part14

129 7 0
                                    

Paris?

mereka di temankan oleh seorang pemandu pelancong. Yang bernama chenderella. tak lah chen je.

"Hotel mr & mrs terletak dekat menara eiffal (hantam) mari saya tunjukkan" chen tersenyum ke arah dua orang pelancong asing ni.

Jin dan haein hanya mengikut Chen dari belakang. Banyak sekali cerita chen dia bagi tau pasal sejarah prancis.

-Skip-

Jin dan haein masing2 membisu. Malu sebab perlu tidur sebilik. Omma jin yang suruh.

"Awak tidur di katil saya kat sofa" bagi tau jin. Haein hanya memgangguk malu tapi suka.

"Good nite" ucap haein Sebelum melelapkan mata. Jin memula baring di atas sofa.

sejam kemudiam...

Jin memusingkan badannya kejap ke kiri kejap ke kanan. Tak selesa. Orang kaya kan. Jin melihat haein walaupun dalam gelap.

Dah tidur ke? fikir jin. Dia menuju ke katil.

"Haein?" panggil jin pelahan. Tiada sahutan. Jin menguap dia mengantuk tapi tak dapat terlelap.

Dia marah ke kalau aku tidur sebelah dia. Lagi pun aku tak buat apa2'. bisik hati jin. Setelah puas berfikir dia mengambil keputusan tidur di sebelah haein.

Baru selesa.

•••

"Bulan madu?" soal chanyeol pelik. Puan kim mengangguk sambil tersenyum. Pelik tak kan diorang nak gi bulan madu padahal kawin kontrak je pun.

"Haah,maybe tak lama lagi ajummah akan ada cucu. Tak sabar." kata puan kim teruja. Chanyeol tersenyum sinis.

"Yeol..ajummah nak keluar kejap" bagi tau puan kim. Chanyeol hanya mngangguk sambil tersenyum kelat.

Ajummah terlalu berharap ke? diorang tu kawin kontrak je' chnyeol tengok je puan kim yang mula menghilangkan kelibatnya.

-skip

Pagi..haein terbangun dek kerana cahaya matahari semakin menusuk di matanya. Dia berasa ada seseoranh di sebelahnya di pandang sebelahnya.

Jin?' mata haein membulat automatik jantung berdegup kencang.

Adakah dia jodoh sementara atau kekal?' haein ternampak jin mengeliat kecil. Perlahan mata jin membuka segera haein mengalihkan perhatiannya.

Jin memandang haein yang masih berbaring.

"Hu? a..awakk? tak marah ke?" soal jin gugup. Haein memandang jin tanpa reaksi. Tapi sebenarnya jantung haein hampir nak meletup. Haein bangun dari baringnya.

Skip

Marriage contractWhere stories live. Discover now