Part5.

170 10 0
                                    

"Kau dah sedia" soal suho. Haein mengangguk. Lalu mereka turun dari kereta suho.

Dari jauh kelihatan seorang yeoja sedang menunggu ke hadiran suho. Hati haein mula gementar.

"Suho" panggil yeoja itu. Mulanya dia tersenyum tapi melihat suho yang memegang tangan haein mula mematikan senyumannya.

"Krys...kenal kan ini yoon haein. YeojaChingu aku" kata suho tanpa sedikit rasa bersalahnya.

"Ta...tapi opp..oppa" mata yeoja itu berkaca-kaca. Dia melangkah ke belakang beberapa tapak. Nampak sangat dia kecewa lalu yeoja itu berlari meninggalkan mereka.

Suho terjatuh. Dia melutut. Matanya mulai mengeluarkan butiran air mata. Haein bersimpati.

"Kenapa kau tak bagi tau je perkara sebenar" soal haein.

"aku tak nak dia rasa kehilangan nanti" serak suara suho menahan sebak. Haein diam dia tak tau nak kata apa.

•••

Jessica mengetuk pintu bilik krystal berulang kali. Namun tiada balasan hanya suara tangisan dari dalam sahaja.

"Yah, krys buka lah pintu ni please" rayu jessica. Pintu di buka kelihatan mata semban krystal. Jessica masuk ke dalam bilik krystal.

"Kenapa menagis siapa yang buat" soal sica.

"Suho...dia dah ada yeojachingu baru" kata krystal lalu menangis dengan kuat. Jessica memeluk krystal. Sayang juga dia dengan adiknya.

•••

Haein sedang menonton tv bersama amber. Tiba2 saja telfon dia berbunyi. Tertera nama MySeokJin. Segera haein menjawab.

"Yoboseyo"-haein

"Awak kat mana?"-jin

"Rumah. Wae?"-haein

"Awak jangan gi mana2 saya nak jemput awak ni. Pakai baju cantik sikit ok"-jin

"Ha? Nak buat apa?" -pelik haein

"Jumpa mak mentua awak lerh" -jin terkekeh.

"Ma...mak mentua?"-haein

"Hahaha...tak larh. Omma aku nak jumpa awak je nak bincang pasal perkhawinan kita kot"-jin

"Oh, ok"-haein. Lalu panggilan di matikan.

"Mak mertua siapa?" soal amber. Haein memandang amber.

"Mama mentua aku. Ahh...mama seokJin hahaha" haein tergelak. Amber memusingkan bola matanya.

"Kau kawin betul2 ke ingat kan kau buat cerita" perli amber.

"Betul lah jap aku nak bersiap sedia" haein lantas berlari ke biliknya mencari baju yang cantik dan lebih feminim. Dia mengeluarkan sehelai dress berwarna unggu aras lutut. Terlalu kekok rasanya memakai pakaian yang terlalu seksi hingga mendedahkan dada dan paha. Dia memilih dress itu sebab. Dress tu tak terlalu seksi dan menutup dada walaupun jenis yang tak ada lengan.

"Boleh kot" fikir haein. Dia segera ke bilik air untuk membersihkan badannya.

-Skip-

haein dengan segeranya keluar dari kawasan perumahan milik amber. Sebaik mendapat mesej daripada jin yang jin sedang menunggunya di luar. Kelihatan jin sedang menyandar di keretanya. Dia terpegun seketika, haein mendekatinya.

"Jin" panggil haein. Dress yang di pakai sangat sesuai untaknya. J

"Wow. Yeapuda" puji Jin lalu membuka pintu untuk haein.

Sepanjang jalan mereka hanya membisu masing2 tak tau nak cerita apa.

Sampai di sebuah restauran yang agak popular di kota seoul itu. Mereka turun dari kereta dan menuju ke sebuah.

"Omma" panggil jin. Wanita tua dalam lingkungan. 50an itu memandang haein dari atas hingga bawa.

"Macam kenal" kata puan kim, omma jin.

"Puan kim" panggil haein. Dia kenal puan kim pemilik hotel manul.

"Yoon Haein?" Soal puan kim.

"Haah. Omma dia ni bakal menantu omma" jelas jin. Puan kim tersenyum.

"Cantik lah haein pakai macam ni biasanya baju lebih kurang baju yang selalu jin pakai di rumah" kata puan kim lalu tergelak sedikit.

"Ish. Omma ni" rajuk jin. Haein tersenyum malu.

"Duduk lah bakal menantu omma. Kita bincang pasal perkhawinan korang yerhh" perlawa puan kim ramah.

-Skip-

"bila kau nak kawin?" Soal amber. Dia membuang tuala haein yang di tertinggal di bilik mandi tepat pada muka haein.

"Yahh...aishh jinjja. minggu depan" separu menjerit haein. Mata amber membulat.

"Ce..ce..cepatnya. uii, aku jadi pengapit kau" haein terkejut mendengar kata2 amber boleh terbayang juga amber pakai dress.

"No no... bukan pengapit perempuan pengapit lelaki" amber terbayang yang dia memakai kot hitam dan berdiri sebelah jin.

"Mengada punya tomboy" marah haein dia menolak kepala amber.

"Eii... setomboy aku tapi aku bukan les ok" marah amber pula.

•••

"Minggu depan? uis.. boleh tahan omma kau. Jadi haein macam manalah dia ada marah ke kau?" Soal suga.

"Tak de lah pula dia diam je"

"mungkin dia suka kau. Ingat tak dulu. Dia cakap kau hensem waktu tu kita kat belakang sekolah. Dia pula kena denda sebab tak buat kerja sekolah."

#flashback.

"Apa kau nak buat kat sini" soal jin malas.

"Aku nak jumpa naeun kejap lah" kata suga. Tiba2 hampir separu pelajar 5 Art di denda berlari.

"Uiii. Asal korang lari ni?" Soal suga pada Mark kebetulan turut di denda waktu itu.

"Tak siap kerja rumah bro" jawab mark lalu sambung larian. Tiba2 seorang berhenti secara mengejut depan jin dan suga. Haein yang berlari tak pandang depan terlanggar orang tersebut.

"Omo seokjin hensem" latah haein membuat yang lain memandang haein.

"Ahh.. malunya" separuh jerit haein lalu memecut meninggalkan yang lain.

"Dia tu memang semua lelaki hensem dia puji" bisik seungyeol pada jin.

#Flashback end.

"Ow. Pasal tu aku langsung tak perasan pun kalau haein balas cinta aku masa tu"

"kau tu memang."

Marriage contractWhere stories live. Discover now