Sterren- Safa

15 0 0
                                    

Het was nacht. Ik telde de sterren. En hij sliep.

Deze nacht was vreemd. Voor het eerst sliep ik niet in mijn eigen bed. Ik sliep in het ziekenhuis. Deze kamer was vreemd. Voor het eerste deelde ik mijn kamer. Hij sliep in het ziekenhuis. Ik weet niet waarom maar ik moet steeds aan hem denken. Als ik naar hem kijk zie ik dat hij zijn open doet. Ik schrik en wil wegkijken maar ik moet hem aanblijven staren. Hij is zo knap. Zo liggen we ongeveer een minuut lang. Ik kijk hem aan, hij kijkt mij aan. "En? Ga je nog iets zeggen?" Zegt hij zo ineens dat ik schrik. "Ik. Ehm... Sorry" ik draai weg. Hij draait weg. Ik lig stil en probeer te slapen voor 15 minuten, maar dan zegt de jongen naast me : " Heb je ooit geprobeerd de sterren te tellen?" . Ik draai me naar hem. " Toen ik klein was deed ik het altijd. Ik vond ze zo mooi!" Zegt hij enthousiast. Ik kijk naar hem. Hij kijkt naar mij. "Waar ik woonde was het te licht om het te doen. Ik kom uit Nederland..." Mompel ik "maar ik wil het wel" . Ineens kruipt de jongen uit zijn bed. Hij loopt naar het raam en doet de gordijnen open. Dan pakt hij zijn deken en legt hem op de grond. Ik kijk hem aan. "Kom" zegt hij zachtjes. Dan sta ik op en ga naast hem zitten. We kijken naar elkaar en beginnen met tellen. Dit is het meest romantische wat ik ooit heb gedaan. Zo blijven we wel een half uur zitten. Ineens horen we een deurknop en snel schieten we in bed. Het is een zuster. Ze kijkt of we er nog liggen en dan gaat ze weg. Als de deur weer dicht is barsten we in lachen uit. 

Alles Begon HierWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu