stories live. Discover now