part18.

124 11 2
                                    

Hari perkawinan yoon taeyong dan jung eunji.

"Oppa majlis dah nak start" kata haein melalui telefon.

"Oppa on the way nak ke sana." Kata jin sambil mengemaskan barang-barangnya. Panggilan di hentikan senyuman di bibir jin tak hilang2 dari tadi.

Jin memandu keretanya menuju ke gereja.

'Lepas tu kita pula haein'

***

"Haein awak nampak cemas aje napa?" Soal naeun.

"Ani.." perasaan haein mula bercampur baur dalam fikirannya hanya jin entah kenpa dia risau sangat.

Eunji melihat wajah risau haein. Sambil di make up kan oleh Bomi.

"Ahh..kyeopta" puji naeun. Eunji tersenyum manis mendengar pujian naeun.

***

Jin masih lagi memandu jalan dari hospital ke gereja agak jauh juga. Telfonnya berbunyi. Jin melihat orang yang menelefonnya. Dia tersenyum haein menelefonnya. Dia menyambut panggilan trsebut tetapi telfonnya terjatuh. Dia cuba mengambil telefonnya.

***

Eunji telah pun berganding lengan dengan taeyong menuju ke depan father. Semua bersorak riang kecuali haein.

"Jin oppa...oppa..opp.." pada mulanya haein memanggil dengan nada berbisik tetapi...tetiba telefonnya terjatuh ke lantas. Suga memandang haein jelas riaksi wajahnya terkejut tambah sedih pelahan air mata haein mula menjatuh. Semua yang hadir tak sedar bunyi telefon jatuh di sebabkan tekun mendengar ucapan father di depan.

***

Jin meramas2 di bawa kakinya mencapai telefon bimbit tetapi bunyi hon kenderaan membuat dia terkejut segera dia sedaya upaya mengelak daripada bertembung dengan lori di hadapannya. Dia menekan break tetapi tidak berfungsi. Jin panik. Akhirnya keretanya terbabas ke jurang.

Darah berlumuran mengalir di kepala jin hidung dan bibirnya.

Skip..

Sebulan berlalu...

"Haein~" panggil taeyong dengan lembut. Berharap adiknya itu akan membuka pintu akan tetapi tiada sebarang sahutan atau tanda pintu akan di buka. Taeyong mengeluh.

Dia tetap membuka pintu bilik adiknya yang tak berkunci.

Badan yang lemah dengan tak terurus membelakanginya menghadap tingkap haein.

"Haein. Pleas jangan buat oppa macam ni" taeyong mengusup rambut haein lembut. Air mata haein jatuh dia teresak.

"Jin dah tak ada haein kena terima hakikat itu" pujuk taeyong bertambah air mata haein membasahi pipinya.

"Jin" lelaki itu dia sangat rindu akan jin.

***

"Maaf kami tak dapat selamatkan mangsa. Semua ini telah di tentukan oleh tuhan puan kena terima hakikat itu" berat tetapi itulah hakikatnya jin tak dapat di selamatkan dalam kemalangan itu. Haein terduduk airmata tak mampu berhenti lagi. Amber memeluk haein yang telah pun jatuh ke lantai.

"Sabar" pujuk amber. Suga juga turut tak mampu memahan air mata lagi. Puan kim pengsan mendengar berita itu tetapi chanyeol sempat menyambutnya.

Mereka semua masuk ke dalam melihat mayat jin yang di tutupi kain putih.

Haein membuka kain yang menutupi wajah jin. Dia menanggis tak mampu terima hakikatnya. Taeyong bersimpati dengan nasib adiknya yang baru nak bahagia dengan jin tapi...tidak berapa lama Krystal, suho dan jessica muncul di bilik di mana jasad jin kaku.

***

"Haein mcam mana?" Soal eunji yang menangkap badan taeyong beru keluar dari bilik haein.

"Dia... masih sama tak berubah" sedih taeyong akan adik perempuannya.

Eunji memeluk taeyong bagi menenangkan sang suami.

"Sabar ehh" pujuk eunji. Dalam kesedihan dia bahagia mempunyai seorang isteri yang baik dan memahaminya.

Chanyeol terpaksa ke uk seminggu selepas kematian jin di sebabkan neneknya yang berdarah uk itu sakit tenat. Puan kim di masuk kan ke hospital kerana koma akibat serangan jantung.

Tiada siapa mampu jaga haein melainkan eunji. Dia berhenti kerja demi menolong taeyong memjaga haein. Taeyong makin lama makin sibuk mengurus hotel tersebut sejak puan kim masuk hospital.

Bersambung...

Mian kalau tak faham.. ff ni hampir nak tamat.


Marriage contractWhere stories live. Discover now