56. fejezet

2 1 0
                                    

Két nap is eltelik, de Cedric még mindig gyenge, a sebei épp csak elkezdtek beforrni, noha állítólag villámgyorsan képes meggyógyítani magát

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Két nap is eltelik, de Cedric még mindig gyenge, a sebei épp csak elkezdtek beforrni, noha állítólag villámgyorsan képes meggyógyítani magát. Talán az elkeseredéstől fogyatkozott meg az ereje. Gőgös magabiztossága nyomtalanul eltűnt, és csendes lett. Alig eszik, és a szobájába zárkózik. Az is lehet, hogy tervez valamit. Legalábbis ebben reménykedem.

Este aztán nem bírom tovább, felpakolok egy tálcára mindenféle élelmet, és bekopogok hozzá.

– Szabad – szól ki fáradt hangon, mire belépek. Az ablaknál ül meggörnyedt háttal, és a sötétbe burkolózott utcát figyeli.

– Hoztam neked ennivalót – teszem le mellé a tálcát egy asztalkára.

– Nem kérem – válaszolja rekedten.

– Mióta nem ettél? Két, három napja?

– Nem számít.

– Már hogy ne számítana? – kiáltok fel, mire végre rám pillant. Tekintete űzött, szeme alatt árnyékok sötétlenek.

– Életben tudom tartani ezt a testet étel nélkül is – feleli. Meglepődöm.

– Egyáltalán nincs is szükséged arra, hogy egyél?

– Azt nem mondtam – húzza el a száját.

– Akkor egyél! – tolom elé a tányért, ő pedig mérgesen megragadja a cipót és nagyot harap bele.

Sóhajtva leülök mellé.

– Visszaszerezzük azt az átkozott könyvet, és Madlene-t is kiszabadítjuk – próbálok lelket önteni belé.

Bólint, de mihelyst lenyeli a falatot, újfent az utcát nézi.

– Tudom, milyen lehet neked – folytatom.

– Tudja? – fordul felém.

– Nekem is el kellett hagynom az otthonomat, és én is elveszítettem a családomat. Először London melletti birtokunkról kellett menekülnöm, aztán Devonshire-ből. A szüleim meghaltak, a nagynénémék elárultak. Madlene-t halottnak hittem, ám mihelyst megtaláltam, megint elveszítettem. De veletek lennem olyan érzés, mintha újra volna családom. – A hangom elcsuklik, Cedric arca pedig ellágyul. Felemeli a kezét, és meleg tenyerét lassan az arcomra simítja. Kellemes borzongás jár át, a bőröm alatt mintha tűz gyúlna.

– Sajnálom – suttogja. – Sajnálom, hogy a kisasszony is elveszítette a szeretteit.

Nem tudok válaszolni. Túl jó érzés így lenni. Az új homokórám jut eszembe a benne pergő homokkal, ami pontosan annyi, mint Betsynek, és arra gondolok, hogy bár a háború miatt lett visszavásárolva az életem, talán nem csak harc és küszködés lesz benne. Talán egyszer vége lesz a küzdelemnek, talán győzünk, és talán marad még annyi homok, amennyi elég lesz egy kevés boldogsághoz.

A kulcs (hetero verzió)Where stories live. Discover now