part11

122 10 0
                                    

Haein melihat isi di dalam peti ais..

Daging dah nak habis? hu...sayur? terpaksa pergi pasar lah kata kan...

Haein mengeluh. Dia sangat malas nak ke pasar. Sesak. Satu sebab kenapa dia memang malas nak ke pasar.

Nak tak nak dia tetap ke pasar untuk beli barangan memasak. Dia mengenakan baju simple je. Pasar je pun.

•••

Sampai di pasar, dia mengambil bakul yang tersedia bagi pelanggan.

Nak beli apa ehh..hantam je lah

Semua sayur yang di nampaknya di masuk kedalam bakul. Daging ayam, lembu semua masuk bakul tak lah semua beberapa je.

Selesai membeli barang2 yang di rasanya cukup untuk seminggu atau lebih itu. Dia menuju ke kaunter. Nasib tak ramai sangat baru dia berjalan nak berbaris ada orang potong pula.

"Yah, encik apa ni?" soal haein bercampur kesal. Lelaki tadi tidak mengendahkan suara haein dia hanya membelakangkan haein. Haein geram nak je dia langgar mamat ni. Tapi lelaki tu pandang belakang and tengok muka haein.

"Lah si pendek rupanya" soal lelaki tadi. Haein memandang lelaki itu.

"Yah, si buta sana kau. Aku yang dulu kau gi belakang" arah haein.

"I dont want" chanyeol tersengih. Haein buat2 tendang chanyeol.

"Ehem" pnjaga kaunter itu berdehem. Segera chanyeol meletakkan barang yang di belinya tadi cuma penambah perisa je. Sambil tu chanyeol menghulur duit kepada penjaga kaunter itu.

Selepas membuat pembayaran, haein mengangkat barang2 tersebut. Berat? Memang. Terpaksa haein jalan dengan barang2 berat itu.

Dalam perjalanan keluar dari pasar raya itu. Haein terserempak dengan chanyeol ketika itu sedang memerhatikan sehelai dress biru langit.

Haein pelik dia turut memerhatikan baju itu. Chanyeol perasaan seseorang di sebelahnya lalu dia memandang.

"Kau? Kau buat apa?" soal chanyeol sedikit terkejut maybe.

"A..ani..bye"

"Haein-sshi?"

"Tak berat ke?"

"berat. Asal kau nak tolong aku angkat ke?"

"aku belum pun cakap. Jom lah aku hantar kau" perlawa chanyeol. Dia membawa kereta miliknya tak kisah lah jenama apa yang penting mewah lah anak orang kaya kan biasa lah tu.

Memandangkan aku tak sanggup jalan kaki dengan barang berat ni...

Haein mengikut chanyeol masuk ke dalam kereta milik chanyeol itu.

Sepanjang jalan mereka hanya senyap...sampai lah tiba di rumah haein dan jin.

"Gomawo. Capang" ucap haein sempat lagi dia mengejek.

"Nae. Si pendek. Bnyak kan makan sayur" perli chanyeol. Geram juga haein bila chanyeol cakap macam tu.

Kereta chanyeol mula meninggalkan perkarangan rumah tersebut.

Haein masuk kedalam rumah

•••

"Akhirnya dapat juga aku cuti seminggu. Btw rindu pula dengan jin tu. Tapi..." monolog jessica. Dia memandu laju ke rumahnya nak berjumpa dengan adik ke sayangannya itu.

Sampai di rumah dia meluruh ke biliknya dan menghempaskan badan ke katil. Selesa.

•••

Chanyeol tersengih balik ke rumah dalam fikirannya hanya haein. Teringat dia bila haein panggil dia capang.

Weii..yeoll tak..kau tak boleh jatuh cinta..dia jin punya.

Akhirnya chanyeol cuba untuk menghilangkan perasaan itu. Tapi mampu ke dia?

-skip-

"taeyong-sshi, boleh tak jaga sikit perangai awak tu? dah ramai yeoja datang sini semua cari awak. Siapa yang susah saya juga?" Omel eunji. Taeyong malas mendengar semua itu.

"Senyap lah sikit" arah taeyong. Eunji geram nak je dia cincang mamat depannya itu. Lalu dia masuk ke biliknya semula. Taeyong tersengih. Melihat wajah marah eunji.

Comel pula kalau marah...

Sekali lagi dia tersengih. Dari tempatnya pun boleh lihat eunji di sebalik dinding kaca itu. Eunji menjeling taeyong.

Marriage contractWhere stories live. Discover now