MISAFIR

50 5 0
                                    

Arabaya binip beni evime kadar bıraktı hatta kapima kadar diyebilirim. Annem kapıyı açtığında "Ah kızım nerdesin neredeyse misafirler gelecek hadi acele yardım et bana" derken mutfağa doğru kosusturuyodu. Arkami dönüp buğraya öpücük atıp el salladım oda arabasına yerleşip gözden kayboldu. "ASLIIIIII" diye sert nidayla seslenen annemin yanına koştum. Bana verdiği yiyecekleri masaya taşıyordum ne ara hazirlamisti bunca şeyi. Sofrayi kurup şöyle bir göz gezdirdikten sonra dolmalara uzanip ağzıma bir tane attım. Immm nefisti ben bu kadar beceriksizken annemin doktor haliyle bu kadar fazla yetenekli olması garipti sonuçta yılları fakültede geçmişti ne ara öğrenmişti bunca şeyi. Dolmadan bir tane daha almak üzereyken anneme basıldım. Elime vurarak sert bakışıyla "misafirleri bekle küçük hanım" demişti. Zil çalmıştı bu sırada kapıyı açmak için sağ tarafıma doğru yöneldim. Kapıyı açtığımda misafirleri beklerken dilara çıkmıştı karşıma. "Nerdeydin bakalım güzellik saat kaç olmus" diyerek sorguya çeker bicimde parmagimi salliyordum. "Arkadaslarimla biraz takildim ANNECIGIIIIM" diyerek dalga geçmişti benimle. Kikirdayarak masaya doğru yöneldik. Üstümü degistirmeliydim misafirlerin yanına böyle salas bir biçimde cikarsam annem beni salataya kivircik niyetine dogrardi. Odama doğru merdivenleri ikişer adımla çıktım. Askılı diz üzerinde biten beni hanım hanimcik gösterecek bir elbiseyi alıp üzerime geçirdim. Annemin misafirleri geldiğinde genelde onun misafirlere özel aldığı kıyafetleri giyerdim. Bir leydi edasinda. Hahaybii eda demisken çok özledim ben kızları yaa. Elime telefonumu alıp önce edayi daha sonra büşrayi arayarak konferans görüşmesi yaptım.

