Het meisje- Deon

19 0 0
                                    

Ik rende en rende tot ik bij het bos kwam. Ik stopte toen ik bij een meer kwam. 

Voor me ligt een boot. Hij ziet er een beetje gammel uit. Zal ik het doen? Misschien moet ik het maar niet doen. Ik wil niet gelijk terugstribbelen omdat ik onderkoeld ben. Ik zet de boot uit mijn hoofd en loop het bos in. Boven me torenen enorme bomen. En overal hoor ik geluiden. Geluiden... Ik loop toch terug naar het meer. Dan sleep ik de boot op de kant en kijk of er dingen inliggen. Niks. Ineens hoor ik een geluid. Niet zomaar een geluid, maar gegil, geroep. Waar komt het vandaan? Zenuwachtig kijk ik om me heen. En ineens zie ik het. Boven op die berg. Daar staat een vrouw. Ze zwaait voor zich uit. Zwaait ze naar mij? Ziet ze mij staan? En dan zie ik dat zie iets in haar hand heeft. Een vlag. Een witte vlag met een rood plusje erop. En ineens weet ik wat ik moet doen. Dan begin ik met lopen. Naar de berg. Ik weet niet precies waarom ik het doe. Of wel? Ik voelde gewoon dat ik het moest doen. Een vreemde aantrekkingskracht. Ze zwaaide naar mij. Ik wist het zeker. Ik wist iets zeker. Voor het eerst! 

Ik loop en loop door het bos. Met mijn voeten schop ik tegen bladeren en takjes. Het is vredig in het bos. Precies zoals in de reisbrochure stond. Als ik daar aan denk moet ik glimlachen. Ineens hoor ik iets. Achter me. Mij ogen worden groter en langzaam draai ik me om. Niks. Ik zucht van verlichting. Wie weet wat voor gekken hier in dit bos rondlopen? Ik loop door. Maar dan hoor ik het weer. Het geluid. Toch loop ik door en drie stappen verder pak ik mijn telefoon. Mijn vinger vliegt over het scherm. Ik druk op het plaatje van de Camera. Ik houd de telefoon voor me en roep: "SELFIE!" . Maar ik maak geen selfie. Ik kijk in het scherm om te zien wat er achter me is. Ineens laat ik mijn telefoon vallen van de schrik. Achter me staat een meisje. Ze lijkt iets ouder dan mij. Rood haar. Krullend. En sproetjes op haar neus. Niet zoals de meisjes in de tijdschriften van Safa. Ze is niet perfect. Ze is vereweg van perfect. Heel langzaam draai ik me om. 

Alles Begon HierWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu