Thea's perspektiv:
Så det är bal om 2 dagar och Ludde har inte bjudit mig än och ja, jag blir ledsen för att Nästan alla tjejer i klassen har blivit bjuden till balen med nån.. ;(. Inte jag iallafall, men jag får väll gå och köpa en balklänning ifall jag blir bjuden till balen med nån. Annars får jag väll ligga hemma och titta på tv:n.. Men Jaja, jag få väll köpa en kort elr lång klänning och den kommer vara fabulous! Men Jaja, den är om 2 dagar och jag hinner kanske bli bjuden.
2 dagar senare:
Så, ikväll så är det bal och Ludde har inte bjudit mig och har Varit lite konstig.. Tydligen ska Kasper och Hampus ha fest, det betyder FEST och det är imon på kvällen, för att vi har slutat skolan och har sommarlov!!! :D!!! Jag är så spänd på det. Men Jaja! Jag har köpt min klänning! Det blev en kort som slutar precis under rumpan och visar skit mycket bröst! Hoppas Ludde bjuder ut mig annars får jag väll gå ut och springa elr gå ensam..
*biz biz ( mobil ljud att nån ringer)*
Det står Smilla på telefonen! Fan!
- ja! Sa jag och blev arg. För att Smilla mobba mig för nått år sen för att hon var populär men nu så är jag mer populär än vad hon är.
- gissa vem som bjöd ut mig! Sa hon och ja, detta kan inte vara sant!
- hmm, Ludde? Sa jag och nu blev jag orolig!
- JAAA! Skolans populäraste kille! Sa hon och mitt hjärta börja bulta snabbare och tårarna kom. Jag la på och sprang ut ur huset. Jag kan inte fatta att Ludde är otrogen med Smilla!
Jag sprang ut i skogen. Mitt ben gjorde ont men eftersom gipset är borta nu så kunde jag springa. Jag gick förbi skolan och eftersom jag tog bort gipset idag så var jag ledig. Alla i min klass kom till mig och jag var så jävla ledsen!
- vad har hänt Thea! Sa Selma och typ alla la sin hand på mig för att vara snälla!
- Ludde.. Han ska gå på balen med Smilla!! Sa jag och nu kom det.. Tårarna!
- VA FAN! Skrek Yvette ut och nu var det inte på lossas.. Detta var krig!
- du, följ med till klassrummet och ha en skoldag med oss sa Kristoffer och ja, detta var inte roligt. Lärarna sa att jag kunde vara med, men eftersom jag var ledig så fick jag gå hem efter lunch om jag ville. Jag gick till skåpet för att sminka mig, jag hade ett par jeans med en magtröja. Jag fixa håret och sminket innan Ludde kom.
- du kom! Sa han och kom för att ge mig en kyss.
- du rör mig inte! Säger jag ovh tårarna kommer.
- vad?? Säger han och "killarna" börjar prata med honom! Jag hör inte men jag hör ett svär ord och jag springer in på toan innan jag hör några knacka på dörren, jag visste att det var Yvette. Jag öppna dörren men det var inte Yvette, utan Ludde!
- va fan vill du? Sa jag och gick till mitt skåp. Jag skulle ha gå till lektionen och jag behövde mina böcker!
- jag ska inte gå med Smilla! Sa Ludde och jag fick ett sms från Yvette!
-" han ljuger inte ;)"
- du, du rör mig inte ändå! säger jag och går.
- va? Säger han och går efter!
- varför? Säger han och stoppar mig!
- du, du har hjärna till det sa jag och gick förbi! Innan jag visste av det så stoppa "killarna" mig!
- allvarligt! Sa jag och tog up hörlurarna.
- THEA! Lyssna! Säger Simon och jag vänder mig om.
- säg vad du vill, men jag har en tränings tid, skynda!
- jag vet att jag inte ska ljuga mot dig, men jag kan inte vänta. Säger han och går mot mig, han kysser mig och det gick över till hångel.
