"Betul lah orang tak ada duit. Gaji pun belum" kata haein pada Taeyong. Bukan nak kedekut. Tapi masuk kali ni entah dah berapakali orang pun mana tahan.
"Ish. Oppa nak bayar hutang lah. Kau nak oppa suruh kau khawin dengan si donghoon tu? untuk lunaskan hutang oppa?" Marah taeyong. Haein mencebik bibir. Dia terpaksa juga bagi wang kepada taeyong.
"Tu lah. Lain kali cari duit bukan menghutang je lebih. Orang juga yang susah."Perli haein. Tetapi perlian itu tidak di hiraukan. Taeyong bla begitu saja selepas dapat apa yang di minta.
"Menyusahkan je tau. Menyesal aku pulang"
••••
Haein pergi ke rumah amber. Dalam perjalanan satu kereta berhenti tepat padanya. Haein terhenti. Rasa ingin tahu siapakah pemilik kereta itu. Cermin kereta di turunkan. Satu kepala di julur ke luar tingkap."Suho?" Haein terkejut.
"Yoon haein kan? kebetulan jumpa naik lah" ajak suho. Haein mengerut. Suho ialah kawan baiknya di sekolah menengah dulu mereka terpisah kerana suho yang ingin menyambung pelajarannya di australia.
Dengan ragu bercampur gembira haein masuk ke dalam kereta suho. Dia rindu kawan baiknya.
"Lama kan tak jumpa. Amber mana?" Soal suho.
"Kami masih tetap bersama lerh."
"hahaha. Perangai masih sama kan?"
"Huish..mesti"
"hahaha."
Mereka tiba di sebuah cafe mewah. Tempat tu kebanyakannya orang berada.
""Buat apa kita kat sini" haein memandang cafe tersebut.
"Aku belanja" haein hanya mengikut dah orang nak belanja. Rezeki jangan di tolak.
Mereka duduk di sebuah meja paling belakang sebelah tingkap.
Setelah mengoder.
"Haein boleh tak aku nak minta tolong kau?"
"tolong apa?"
"jadi fake girl friend aku. Sebab aku nak putuskan hubungan dengan yeojachingu aku"
"mwo? gila kau. Aku tak nak"
"please. Aku ada sebab tersendiri"
bincang punya bincang. Akhirnya haein bersetuju. Mendengar alasan suho itu.
"Thanks haein"
"nae"
-skip-
Sedang jin memeriksa fail pesakitnya telfonnya berdering menanda ada panggilan masuk. Dia melihat skrin telfon ommanya.
"Yoboseyo omma" menjawab jin.
"Jin... dah ada calon ke?"
"calon? tak belum lagi. Nanti jin usahakan ye omma"
"kalau boleh cari secepat mungkin. Kalau tak omma kira nak jodohkan kau dengan jessica tu"
"andwae omma yelar nanti jin cari secepat mungkin"
"okey baiklah" panggilan di matikan.
Jin mengeluh. Segera memanggil suga ke biliknya. Tidak berapa lama tu suga datang.
"Ha asal panggil orang ni?" Soal suka dia menghampiri meja jin lalu duduk menghadap jin.
"Tolong carikan isteri untuk aku." terlopong mulut suga mendengr ayat jin.
"Kau demam ke?"soal suga lalu menyentu dahi jin.
"Serius lah janji aku tak khawin dengan jessica"
"kawin dengan jessica je pun apa salahnya."
"salah besar ok. Dia tu manja mudah merajuk. Aku tak reti hal memujuk ni. Dan satu lagi aku tak cinta dia pun"
"habis tu kau suruh aku cari? mana aku tau type ideal kau?"
"yang ada ciri2 haein pun boleh. bukan kawin sebenar kawin kontrak je pun boleh"
"Haish. Apa susah kau ajak je lah si haein tu kawin kau minta tolong dia mana tau lah dia baik hati nak tolong kau" cadang suga.
"Ish kau ni"
-skip-
Selepas pulang dari kerjanya. Jin terus ke biliknya dia duduk di atas katil.
"Haein mau ke?" Monolognya.
Jin menggaru kepalanya dan mencapai tuala mandi. Dia terus ke bilik mandi di dalam biliknya. Biasa lah rumah orang kaya macam tak tau hahaha.
-Skip-
Jam4:35 di hotel manul. Jin masuk ke dalam restauran. Suasana yang damai dengan bunyi muzik romantik.
"Jin" panggil seseorang iaitu mark sepupunya.
"Boleh tak kau suruh pekerja yang bernama haein ambil order aku." arah jin. Mark akur kerana hotel tu milik omma jin.
Jin duduk di sebuah meja khas untuk dua orang. Sambil tu menunggu haein. Segera haein ke arah jin mengambil order
"Encik nak order apa?" Soal haein.
"Encik?" jin tergelak. Haein pelik salah ke dia panggil jin encik.
"Panggil Jin je kan senang"
"hehe... mianhae seok ehh tak Jin" haein lebih selesa panggil jin dengan nama seokjin sebab dulu mana dia tau yang seokjin biasa di pnggil jin.
"Duduk lah dulu" arah jin. Haein duduk menghadap jin. Meski jantung dia berdebar tapi dia dapat mengawal perasan itu.
"Wae?" soal haein.
"Nak minta tolong boleh?"
"boleh je apa dia"
"kawin dengan saya boleh"
"boleh. Ha KAWIN?" haein terkejut.
"Tak kawin kontrak je lah. Jangan lah menjerit."
"oh mianhae. Kawin kontark dengan kau?" haein memperlahankan suaranya.
"Please boleh lah. Kau kenal jessica jung kan?" Haein mengangguk semestinya model yang dia tak sengaja tertumpah minuman ke baju mahal jessica. Dan terpaksa gajinya di tolak sebab jessica yang nak menghebohkan hal yang kecil tu.
"Model tu ke? Sebab dia lah. Gaji aku di potong lerh"
"Kalau aku tak ada calon isteri omma aku akan jodohkan kami tau tak." haein tersenyum melihat wajah jin saat itu. Tak sangka wajah poker waktu di sekolah menenga dulu boleh sebegitu comel ketika meluah benda yang tak di sukakannya.
"Okey lah aku tolong" Haein ni sangat mudah untuk di pujuk. Tapi sebenarnya dia memang nak kawin pun dengan crush sendiri. Siapa yang tak nak oh.
-Skip
Haein masuk kedalam bilik amber. Baru amber hendak melelapkan mata
"Kau buat apa?" Soal amber.
"Nak cerita lah apa lagi. Tadikan jin dia bawa aku kawin. Tapi bukan kawin betul cuma kontrak je"
"lepas tu?"
"ish boleh tak kau jangan bagi ayat kejam sangat"
"yelar"
Haein memukul amber dengan bantal lalu pergi masuk ke biliknya. Dia menghempaskan badannya ke atas katil."Suho pun satu nak minta tolong aku pula jadi girlfriend dia" haein kini keliru. Nak batal kan atau tak permintaan suho. Tapi dia kesian pula dengan suho.
YOU ARE READING
Marriage contract
RomanceJin seorang anak yang taat pada ibunya, semua kehendak ommanya di penuhi sehinggalah ommanya menyuruh dia untuk berkhawin walaupun dia belum ada calon. Haein seorang gadis miskin yang berkerja di sebuah restauran di hotel manul yang popular di korea...