part9

151 10 0
                                    

Haein pergi ke hotel di mana dia pernah berkerja disana bahagian restauran. Niatnya tu nak berjumpa dengan taeyong.

Haein pergi ke tempat taeyong yang waktu tu tengah curi tulang. Sakit hati dengan perangai abangnya itu. Haein mengetuk meja taeyong.eunji hanya mampu melihat dari sebelah dinding kaca (entah susah nak cari ayat sesuai mohon faham sendiri).

"Apa ni oppa puan kim kan bagi oppa perkerjaan so oppa kena lah kerja bagus2" suara haein yang rendah namun jelas yang dia tengah marah.

"Ingat oppa nak sangat kerja ni?" kata taeyong pula dengan nada sedikit kasar tapi masih lagi pelahan. Haein terdiam seketika.

"Habis tu oppa nak apa?" soal haein.

"Duit. Oppa nak date dengan hyuna malam ni. Palli" taeyong menghulur tangannya ke arah haein. Tak habis2 duit duit duit. Geram dengan taeyong, haein terus pergi dari situ tanpa memberi wang kepada taeyong.

"Yah, budak ni.. haein" jeritan taeyong tidak di endahkan.

•••

Tak habis2 dating dating dating. Aku juga yang kena bagi duit ingat org ni apa!! nak je haein kata bergitu dengan taeyong tapi tak berani sebab taeyongkan abang dia. Dia cuma mampu meluah pada diri sendiri. Tanpa tidak di sengajakan.

Brukk

Haein terlanggar seseorang lelaki tinggi dengan kaca mata hitamnya kulit putih dan hensome lah.

"Ish..tu lah dalam hotel pun pakai kaca mata hitam. Langgar orang pula tu" sindir haein. Dia emo dengan perangai abangnya di tambah lagi ada mamat ni langgar dia memang lah panas.

"Ehlehh...yang kau pendek snagt tu asal smpai orang pun tak nampak" perli lelaki itu pula. hatinya benar2 marah.

"Ahh" jerit haein kecil lalu meninggalkan lelaki itu. Lelaki tadi hanya memandangnya sinis. Baru di melangkah setapak dia ternampak telfon. Dia mengambil telfon tersebut melihat empunya. Wallpapernya gambar yeoja tadi dan seorang yeoja agak bergaya kelakian.

Lelaki itu mula tersenyum lalu di simpannya telfon itu di dalam poket.

•••

Puan kim yang waktu itu tengah bercakap dengan klien melalui telfon tiba2 terdengar suara ketuk pintu. Dia melihat pintu masih lagi tertutup.

"Maafkan saya, Eunji akan urus semua pasal tu. Encik jangan risau"

"…"

"Nae, baik lah" panggilan di matikan.

"Masuk" arah puan kim.

Seorang lelaki tinggi dengan kaca mata hitam. Orang tu yang tadi haein langgar. lelaki itu membuka kaca matanya lalu tersenyum.

"Chanyeol?" puan kim sedikit terkejut. Bercampur gembira.

"Bila sampai asal tak bagi tahu ajummah?" puan kim memeluk tubuh milik lelaki tersebut.

"Takkan lah yeol nak susah kan ajummah" chanyeol melepaskan pelukkan tersebut.

"Ajummah, jin mana?"

"ada je kat hospital"

"Ow...btw, nak gi jumpa jin dulu. Annyeong ajummah" kata chanyeol lalu meluruh ke pintu dia sempat melambai ke arah puan kim. Puan kim mengeleng sahaja perangai anak buah kesayangannya.

•••

Hospital,

Waktu tu jin tengah melayan budak2 yang menghidap kanser bersama suga dan naeun. Hidup jin sedikit aman sejak dia berkhawin dengan haein. Aman mean tiada lagi jessica yang sering ajaknya makan or what everr...

"nuna...josuah cakap dia akan mati tak lama lagi jinjja?" soal seorang budak kepada naeun. Naeun tak tau nak buat apa nak senyum pun tak mampu dia kesian dengan budak2 tersebut.

"Ani...kita tak tahu bila ajal kita nak datang so jangan fikir macam tu lagi ye..josuah" kata naeun dengan nada lembut. Budak yang bernama josuah itu menundukkan kepalanya. Lalu mengangguk.

"Ok lah chimchim josuah pergi lah main dengan yang lain ok" 2 budak tu mengangguk. Lalu ke arah rakan2 yang lain.

"Weii...pandai lah naeun tu layan budak2 kan?" puji jin.

"Well, see siapa bakal husband dia" dengan bangganya jimin berkata.

"Hello ladies and gengtleman..." tiba2 satu suara membuat semua tumpan ke arah pintu yang baru di buka. Mata menangkap pemilik badan tersebut.

"Hehehe...mianhae" lelaki tadi tersengih.

"Orang gila mana terlepas ni?" Soal suga.

"Yah, apa ni mana ada orang gila lah." marah lelaki tadi.

"Habis tu" blurr suga.

"Itu chanyeol lh sepupu aku tinggal di uk" suga mengangguk. Tiba2 semua budak mengerumuni chanyeol semua mendonggak.

"Wahh...tingginya" kata seorang budak perempuan.

"Nak terpatah leher aku" tambah budak yang bernama chimchim.

"Oppa boleh dukung mirae?" soal salah satu gadis tersebut.

"Sure" lalu chanyeol mendukung mirae.

"Hyung hunnie pun nak" hunnie melompat2 lalu chanyeol mendukung hunnie dan mirae. Semua budak pun berebut2 hendak di dukung.

"semua..jangan lah buat chanyeol oppa mcam ni" kata naeun lalu semua budak berhenti meminta dukung.

"Mereka suka kan aku" kata chanyeol.

"Well budak2 jagaan kami memang suka semua orang" dengan bangganya suga membalas.

"Tak habis2 nak puji diri" perli jin.

"Well suga kan" sindir naeun.

Marriage contractWhere stories live. Discover now