part13

112 9 0
                                    

chanyeol memandu keretanya ke hospital dalam fikirannya pasal khawin kontrak jin dan haein.

#Flashback

(Chanyeol pov)

aku ternampak fail warna coklat. Manalah tau jin salah warna fail. Lalu aku memeriksa kandungan fail tersebut. Aku sedikit terkejut.

Khawin kontrak? Kim seok jin dan yoon haein? fikir ku..

"Apa maks..."aku melihat haein kelibatnya menghilang mungkin dia dah turun kot. Aku keluar dari rumah tersebut sebaik aku telah menjumpai fail biru yang di maksudkan jin.

#Flasback end

Author pov.

Chanyeol menuju ke bilik jin lalu di berikan jin fail tersebut.

"Gomawo yeol" ucap jin.

"Nae. Kau... ani..aku pergi dulu" nak je chanyeo menanya pasal kontrak tu tapi niatnya terhenti. Dia keluar dari bilik jin.

•••

Haein sibuk mengemas rumah. Dia dah takde kerja jadi suri rumah je lah katakan.

'Tuk tuk' pintu rumah di ketuk.

apa lagi yang capang nak ni?

haein menbuka pintu niatnya ingin marah tapi tak jadi sebab yang datang bukan chanyeol tapi puan kim omma jin.

"omm..omma?" Panggil haein. Puan kim tersenyum dia kemudian masuk ke dalam rumah.

"Omma duduk lah dulu haein buatkan air. Omma nak minum apa?"

"kopi je"

"nae" haein masuk ke dapur.

Beberpa minit kemudian datang haein dengan minuman. Dan sepotong kek.

"Makan lah" perlawa haein.

"Aigo..tak perlu susah2 menantu omma ni"

"takpe omma makan lah" puan kim sekali lagi tersenyum.

Bertuah jin ada isteri yang baik. Cantik pula tu.

"Omma datang sini nak bagi sesuatu" puan kim mencari sesuatu di dalam begnya. Lalu di berikan kepada haein.

"Apa ni?" soal haein pelik. Dia membuka sampul surat itu. Matanya membulat.

Paris?

"omma harap omma cepat dapat cucu" bertambah terkejut haein mendengar permintaan itu.

Dia menelan liurnya. Mata tidak lepas dari tikat itu.

-Skip-

jam menunjuk jam 10malam jam macam ni jin mesti dalam perjalanan pulang ke rumah. Haein masih setia menunggu jin. Biar pun matanya sangat berat untuk buka.

Pintu seperti di buka dari luar. Haein terjaga muncul kelibat jin bukan satan ok seok jin.

"Belum tidur?" soal jin.

"Awal masih" haein mengaru tengkuknya. Padahal tadi dah terlelap.

"Tadi omma awak datang"

"omma? Dia cakap apa?"

"dia bagi ini" haein menghulur tiket ke paris untuk dua orang.

"Apa ni?" soal jin. Dia mengambil sampul surat itu. Lalu di buka. Matanya membulat.

Paris?

"omma suruh bulan madu ke?" haein mengangguk. Nak senyum ja jin tapi control jangan bagi haein nampak.

"Bila?"

"hujung minggu ni"

omma gomawo...

Jerit hati jin.

Marriage contractWhere stories live. Discover now