Bab 18

11 2 0
                                    

"Riz...kau masih bencikan isteri kau ke? Ye lah...kawan-kawan dia beritahu dengan kami yang kau macam tak benarkan kawan diorang keluar dari rumah je." kata Aamir.

'Pandai kau mengadu dekat kawan kau. Kau tunggu nasib kau lepas ni.' bisik Mukhriz dalam hati.

"Suka hati aku lah nak kurung dia dekat rumah. Dan suka hati aku nak benci atau suka dekat dia." balas Mukhriz.

"Kau jenis suami yang tak bersyukur langsung. Dan aku nak tengok sejauh mana 'benci' kau terhadap Maisara." kata Aamir dengan menekan perkataan benci itu kepada Mukhriz.

"Riz...apa yang dicakap Am tu betul. Jangan sampai isteri kau pergi jauh baru kau nak menyesal. Jomlah, Am. Kita pergi buat kerja lagi bagus." kata Farhan lalu pergi meninggalkan Mukhriz.

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

"Sara!! Aku dah cakap dengan kau...jangan nak beritahu dengan kawan kau yang kau kena kurung. Berapa kali aku dah pesan denga kau...jangan nak mengadu sangat dengan diorang!" tengking Mukhriz setelah masuk ke dalam bilik tidur isterinya.

"Saya tak cakap apa-apa dengan diorang tu." balas Maisara.

"Kau tak perlu nak tipu dengan aku lah... Aku tahu yang kau nak semua orang bencikan aku kan! Kau nak sangat kan aku layan kau sebagai isteri. Sini aku layan kau." kata Mukhriz lalu menolak badan Maisara ke atas tilam dan menindih di atas badan isterinya.

"Awak nak buat apa ni?" soal Maisara dengan perasaan takut.

"Kau yang cabar aku buat macam ni. Kau yang nak sangat aku layan kau sebagai isteri." kata Mukhriz.

Dengan terpaksa, Maisara hanya merelakan saja perbuatan suaminya itu. Dan malam itu menjadi malam yang indah buat Maisara tetapi bukan pada Mukhriz.

Isteri Hanya Atas Kertas [slow update]Where stories live. Discover now