Kap.1

345 9 2
                                    




"Hallå? Ellie du måste skynda dig, alla andra är klara!" hör jag Alice min bästa vän ropa.

Jag tar på mig mina svarta klackar medans jag skyndar mig ut till bilen där de andra tjejerna sitter.

Det är fredag och första veckan på college är avklarat så nu ska vi ut och ha lite kul bara vi tjejer. Jag bor i college området med Alice och de andra tjejerna Molly och Sassa bor i ett rum lite längre bort men vi brukar alltid sitta och mysa tillsammans i någons rum efter skolan. Vi håller alltid ihop och det är så skönt att ha några att prata med.

"Framme" säger Sassa.

Jag kliver ut ur bilen och möts av ett hus fullt med folk både ute och inne. Vi går in och det är folk överallt, vi försöker tränga oss fram och hittar köket för att ta någonting att dricka.

När jag vänder mig om igen är Alice borta och jag suckar. Det är typiskt henne att bara försvinna men jag vet att jag snart kommer hitta henne och antagligen men någon random kille som hon antagligen aldrig kommer se mer efter den här kvällen.

Efter en stunds letande hittar jag henne i en soffa med en kille som jag aldrig har sett förut och jag bestämmer mig för att gå och hämta en till dricka i köket.

..........

Det här var en av de sämsta festerna på länge, jag orkar inte kvar här så jag dricker upp drickan och ställer ifrån mig muggen på ett bord för att gå iväg och förhoppningsvis hitta någon av tjejerna.

Efter en halv timme ger jag upp och glider ner längs en vägg. Hur ska jag nu komma hem? De har antagligen åkt med någon annan hem...

"Hej, jag heter Louis."

Jag kollar upp och det står en kille framför mig, han har brunt hår och blåa ögon.

"Hej." mumlar jag och kollar ner i mitt knä igen.

"varför sitter du här helt ensam?"

Jag kollar upp igen och möter hans snälla, djupa ögon.

"Mina kompisar har åkt och jag har ingen bil så jag måste stanna här" berättar jag och gör ett försök att resa mig men det misslyckas och sjunker ihop på golvet igen.

"Här, jag kan hjälpa dig." han sträcker fram handen och jag ger honom ett litet leende medans jag tar mig upp. Mitt huvud bultar och jag mår absolut inte bra.

"Vill du ha skjuts hem?"

jag nickar och tar tag i hans hand medan vi tränger oss ut ur huset och fram till hans bil.

....................................................................................................................................................................

Vet att det är ett kort kapitel men jag kommer att skriva längre kapitel sen, ville bara ha den första delen avklarad.

hoppas ni tycker den verkar bra och att ni fortsätter läsa :)

Har inte riktigt bestämt vilka dagar jag ska uppdatera, men jag ska uppdatera så ofta jag kan.

Bilden längst upp är en bild på Ellie (Sasha pietersen)

Tack att du läser :D     XX'

forever?  L.TWhere stories live. Discover now