hampir 30minit jin menunggu haein di restauran tapi tak muncul2 telfon pun tak di angkat sms pun tak di balas.
"Tak kan lah dia memang tak ada hati dengan aku" fikir jin. Dia mengeluh makanan di depannya tidak di sentuh langsung melainkan minuman.
•••
Di hospital...
Haien berlari ke arah bilik di mana suho di rawat. Dia ternampak amber dan orang tua suho. Omma suho tengah menanggis appanya pula menenangkan omma suho."Suho kenapa?" soal haein.
"Molla doktor belum keluar dari tadi" jelas amber.
Pintu tetiba di buka seorang doktor keluar dari bilik di mana suho di rawat.
"Siapa ahli keluarga encik kim?" soal doktor tersebut. Doktor itu membulatkan matanya melihat haein.
"Saya ommanya" segera omma suho pergi ke arah doktor itu. Diikuti appanya.
"Tuan dan puan tak perlu risau. Anak tuan puan dah kembali normal dia masih belum sedar. Tuan dan puan boleh jengguk dia" jelas doktor itu sedikit tersenyum.
"Gomawo." Ucap mereka semua. Lalu masuk ke dalam. Tetapi haein di tahan oleh doktor itu.
"Apa hubungan awak dengan keluarga kim?" soal doktor itu. Haein mengerut dahi macam kenal macam tidak. Dia melihat tag nama 'Kim myung soo' patutlah kenal kawan sekerja jin rupanya.
"Mmmm..." belum sempat haein menjawab amber menyuruh haein masuk. Baru dia teringat akan jin.
"Omo!!" Separuh jerit haein.
"Wae?" Soal appa suho.
"Mianhae saya minta diri dulu ada hal nak urus" kata haein lalu keluar dari sana.
Dia kemudian pergi semula ke restauran di mana dia meninggalkan jin. Sesekali dia cuba menghidupkan telfonya yang mati secara tiba2 mungkin kehabisan bateri.
Setibanya dia di restauran tiada kelibat jin di lihatnya. Dia pulang ke rumah dengan rasa bersalah.
Sesampainya di rumah. Dia mengetuk pintu. Tiada balasan. Lampu pun waktu tu tak berpasang padahal hari dah nak gelap.
"Tak kan jin belum pulang" bisiknya. Dia duduk di sebelah pintu. Melihat dunia yang semakin gelap. Dia memeluk ke dua kakinya. Sebenarnya haein ni fobia gelap kau sendiri.
"Jin tak lama lagi akan datang ye aku yakin" bisik haein namun.
Hampir 30minit haein menunggu. Wajahnya bertukar pucat badan pula mengelatar peluh tak henti2 keluar.
"Tiada apa yang akan berlaku hein. Percayalah" bisiknya lagi cuba menenangkan diri. Dia teringat kisah waktu dia kecil.
#Flashback
"Aku kerja cari duit bukan ikut jantan keluar." marah omma haein.
"Omma" haein menanggis. Dia tak suka tengok orang tuanya bergaduh.
"Yah... jangan panggil dia omma dia tu pelacur." Jerit appa haein. Appa haein menarik haein ke dalam stor lalu mengunci haein di dalam.
" yah, kau dah gila ke dia anak kau lah" marah omma haein.
"Omma haein takut omma.. haein tak nak sini. Buka omma...appa haein takut" jerit budak kecil itu.
Omma haein cuba untuk membuka tetapi dia di belasah teruk oleh si sang suami.
"APPA STOPP" marah taeyoung waktu tu dia baru je balik dari sekolah. Dia ada kelas tambahan balik jam10 malam. Taeyoung menolak appanya jauh dari badan ommanya yang lemah akibat di belasah teruk.
"Kau nak jadi anak derhaka ke apa ha!!" Marah appanya lalu memukul taeyoung. Taeyoung tak membalas malah dia melindungi ommanya dari pada di pukul.
"Omma~" haein memanggil ommanya. Tiba2 keadaan menjadi senyap. Haein masih teresak di dalam stor yang gelap.
Tiba2 pintu stor di buka. Kelihatan taeyoung dengan wajah lebamnya dan ommanya terbaring lemah. Haein semakin menanggis kuat.
#Flashback end
"Omma~" lirih hati haein.Badan semakin lama semakin berpeluh banyak. Rasa nak je pengsan. Tiba2 pintu pagar terbuka sendiri. Sebuah kereta memasuki kawasan rumah. Jin keluar dari kereta tersebut. Lalu menghampiri haein.
"Haein" panggil jin lalu menghampiri haein. Haein coba berdiri tiba2 pandangannya gelap dan dia rebah nasib jin menyambutnya.
"haein" jin menampar lembut pipi haein. Lalu mengangakatnya masuk ke bilik haein.
YOU ARE READING
Marriage contract
RomanceJin seorang anak yang taat pada ibunya, semua kehendak ommanya di penuhi sehinggalah ommanya menyuruh dia untuk berkhawin walaupun dia belum ada calon. Haein seorang gadis miskin yang berkerja di sebuah restauran di hotel manul yang popular di korea...