part17

124 7 0
                                    

Haein menunggu chanyeol di sebuah taman dan duduk di buain sambil bermesej dengan jin. Sesekali dia tersenyum dengan mesej jin. Mata haein teralih sebaik seseorang berhenti tepat di hadapannya. Wajah di donggakkan melihat wajah empunya kaki itu. Chanyeol tersenyum melihat haein.

'Comel'

"Ah...si capang" gurau haein. Senyuman chanyeol terhenti.

"Capang2 hensem juga tau" kata chanyeol.

"Perasan"

"Jom" chanyeol menarik tangan haein lembut.

"Kita nak ke mana?"

"Awak ikut je"

"Haraboji bagi tau lah"

"Amboi halmoni ni-_-" haein trsengih.

Skip

Chanyeol membawa haein berjalan di sebuah pantai. Sambil menikmati makanan ringan.

"Cantik lah permandangan sini. Nak bawah jin lah gi sini" haein memecahkan kesunyian. Chanyeol memandang haein.

"Betul ke perkhawinan korang hanya prkhawinan kontrak?" Soal chanyeol. Senyuman haein memati.

"Macam mana awak tahu?"

"Auntie bagi tahu?" Chanyeol memandang dalam mata haein.

"Haah...tapi kan jin tu crush aku sejak sekolah menengah lagi tau. Dia pun sama juga tapi masing2 malu nak luahkan lucukan" haein tergelak kecil. Tangannya terasa seperti di pegang. Haein memandang chanyeol yang sedang mengengam kedua tangan kecilnya itu.

"Kan baik kalau aku pulang lebih awal" nada chanyeol mula perlahan.

"Maksud?" Haein melepaskan tangannya.

"Yoon Hae In" chanyeol meletak kedua tangannya di atas bahu haein.

"Saranghae" terbeliak mata haein. Sepatutnya chanyeol tak patut kata begitu dengannya.

"saya tahu sy tak patut ckap mcm ni tapi...saya tak dapat tipu perasaan sendiri sa...ya benar2 cintakan awak yoon haein" luah chanyeol. Haein melepaskan tangan chanyeol.

"Aniya..chanyeol aku cuma boleh anggap kau ialah sahabat tak lebih dari itu. Sebab tak lama lagi aku dan jin akan jadi suami isteri yang sah. Mianhae" haein meninggalkan chanyeol yang terpaku dengan kata2nya.

Andwae..aku tetap akan pastikan kau milik aku haein.

Chanyeol membiarkan sahaja jasad haein yang mula menghilang itu.

****

Haein dengan tergesah-gesahnya ke bilik kerja jin. Dia mengetuk pintu bilik jin.

Masuk

Suara jin dari dalam membenarkannya masuk. Haein segera membuka daun pintu tersebut.

"Jin" panggil haein. Jin terkejut sedikit melihat haein.

"oppa sibuk?" Soal haein lembut.

"chagi bukan ke...keluar ngan chanyeol?"

"Haah...tapi..."

"Tapi apa?"

"Ani..oppa..kalau oppa tak sibuk nanti kita jalan2 nak?" Jin mengangguk kecil. Terpapar senyuman di wajah haein.

"Gomawo oppa"

"Jin" pintu bilik jin di buka tanpa kerukan. Mereka berdua segera memandang org yang membuka tanpa mengetuk itu. Suga.

"Lah bersweet2 pula.. ni ha aku cuma nak bagi korg dua kad ni" kata suga lalu menghampiri meja jin dan menghulur sekeping kad. Jin mengambilkan tersebut.

Marriage contractWhere stories live. Discover now