Ráno mě vzbudil otcův hlas. Křičel na mě, že jsem celé dny venku a nevěnuji se klavíru. Jen jsem na něj koukal a nic neříkal. Už abych byl ve škole, tam nebudu muset na pitomý klavír ani sáhnout. Oblékl jsem se a vyběhl z domu. Snídani jsem vynechal, poněvadž jsem se nechtěl zdržovat v otcovo blízkosti. Běžel jsem na kopec,ze kterého je vidět na Liliyn dům. Okno jejího pokoje bylo zavřené, takže ještě spala. Vyrazil jsem tedy zpátky domů. Když jsem byl skoro u domu, zaslechl jsem jak se rodiče zase hádají. Být doma když se hádají nebyl dobrý nápad a tak jsem se otočil a šel pryč. Rozhodl jsem se, že půjdu k potoku. Když jsem tam došel,bylo všude ticho. Tak jsem si sedl a pozoroval tekoucí vodu. Asi po hodině naprostého ticho jsem zaslechl smích. Smích mi tak známý a příjemný. Byla to Lily. Když běžela z kopce dolů směrem ke mě,mávala a usmívala se na celé kolo. Sedla si vedle mě. Začali jsme si zase povídat. Vyprávěl jsem jí o Bradavicích a sovách. To jí zajímalo. Zajímalo jí vlastně všechno. Od košťat po máslový ležák, od mozkomorů po hábity. Hltala každé mé slovo a její velké smaragdově zelené oči na mě upřeně zíraly. Říkal jsem Lily různá základní zaříkávadla a ona se je snažila zapamatovat. Měla v hlavě ale tolik nových informací, že jí to nešlo. A pak mě něco napadlo. Řekl jsem Lily ať na mě počká a běžel jsem domů. Když jsem byl skoro uvnitř, zastavil jsem tesně před dveřmi a chvilku poslouchal. Rodiče se už přestali hádat. Rychle jsem vyběhl schody a zavřel za sebou dveře mého pokoje. Po chvilce hledaní jsem našel věc kterou jsem hledal a vyběhl ven. Když jsem byl skoro u potoka zahlédl jsem Lily. Seděla v trávě a pletla si věneček z květin. Když si ho nasadila na hlavu,byla ještě krásnější. Přiběhl jsem k ní a podal jí knihu, kterou jsem schovával za zády. Lily si přečetla název a v očích měla slzy štěstí. Byla to kniha základních kouzel, kterou jssm dostal od maminky. Všechna kouzla z ní jsem znal a bylo mi jasné, že Lily se ta kniha bude hodit. Obejmula mě a knihu si položila na kolena. Nevěděla co říct a tak se koukala na knihu a hladila prsty její měkkou novou vazbu.
" Tak jí otevři " řekl jsem a usmál se.
Kývla a otevřela knihu. Začala číst. Po každém otočení stránky se na mě usmála. Četla a četla. Ale já jí nevnímal. Zakoukal jsem se na její krásné dlouhé zrzavé vlasy na kterých měla posazený věneček. Pokaždé když Lily naskočila vzrušením, se věneček posunul. Takhle jsme u potoka byli az do večera. Když se začínalo stmívat řekla Lily, že bude muset jít. Vyběhla nahoru na kopec a naposledy mi zamávala. Pak zmizela za kopcem ve tmě. Chvilku jsem koukal směrem k Lilinu domu a pak jsem se vydal do toho svého. Otevřel jsem dveře a šel do kuchyně kde byla maminka. Podala mi večeři, kterou jsem rychle snědl. Poděkoval jsem a běžel do svého pokoje. Lehl jsem si do postele, ale spát se mi nechtělo. Tak jsem si pod postelí našel pár knih a dal se do čtení."Severusi! Okamžitě jdi spát" matka vběhla do pokoje a začala na mě křičet.
Rychle jsem se prevlékl a zalezl do postele.
Dlouho jem se koukal do prázdna."Dobrou Severusi" řekl jsem si.
ČTEŠ
Deník Severuse Snapea
Fanfictiondeník který si psal Severus od svých 10 let až do konce svého života.