part6

161 10 0
                                    

jessica masuk ke bilik jin dengan sebuah kotak hadiah. Boleh tahan besarlah juga. Tanpa mengetuk pintu. Jin memandang siapakah biadap yang membuka pintu sebelum tanpa mengetuk itu. Jessica menghampiri jin. Jin pula berpura sibuk memeriksa fail pesakitnya. Pandang pun tak nak.

"Sayang nah hadiah untuk u" kata jessica. Dengan sekuntum senyuman manis dibibir.

"Letak je kat atas meja nanti aku buka" kata jin layan tak layan je jessica tu.

"Ish. U buka lah dulu tengok hadiah apa yang i bagi. Mesti u suka"

"ok. Sebelum tu jap" jin mencari sesuatu di dalam laci lalu memberi kepada jessica. Jessica mengambil lalu di bacanya.

"kad jemputan? why? a...ai...why u arghhh" jessica hilang kata2nya dengan kecewanya dia keluar dari bilik jin. Jap, hadiah tu dia ambil balik tau.

Suga ternampak sica yang keluar dari bilik jin. Dia menanggis.

"Jess?" panggil suga.

"Don't call me jess lah. Sica!!!" Marah sica lalu bla. Suga terkedu. Dalam fikirannya sama je pun.

-Skip-

"Onnie" krystal mengetuk pintu bilik sica. Tiada balasan hanya lah suara tanggisan dari dalam sahaja.

"Onnie. Are u okey?" soal krystal. Pintu di buka.

"Ada ke orang putus cinta dia okey ha? hiks hiks.." marah sica lalu menanggis teresak depan krystal.

"tanya je pun." krystal mencebik bibir.

-Skip-

hari perkhawinan jin dan haein.
Bla bla bla bla bla...(mian aku tak reti pasal khawin2 ni)

selesai paderi berucap dan apalah semua. Semua yang hadir di jemput menjamu selera begitu juga lah dengan pengantin. Jin sibuk bercerita dengan suga, naeun dan beberapa rakan sekerja. Haein pula...

"Haein buat muka comel 1...2...3" 'clikk' amber sibuj ajak haein berselfie.

"Satu kali" kata amber lagi.

"Isteri kau kan jin ish ish." kata myungsoo.

"Kau tau tak insta dia. Pergg hari tu aku stalk dia. Beribu gambar dia post dengan kawan dia tu" kata chanyeol pula. umpat tak tengok tempat dorang ni

"Amboi. Husband dia kat sini" perli jin. Chanyeol dan myungsoo hanya gelak. Dah biasa lah dengan perangai dorang tu main cakap je.

••••

"Omo... onnie jin oppa dah kawin?" soal krystal. Dia melihat gambar di insta suga baru beberapa saat di update. Automatik jessica menanggis sekuatnm hatinya.

"Tapi tak de pula muka pengantin perempuan dia. Krys nak tau juga rupa isteri jin oppa ni" bisik krystal. Stalk punya stalk tak jumpa juga.

-Skip-

Puan kim menghadiakan sebuah rumah 2 tingkat. Kepada jin dan haein. Haein terpegun selama ini dia hanya tinggal di rumah yang sederhana tapi kini. Nak je dia jerit yang dia suka kan jin sangat2 tapi dia hanya mendiam kan diri.

"Bilik kau sebelah bilik aku ara?" Kata jin. Haein mengangguk. Jin lalu masuk ke dalam biliknya. Begitu juga haein.

"Selesanya" kata haein lalu menghempaskan badannya di atas katil. Dia berasa seronok lalu melompat2 di atas katil. Macam budak2 takpernah berubah.

'Tuk tuk' pintu bilik haein di ketuk. Dia lalu haein membuka. Wajah jin terpapar di depannya.

"Jom keluar. Kita gi Makan lapar lah" ajak jin. Makan bersama jin. Mesti mahu.

"Ok" haein keluar dari biliknya. Dan dorang pergi lah cari restauran yang terdekat.

•••

Mereka masuk ke sebuah restauran. Tiba2 sesorang menegur haein.

"Kau?" Soal orang tu. Haein mengerut dahi.

"Jin oppa. Dia wife oppa ke?" soal gadis itu.

"Haah. Asal krys dan jess tak pergi?" menanya jin pula.

"Pergi? wedding oppa ke?oppa tak jemput pun sakit hati krys tau tak tapi onnie lagi teruk. Kbai" krys memandang haein tajam. Pandangan yang membunuh. Sempat krys berbisik sebelah haein.

"Playgirl" bisik krystal dan pergi. Haein mengerut dahi semakin berkedut dia buatnya.

"Wae?" Soal jin. Haein memandang jin. Dia sebenarnya memang tak faham sangat apa yang di kata kan gadis tadi.

"siapa tu?"

"krystal adik jessica yang aku cerita hari tu"

"ow...waittt bukan ke dia...ex suho?" haein baru teringat.

"Suho?"

"a...ani.. jom lah cari tempat" haein menarik tangan jin. Hati jin berbunga. Lulls

-Skip-

"mwo? jinjja wife jin tu yeochin baru suho?" soal jessica terkejut. Krystal mengangguk.

"Tak guna punya perempuan." Marah jessica.

•••

Suho yang terlantar di hospital selama beberapa hari yang lalu. Dia Mendapat satu panggilan daripada haein.

"Yoosup bro."-haein.

"Yoow. Asal telpon ni rindu ke?" -gurau suho.

"Perasan tahap dewa dewi kau ni tau"- haein.

"Habis tu?"

"krystal yeochin kau tu. Dia dah tau aku kawin dengan jin lah"

"mwo? Ma...macam mana dia tahu?" tiba2 kepala suho sakit dia menjerit lalu telfonnya terhempas di lantai.

"Suho-ahh waeyo? Geunchana?"-haein panik. Tiada sahutan dari suho.

Haein risau lalu segera pergi meninggalkan restauran. Jin tak tahu. Dia masih menyangka yang haein masih di tandas.

"Lambatnya haein. Makanan pun dah sampai ni?" bisik jin sendiri. Sesekali dia melihat ke arah tandas biar pun tak kelihatan pintu tandas sekurang2nya laluan ke tandas pun cukuplah. Tapi haein tak muncul2 lagi pula.

Marriage contractWhere stories live. Discover now