part16.

120 9 1
                                    

Setelah 4 hari 3 malam berbulan madu mereka akhirnya pulang ke tanah air mereka. Kereta mereka yang di pandu oleh park ajusshi berhenti tepat di hadapan rumah mereka kelihatan puan kim berada di depan pintu rumah. Wajah tanpa reaksi sukar hendak di gmbarkan.

Jin dan haein keluar dari perut kereta lalu ke arah puan park.

"Omma" panggil jin dia memeluk puan kim. Giliran haein menyalam puan kim tetapi di tepis tangannya. Jin terkejut entah kenapa perangai ommanya berubah secara tiba2.

"Omma kenpa ni?" Soal jin.

"Sah ke dia isteri kamu jin?" Soal puan kim dengan nada sedikit di tekan kecewa agaknya.

"Ma..mak...sud omma?" Jin gagap. Mungkin ommanya dah tahu tapi macam mana?

"Dia ni cuma isteri kontrak je kan? Omma kecewa dengan jin. Kenapa buat omma mcm ni? K. Omma dah fikir yang terbaik untuk jin. Omma nak jin btalkan kontrak tu" puan kim segra meninggalkan perkarangan rumah jin. Haein tergamam baru dia dan jin mula nak bersatu tapi ada pula halangan.

"Sayang masuk lh dulu nanti kita bincang dengan omma ok" pujuk jin.

"Ha? Ok". Ajusshi park yang dari tadi suda pun mengeluarkan seluruh barang-barang mereka dari bonet kereta.

"Saya minta diri untuk pulang dulu" ajusshi park menunduk hormat lalu pergi ke arah kereta mereka.

***

"Auntie betul ke pasal kontrak tu?" Soal chanyeol.

"Rasanya lah...tapi...hubungan mereka...nampak mcm real je?" Jelas puan kim.

"Itu lakonan je Auntie hari tu yeol pergi rumah diorang, kira nak bagi suprise tapi dorang nampak sedang bergaduh jadi yeol tak jadi nak masuk. Yeol risau juga sebnarnya." Tipu chanyeol. Hati puan kim sedikit risau dengan hubungan terserbut dia binggung sebenarnya.

"Nanti lah Auntie try bincang dengan mereka" puan kim masuk ke dalam biliknya sambil mengurut kepala yang sedikit pening.

***

Haein membaringkan badannya di atas katil kerana penat duduk beberapa jam di atas kapal terbang. Tiba2 telfonnya berdering ada mesej masuk. Dia membuka mesej tersebut.

'Hei..pendek awak kat mana? Esok awak free tak? Saya nak ajak awak gi satu tempat'-chanyeol.

'Haish...awak ni stop call me pendek lah tau lah kau ni tinggi takyah lah panggil pendek -_- haah esok aku free maybe lah tak pasti. Awak nak bawak gi mana?'-haein

'Jadi awak nak sy panggil apa? Sayang? Bae? Baby? Honey? Hahaha...tempat tu biar lah rahsia.'
-chanyeol

'Ceh...saya rela awak panggil pendek dari pada panggilan geli tu...rahsia lah sangat.'-haein

'Habis tu jin tak pernah panggil kau sayang ke?'-chanyeol.

'Ada...tapi kalau dia aku tak geli sebab dia suami aku'-haein.

'O,ok annyeong' -chanyeol.

Haein membaling fonnya di sebelah lalu menutup semula matanya.

Skip

"Hari ni awak kerja tak?" Soal haein yang sedang membuat sarapan pagi mereka, jin baru bangun dari tidurnya lalu ke arah haein dan memeluk haein dari belakang.

"Malas lah..tapi suga cakap budak2 rindukan oppa. Chagi nak tak ikut oppa?" Jin meletakkan kepalanya di bahu haein. Manja betul jin rupanya.

"Chagi nak tapi. Chanyeol cakap dia nak jumpa aku hari boleh kan?" Jin melepaskan pelukkannya lalu memusingkan badan haein menghadapnya.

"Dia nak jumpa? Buat apa?" Jin mengerut dahinya. Haein hanya mengangkat bahu.

"Ntah, oppa jangan lah risau. Dia kan sepupu oppa"

"Bukan riasu sebenarnya tapi cemburu" jujur jin.nak tergelak haein.

"Oppa jeles?"

"Suka lah tu"

"suka lah sikit" haein tersengih. Lalu mencubit pipi jin.

"Tapi janji jangan curang" haein mengangguk. Lalu jin mencium bibir haein. Terkejut haein di buatnya.

"Saranghae" bisik jin.

Bersambung....

Marriage contractWhere stories live. Discover now