part12

123 6 0
                                    

"Chanyeol. Telfon jin suruh dia dengan wife dia tu makan malam kat sini" arah puan kim. Chanyeol tersenyum lalu tangannya sibuk dengan telefonnya.

Tidak berapa lama... telfon chanyeol berbunyi.

Cepatnya gumam chanyeol dia membuka mesej daripada jin.

Ok..

"Ajummah dia cakap 'ok'" beritahu chanyeol.

-Skip-

makan malam...chanyeol hanya memandang wajah haein. Haein perasaan akan itu.

Asal dengan mamat capang ni tak pernah nampak orng ke?

"yeoll bila nak balik uk?" soal jin. Chanyeol membulatkan matanya.

"Entah tak tau lagi wae?" jawab chanyeol.

"Ani.. saja tanya" jin tersengih. Mereka menjamu selera malam itu.

Selesai makan, haein menolong bibik mengemaskan meja makan. Walaupun di halang tapi tetap juga berkeras nak tolong bukan nak tunjuk baik cuma tak selesa kalau tak buat kerja.

Chanyeol pula sibuk juga nak tolong cuci piring. Tapi dia cuci bukan bersih sangat pun. Haein mengeleng dengan kerja chanyeol.

"Sana biar pakar yang buat" Chanyeol ke tepi sedikit bagi ruang ke haein. Pastu dia menolak haein dengan pinggangnya ke tepi membuat haein hampir terjatuh. Chanyeol tergelak.

"Woii...capang tak guna" marah haein. Semakin kuat pula dia gelak. Nak je haein pukul chanyeol.

Bibik nampak pun. Nasib dia cuma pembantu kalau tak..nak je dia sumbat mulut chanyeol dengan sabun cuci piring. Tak lah mana ada gurau je.

Jin melihat dari pintu dapur nampak rapat je. Cemburu pun ada.

"Ehemm" jin berdehem...membuat chanyeol terkejut sedikit. Dia kemudian mengambil piring yang dah di cuci dan menyusun ke rak piring.

"Haein jom lah balik" ajak jin.

"Jap lagi" haein masih sibuk dengan piring. Ntah bnyak sngat kali piring.

-skip-

Sebulan kemudian...

"Oppa jom kita gi sana" ajak krystal pada suho. Suho hanya memandang ke arah yang di tunjuk oleh krystal kedai ice cream. Suho tersenyum dia memeluk bahu krystal then jalan bersama2 masuk ke dalam kedai tersebut.

Jessica kebetulan yang hendak pulang ternampak mereka berdua sweet.

Sweetnya..kan bagus kalau aku dengan jiN begitu...Tapi haein ni kacau je

Jassica memandu semula tapi dia hampir terlanggar seseorang.

"Yah..michin jalan tak tengok kereta ke?" marah jassica jantungnya hampir tercabut. Lelaki itu hanya memandang jessica dengan tanpa perasaan. Jessica keluar dari kereta

"weiii..pabo kau tak kenal aku ke hu?" marah jessica lagi.

"Kesah" hanya itu yang di balas lelaki itu. Jessica ternganga..

B..boa?

Skip

Chanyeol memandang sekeliling rumah milik jin. Haein menjarakkan dirinya dari chanyeol.

"Apa yang kau pandang?"

"mana bilik jin?"

"tu" haein menunjuk tingkat atas.

"Tadi kau cakap bilik kau kat sana. Kenapa bilik jin kat situ pula?"

"se...sebab...aish kau kecil lagi jangan masuk campur rumah tangga orang"

ada yang tak kena. Pasangan suami isteri tak tidur sebilik?

tanpa meminta izin. Chanyeol naik ke tingkat atas dia masuk ke bilik jin.

"Yahh...capang-shi kau nak buat apa ha? aku lapor kat jin baru tau" ugut haein. Dia mengikut chanyeok ke bilik jin. Dia melihat chanyeol mula mencari sesuatu. Haein pelik dia tak tau apa chanyeol nak cari.

"Mana fail biru jin?" soal chanyeol.

"Fail biru?"

"Ish, kau ni dia suruh aku ambil fail biru dia cakap kat laci"

"Ow..kan senang je kau bagi tau tujuan kau datang sini dari tadi. Tak lah aku fikir yang bukan2. Ceh try cari kat almari mungkin ada" cadang haein.

Chanyeol mencari namun fail coklet yang di jumpai. Dia cuba memastikan isi kandungan itu mana tau jin salah warna fail. Buat penat je.

Chanyeol membulatkan matanya sedikit.

Khawin kontrak? kim seok jin dan yoon haein?

Marriage contractWhere stories live. Discover now