part15

149 9 0
                                    

Haein dan jin berjalan di sepanjang jalan menara eiffel. Suasana yang sangat romantik. Tiba2 jin mengengam erat tangan haein. Haein terkedu. Jantungnya benar2 hendak meletup dah lah hal semalam jin tidur sebelahnya. Hari ni pula dia nak buat drama romantik.

"jangan lah buat muka terkejut" kata jin dengan wajah fokernya. Haein tersenyun malu.

"awak nak ais krim?" Soal jin. Haein mengangguk pelan. Jin menarik tangan haein ke satu kedai jual ais krim.

"Awak suka perisa apa?" nampaknya jin teruja melihat pelbagai jenis ais krim.

"Mint"

"jinjja? sama lah" jin tersenyum dia menunjuk ke arah aiskrim perisa mint.

-Skip-

haein dan jin duduk di salah satu kerusi sambil menikmati ais krim mint dan permandangan waktu tu. Burung berterbangan, orang berlalu lalang dengan pasangan, sebuah keluarga sedang seronok berpicnik.

"BestKan kalau hari2 macam ni" kata haein.

"Mmm" jin masih dengan ais krimnya.

"Awak ada crush tak?" soal haein tiba2 membuat jin menghentikan lahapnya.

"Ada wae?" kata jin dia memandang haein. Reaksi wajah haein berubah Mendung.

"Sape?"

"perempuan sebelah saya lah dari sekolah menengah lagi sampai sekarang tu tak pernah sedar2" sindir jin. Entah dari mana dia dapat keberanian untuk berkata begiti. Haein melihat di tepi jin ada nenek sedang memberi burung makan.

"Tak kan awakk suka..." haein dengan naifnya menunjuk ke arah nenek itu.

"Yah..bukan dia lah. Awak yang saya maksudkan"

"Ha? jinjja?" terkejut beruk haein. Jin menangguk.

"Habis tu asal bawa org kawin kontrak je?"

"sebab aku...takut kau tolak cinta aku" jin menunduk sedikit kepalanya. Tiba2 dia rasa seseorang memeluknya.

"Saranghae jin" luah haein. Jin tersenyum dia membalas pelukkan haein.

"Nado saranghae...eiii ais krim kau tu jaga kena baju aku"

"Cehh..betul lah apa yang hani cakapkan tu" bisik haein dia melepaskan pelukkannya kembali menjilat aiskrim

"Hani cakap apa?"

"ha? Dia ckap kau tu terlalu pembersih"

"ooh rupanya kau selama ini stalk aku lah?"

"adalah..ehh mana ada perasan" jin tersenyum. Mendengar kata2 haein.

•••

Haein baru selesai mandi. Dia ternampak sebuah kotak berwarna ungu.

pakai baju ini. Saya tunggu awak kat restauran ok jangan lupa. Sayang -jin-

haein tersenyum membaca surat tersebut apa lagi ada pekataan 'sayang' untuknya. Segera dia membuka kotak tersebut dress berwarna merah jambu pudar sesuai dengan warna kulitnya yang putih itu. Haein dengan pantas menuju ke bilik air lalu menukar baju.

•••

Jin yang tak sabar menunggu ke datangan haein. Dia melihat jam tangannya masih awal. tidak lama tu jin ternampak kelibat haein. Dia terpaku seketika dalam fikirannya haein nampak sangat cantik.

Haein ke tu? Cantiknya..

Jin segera ke arah haein yang masih tercegat di pintu masuk.

"Haein" jin menghulur tangan. Haein tersenyum lalu menyambut tangan jin. Jin membawa haein ke tempat duduknya tdi di mana telah di hiaskan dengan romantik sekali.

"Wow. Mcam di tv pula" haein teruja kali pertama lelaki buatnya begini.

"Saya nak buat awak jadi isteri saya yang sah. Bukan hanya kawin kontrak" jin mengeluarkan satu kotak kecil lalu di bukanya. Sebentuk cincin terpapar. Impiannya selama ini mula menjadi kenyataan.

"Sudi tak awak..." belum sempat jin berkata haein mengangguk. Jin tersenyum lalu menyarungkan cincin tersebut ke jari mansi haein.

"Lepas pulang korea je kita pergi daftar perkhawinan kita." Kata jin lalu memeluk haein. Ini lah kenangan yang tak akan di lupakan haein dia sangat bahagia.

#Sorry kalau tak romantik.

Marriage contractWhere stories live. Discover now