"Aloooo"
"Alo kimsiniz" bu yanıt büşradandi. Ay resmen trip atiyorlardi bana.
"Evet sesinizi bende çıkaramadım kimdiniz acaba?" Diyen edaydi. Bugraylayken onları ihmal etmemden ötürü bana sitemleri vardı haliyle. Bende olsam bende kizardim.
"Eee şey ben sizi çok ozleyen ikinizinde ayrı ayrı hayranı olan küçük bir kızım. Şu sıralar sizi tam takip edemesemde Özür dilemek mahiyetinde sesinizi duymak istemistim. Umarım beni bundan mahrum etmezsiniz" dedigimde ikiside kikirdadi.
"Naber cadı" diyen edaydi.
"Iyilik tatlıms ya sizden naber naptiniz ben ortalarda yokken?" Dedigimde büşra
"Napalım her zaman ki şeyler aynı yani tabi bu benim adima eda hanım belkii yankı beyle durumu bayaaa ilerletmis olabilir benden söylemesi."
"Neeee hemen dokuluyosun anlat çabuk çabuk" diye aceleyle sordum.
"Yani canım çokta bişey yokta bana benden hoslandigini ve hep görmek istediğini söyledi eger izin verirsem onu çok mutlu edecegimi ve muhteşem birer çift olabilecegimizi söyledi."
"Eee sen ne dediiin?"
"Yani ee şeey belki biraz evet demis olabilirim. " ben çığlık atarken zil sesiyle irkildim.
"Misafirler gelmiş olmalı sizi cok seviyorum ayriyetten uzun uzun dinlicem bunu biliyosun ayrıntıya girmeden konuyu anlamayiz biz öpüyorum ikinizide görüşürüz ballar" diyip öpücük atip karşıdan da ayni kelimeleri duymamla telefonu kapatmıstım. Zil tekrar calmadigina göre annem misafirleri içeri buyur etmişti. Saçımı düzeltip merdivenlerde aşağıya doğru indim. Gelen misafirlere hos geldiniz diyip sarıldım. Kendimi tanıttım onlarda sırasıyla "Ben koray abin" "Bende neslihan ablan canım" hemen hemen annem yaşlarında bir teyze ve amca duruyordu karşımda ama annem daha genç gösteriyordu. Kapı tekrar caldiginda Arkami döndüm. Kapiya yonelirken adi neslihan olan teyze oğlum gelmiş olmalı demişti. Kapıyı actigimda karşımda dalyan gibi kalipli kaslı ela gözlü bem beyaz bir tene sahip kumral bir yakışıklı duruyordu. Kapiyi acar acmaz afalladim saskindim ve ağzımı acik mi unuttum naptiysam artık "Meraba canım ben Efe yanliz ağzını kapatsan iyi olur hava soğuk usutursun" demisti. Ayy ukala gıcık seni. Gözlerimi kısık memnun olmamiscasina başımı hareket ettirdim. "Ismin neydi güzelim" hayır yani benim taş gibi sevgilim var ben niye bu mala ağzımı açıyorum ki salak kafam.... "Aslı" demistim sadece. Annem misafirlerini masaya buyur ettiginde bizde oturmustuk. Servisleri yaparken dilara ve efenin bakistigina şahit olmuştum. Dilaraya ölümcül bakislarimi atarken oda bana ne var noldu bakışlarını atiyordu. Neslihan teyze. "Ay aslında Efe böyle ev ziyaretlerini hayatta sevmez gelmez diye düşünürken giyinip hazirlanmasi bizi epey şaşırttı." Demisti. Koray amca Gülüyordu Efe ise annesinin bu söylediğini gereksiz bulmuscasina memnuniyetsizce annesine bakiyordu. "Aslıcim kaç yaşındasın canım sen?" Demisti neslihan teyze. "19 neslihan abla" demistim abla demistim istemeye istemeye. Gülümsedi "Bu sene son senen o halde hangi üniversiteyi düşünüyorsun? " diye sormuştu koray amca. "Istanbul üniversitesi hedefim ama bakalım" demistim. Efe öksürürken. "Yaaa öylemi Efe de oraya gidiyor inşallah kazanirsin Aslıcim hem abilikte yapar sana efe" demisti neslihan yellozu. Ay o kim de bana abilik yapicak ukala pislik. "Hı hı ne güzel olur" dedigimde annem ima ettigimi anlamış olacak ki ayağıma tekme savurdu. Yemeklerimizi bitirip çay kahve ve tatli faslina geçince mutfağa yöneldim. Servisleri hazirliyordum dilara iki ara da derede yine nereye kactiysa Hayır yani kesin evde kalicak masadan bir tabak bile kaldirmiyor ben en azından tabak kaldirabiliyorum diye icimden gecirirken gözlerimi devirdim. Ayak sesleri isittigimde dilara zannedip "Nerdesin kızım sen kayboluyosun ortaliklardan" dedigimde dibime kadar yaklasmis olan efeyle karsilastim. Yine mi sen be embesil rahat bırak beni hoslanmadik iste birbirimizden. Suratima bon bon bakarken. "Ne var ne istiyosun?" Demistim. "Sadece su icmek için geldim." "Isteseydin getirirdim buraya kadar zahmet etmene gerek yoktu ama madem kalkmissin gelmissin buz dolabinin rafinda su var" diye eklemistim arkami dönüp servisleri hazirlarken. Bu sefer baya dibime girerek erkekligini kicimin arasında hissedicek kadar yapismisti bana. Irkilip yüzümü ona doğru döndüm. Elimde tatliyi kesmek için duran bıçak vardı. "Hey hey hey sakin ol sadece bardaklarin burada olduğunu tahmim ettiğim icin bardak alicaktim rafdan." Kapağı kaldirip bardağı alirken sırıttı. Pic kurusi resmen cükünü hissetmistim. Igrencti bu "Söyleseydin kenara cekilirdim" "Böylesi daha güzel oldu birbirimizi yakindan tanimis olduk fena mı? " demişti. "Sevgilim var uzak dur benden."
"Şaşırdım doğrusu sana kim bakar ki"diyip yüzünü burusturdu iyice sinir olmaya baslamistim ahmak! Bi çok erkeği karşımda eriyip bitene kadar inletebilecek bir vücuda sahibim ben. Sinir olduğumu anlamış olacak ki "Kim bu şanssız?" Diye sordu "Tanırsın sen BUĞRA ENDER DEVRAN!" demiştim isim ve soy ismine baskı yaparak. Saniyesinde suratı düşmüş morali bozulmuştu. "Ne o pek hoslanmadin sanırım" "Sence bugra iyi bir secenek mi Aslı?" "Neden?" "Çok tekin biri sayılmaz sicili baya kalabalık bir arkadastir kendisi." "Iyi tanıyor olmalısın"
"Evet çok yakından tanıyorum kendisi benim düşmanım olur" dediğinde buz kesmistim. Üstelik sinir de olmustum sevgilim hakkında hic doğru düzgün birseyler söylemiyordu. " Tamam normal bak yüzüme birsey demedim say" diyip mutfaktan çıktı. Tatlı çay kahve servisleride bitince gitmek için ayaklandilar neslihan teyze ve koray amcaya sarilarak onlari ugurlamistim. Efenin ise sadece elini sıkmıştım fakat o elimden cekerek bana sarıldı ve kulağıma "O hayatindaysa dikkatli olmalısın " diye fisildadi. Elimin arasindaki elini sıkarak onu inlettim. Gitmislerdi.... odama çıkıp pijamalarimi giydikten sonra yatağıma yattım. Telefonu elime alıp bugrayi aradım.