- gå med mig ikväll. Säger han och jag bara står tyst. Säger han det nu, nu!!! Jag har gått igenom en tuff dag och han säger så nu!
- jag måste gå säger jag och sätter i hörlurarna, jag sätter på "brinner i bröstet" av danny sancedo. Den låten är så bra, men jag ändra mig och satte på "lollipop" av troublemaker från pitch perfect! Jag går till gymnastiken och det är en kort "träning"! Jag blir klar på 2 timmar innan jag går till sats och tränar en snabbis. Jag orkar inte mer innan det är kväll och jag ska på bal med Ludde?? {dem är meningen)
Jag sätter på mig min klänning och fixar mig, mina klackar på 21 cm och tillbehör! Det tog inte lång tid, runt 1 timme ;)! Den var magisk!! Så jävla cool. Ludde var inte här så jag gick runt med "killarna" medan jag vänta. Tillslut var det pardans och Ludde var inte här. Jag gick ur balen för att ja, det var ju pardans.. Jag stod själv och kolla när alla dansa.. Eftersom jag känner några så sms:a jag Andreas från tnc. Han kom och dansa med mig.
- hallå alla här hörde jag DJ säga!
- det är dags för baldrottning och balkung!! Och det är... Smilla och Ludvig! Sa DJ och nu blev jag chockad.. Ludde ljög för mig...
- nej, att han gör så här... Säger jag lågt och springer ut.
- Thea skriker några och jag springer snabbare än nånsin in i skogen och på sätter min på en bänk.
Ludde ljög om Smilla, han hatar mig nu och ja, han blir ihop med Smilla och sånt.
Morgon dagen:
Idag så är det skolavslutning och jag ska hålla tal och sjunga! Jag hade sovit hemma hos mina föräldrar eftersom dem var i U.S.A så kunde jag sova här. Jag hade på mig min fina klänning och hade allt som jag kunde önska.
Väll på skolavslutningen:
- nu hade vi tänkt att Thea skulle sjunga och hon ville hålla ett tal!
Alla klappar och jag ser Smilla krama ludde's arm.
- så, detta var grundskolan då! Jag ville bara hålla tal för att säga hejdå till alla. Jag kommer sakna alla, lärare, elever, kompisar och otrogna, eftersom jag fick ett bra slutbetyg så tog jag chansen och ja, sista tiden i Sverige är här! Jag flyttar till U.S.A och fortsätter med min utbildning. Jag kommer aldrig att flytta tillbaka och vill bara säga hejdå speciellt till Yvette, Selma och Kristoffer i 9B!
- VAAAA! Skriker alla på IP ut!
- och jag ska sjunga som många vill och jag bestämde mig att sjunga Uncover av zara Larsson.
- uncover, uncover, uncover" Säger jag sakta och väll när jag är klar går jag ner från scenen och möter alla i min klass, till och med Ludde..
- Thea... Säger Ludde sakta och ja, jag backar långsamt! Jag hade allt på mig och alla fick gå hem nu.
- jag är ledsen. Säger Ludde och Smilla bara tittar på mig kaxig!
- det som du gjorde kommer jag aldrig släppa, att du var otrogen med Smilla, jag hoppas att ni får ett bra liv sa jag och Per, Emil, Markus, Alex och Andreas från tnc kom till mig.
- jag hoppas att du ändras sa jag och gick med tnc - killarna. Vi åkte hem till mitt och Ludde's hem och jag börja packa, jag Vill bara bort från Sverige, livet och Ludde.
- Thea! Skriker Ludde och kommer in. Detta är slutet för mig och Ludde.. Kommer detta alltid vara slutet rör förlåter jag honom?!
YOU ARE READING
Första blicken
Teen FictionThea ska börja 9:an och hennes kärlek till Ludde har höjt från 0-100! Men Jaja, det är nått att åka skidor med Ludde!