"Aku tau mana haein kerja" kata suga.
"Mwo? kat mana?" tanya jij
"Kau tau tak hotel manul?"
"Mestilah hotel omma aku lerhh"
"hotel omma kau ke? sana lah tempat haein kerja bahagian restauran. dia jadi pelayan. Aku tengok makin cantik pula dia" suga tersengih bukan dia tak tau kalau suga pernah suka haein waktu sekolah rendah dulu. Tapi sejak suga couple dengan naeun dia percaya yang suga dah tak cintakan haein lagi.
Jin memutar kan bola matanya. Membuat suga tergelak.
"Wei.. jeles ke? bagus apa aku puji crush kau" gurau suga.
"Mmm yelar"-_-
-skip-Ring ring ma bell, ring ma bell...
Haein meramas-ramas meja sebelah katilnya. Mencapai telfon yang berdering menganggu tidurnya."Yoboseyo"
"..."
"ha? sekarang ke? tapi saya masuk kerja jam 3 petang. Sekarang baru 11:12 kut." Haein sempat melirik jam loceng di atas mejanya mejanya.
"..."
"Oh, arraso. Saya masuk kerja lah ni" malas. Ya sangat. Tapi terpaksa. Haein mencapai tuala mandinya lalu ke bilik mandi.
Haein ternampak amber tengah asyik menonton tv.
"Wei. Amber Bos tak suruh kau datang kerja awal ke?" soal haein. Dia menyandar di dinding kedua tangannya di silang memeluk tubuh."Tak wae?"
"Aish jinjja. Nak gila aku" rungut haein. Dia masuk ke bilik air.
-Skip-
"tak tau pula aku. Hotel tu ada servis pengahantar makanan dekat hospital." rungut haein. Dia membawa 2 plastik besar bekal makanan.
Dia menuju ke ruangkan Dr.Jin.
'Tuk tuk' hain mengetuk
"Masuk" satu suara dari dalam bilik Dr.Jin. mungkin itu suara Dr.jin.
Haein masuk. Ke dalam dia sedikit terkejut jantungnya berdebar laju sepantas kilat.
'Mimpi ke ni' bisik hati haein. Jin tersenyum. Plannya berjaya.
"Oh, kau ke haein? mmm jap" jin menelefon suga.
"Suga makan dah sampai kau datang lah sini bilik aku ambil" lalu jin mematikan panggilan trsebut.
"Haein. Silakan duduk." perlawa jin.
Wajah haein mungkin saat itu memerah. Dia menunduk agar jin tak memandang wajahnya. Tidak lama itu datang beberapa doktor.
"Jin betul ke kau belanja kami ni?" soal myungsoo. Seorang doktor pakar bedah otak. Jin menangguk sambil tersenyum.
"Dah. Cepat ambil makanan tu dan pergi" arah suga kepada doktor lain.
Doktor2 itu mengikuti kata suga. Apabila keadaan ruangan jin sunyi semula. Jin menunpuhkan sepenuhnya kepada haein.
"Semuanya 350ringgit" *kalau di tukar ke won berapa agaknya?* kata haein. Mata bertentang mata.
"Kalau saya tak nak bayar?"
"ma...mana boleh...nan..ti aku di pecat...ha siapa nak sara kelaurga aku?"
"Saya?" Haein hampir tersedak liur sendiri.
"Gurau lah. Nah" jin mengeluarkan sekeping cek. Haein mengambil cek tersebut dia memastikan cek tersebut. Dan meninggalkan jin.
Dengan cepat haein melangkah keluar dari bilik jin. Suga perasan akan itu. Haein mengipas-kipas wajahnya mengunakan tangan.
"hospital ni ada kantin nak order makanan pun jauh2" bisik haein. Dan terus keluar dari kawasan hopital.
•••
Di hotel manul...
Haein masih lagi mengipas wajahnya yang merah akibat bersemuka dengan jin tadi."Boo" amber mengejutkannya. Haein memutarkan biji matanya.
"Tadikan aku. Aku hantar makanan ke hospital"
"tau"
"kau tau yoongi dengan seokjin kerja sana. Lepas tu seokjin panggil yoongi suga. Nama bilik seokjin kan Dr.Jin. hensem gila"
"Ow..."
"ow? itu ja? kau tau kah merah muka aku ni.panas"
"ingatkan kena tampar tadi" amber tergelak.
"Ish. Kau ni. Ehh, bukan jam3 baru kau masuk kerja ke?"
"yup, tapi hani tak masuk so aku ganti"
••••
*mianhae kalau part ni tak best. Author betul2 tak ada idea. Sibuk dengan Betmo di sekolah minggu depan percubaan spm. Wish me good luck.
*Thanks yg sudi baca*Kalau sudi bacalah cerita 'stop imagine v' •_<...
YOU ARE READING
Marriage contract
RomanceJin seorang anak yang taat pada ibunya, semua kehendak ommanya di penuhi sehinggalah ommanya menyuruh dia untuk berkhawin walaupun dia belum ada calon. Haein seorang gadis miskin yang berkerja di sebuah restauran di hotel manul yang popular di korea...