"Efendim güzelim"
"Napiyosun? " sesim yorgun çıkmıştı.
"Oturuyoruz cocuklarla edayla yankı sevgili olmuş duydun mu bence birleşip birseyler yapmalıyız."
"Ne gibi şeyler? "
"Imm biz burda bu konu hakkında tartistik biraz kamp'a gideriz diye düşündük ne dersin?"
"Bana uyar."
"Yarına ne dersin?"
"Olur sorun degil fakat pazartesi okul var biliyosun ki devamsızlık yapmak istemiyorum" diye ekledim. Uykusuz okula gidecegimi var sayarsak zaten derslerde uyuyup öyle vakit gecirecektim artık. "Tamam canım onu ayarlarız da sesin garip geliyor bir sorun yok değil mi?" "Y-oo Hayır yok." Ahj kahretsin yine kekelemistim. "Kekeledin. Anlat Aslı" "Misafirler geldi ya yoruldum heralde biraz bide çok memnun kalmadığım bir tipte oğulları vardı ona sinir oldum" "Bana bir erkek misafirin geleceginden bahsetmemistin" kiskanmismiydiiiin ohiohoho aman Allahım. "Benim de haberim yoktu" icimdeki sevinç nidalarimi belli etmeyerek cevap vermistim. "Niye sinir oldun" "Senin okulunda seni tanıyan biri bana dikkatli olmami söyledi" "Kimmiş o?" "Efe diye biri sanırım Efe haktandi" "Efe haktan mı? Düşmanım olur kendisi hic iyi anlasamayiz." "Biliyorum söyledi" "Ne ara benden bahsetmeye fırsat buldunuz acaba?" Bana dayadığını söylesem onu şimdi gider dayak manyağı yapardı belkide öldürürdü. "Hangi okulu tercih edecegimi sordu da annesi bende söyleyince oglumda orda okuyor dedi bende tanıdıklarım var diyince sordu öyle" "Anladım canım" morali bozulmuştu sesinden anladigim kadarıyla. "Neyse yatıyorum ben yarin için haber verirsin çocuklara selam" demiştim. "Yengenizim selamı var beyler." Arkadan ooo sesleri geliyordu ve selamima karşılık selam. "Selamlarini aldıktan sonra "Iyi geceler bitanem görüşürüz" demişti. "Sanada iyi geceler görüşürüz" diyip telefonu kapattım. Ulan ne salak kizsin hem çocuğun moralini bozuyosun hemde bin bir suratla telefon kapatıyosun kacicak çocuk senden sonra çok aglicaksin Aslı hanım. Kendime kizarak yastığa başımı gömdüm nefes almazsam belki aklım başıma gelirdi. En fazla 30 saniye dayandiktan sonra geri cekilip derin derin kisa nefesler almaya başladım gözlerimi yumup kendimi uykuya teslim ettim. Iyi geceler baş belam...

BAŞ BELASIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin