Jaha, nu var det alltså Tävling i slalom. Linda, Selma och Lindas pappa skulle tävla då, och som jag sa skulle jag vara med "killarna", såklart var jag nervös för att jag ville ju ha chansen med Ludde! Men minuterna gick och jag fick inte prata med Ludde, jag blev lätt trött och jag åkte snabbt ned för backarna. Jag var så sur att jag inte fick prata med Ludde. Jag hade lust att gråta, men såklart grät jag inte... Jag tänkte för mig själv "Ludde, jag får aldrig chansen att prata och jag förstör bara chanserna genom att vara tyst". Jag blev bara tystare efter minuterna, men såklart skulle Adam och Emil börja prata med mig, och såklart lyssnade jag inte, genom minuterna var vi på en ny backe, jag åkte snabbt igenom den, men så klumpig jag är så åkte jag in i ett träd... Men när jag vände mig om stog Ludde där, jag blev röd om kinderna och såklart kände jag mig dum, han fråga om jag mådde bra och sånt, men jag mådde inte bra, jag mådde SJUKT BRA!!! han hade äntligen börja prata med mig och ja, det tog inte lång tid innan vi blev tysta, jag fick en hjärtattack så att jag inte kunde andas, såklart inte på riktigt.. Jag mådde bara bra tänkte jag nog lite högt så Ludde hörde mig..
-Thea, mår du verkligen bra?
-Emm, ja, tror jag.. Efter som jag åkte in i ett träd så tror jag att jag mår bra..
- haha, det var ju värt det sa Ludde!
Jag förstod inte vad han mena så jag var tyst. Såklart skulle Selma ringa och jag svara, Ludde stanna, och Adam, Emil var ju redan nere.
- Thea, var är ni?? Sa Selma
- Emm, jag och Ludde menar du?
- ehh, nej, NI?!
- alltså jag och Ludde!
- okej, var är Emil och Adam?
- nere och väntar sa jag
- du och Ludde? Sa Selma
- här uppe sa jag!
- skynda er ned, vi väntar på er sa Selma.
- Jaja! Sa jag och la på!
-Ludde, Selma och dem väntar på oss där nere, vi måste skynda oss!!
- okej, vi skyndar!
Men eftersom det snöa *host host hagla host host* så gick det rätt långsamt! Vi hade ju bara en timme kvar här så ja, ni förstår att det gick långsamt.. Men när VI var nere, så ringde jag Selma, och nu ska ni få höra vad dem var!
- Selma var är ni??
- uppe på en backe!! Sa Selma
- PÅ EN BACKE?!!! Skrek jag
- Jupp sa Selma.
Ludde tog min mobil och sa
- jaha, tack va snällt! *sarkastisk* men utan att höra sa Ludde * tack selma!*
Utan att höra vad Ludde sa efter det sarkastiska, Jag börja skatta och Selma bara
-Jupp! Vi vet!
Nu kunde jag inte sluta skratta, så jag och Ludde åkte upp på en backe och där stog dem inte, så vi åkte några gånger på några backar, men vi mötte dem efter kanske 10 min. Men nu hade 55 min gått och Jag och Ludde lämna skidorna och sånt! Nu sprang vi till bussen och hämta plånböcker och gick och handla GODIS OCH LÄSK! Men sen ringde Selma och undra var vi var och Ludde skrek,
- på bussen, åker om 10 min!
- VA!!? Skrek Selma!
Jag la på och såklart sa jag:
-visste du att det inte finns några krl i light?
- Emm, ja? Sa Ludde
- såklart sa jag det, sa jag lite högt så Ludde hörde!
- det gör inget, ;)
- jaha, men *är tvungen nu* jag var ....
- vad sa Ludde och tittar på mig.
- jag har hela dagen försökt imponera på dig så du kanske skulle gilla mig.. Nu skämdes jag och blev helt röd om kinderna!
- Thea, jag har aldrig berättat detta för nån men, jag gillar dig, och så KYSSTE HAN MIG! Jag bara blev chockad, han gillade mig, va fan skulle hända nu??
YOU ARE READING
Första blicken
Teen FictionThea ska börja 9:an och hennes kärlek till Ludde har höjt från 0-100! Men Jaja, det är nått att åka skidor med Ludde!