" vart fan har du varit hela dagen!" nästan skrek Alice, " Jag har försökt att ringa dig hela dan!"
" Ska du säga som bara dissade mig på festen igår!" spottade jag ur mig. "Jag var tvungen att åka med en annan person hem bara för att jag inte hade någon bil!"
"Någon annan?" hon hade lugnat sig lite och kollade ned stora förvånade ögon.
"Ja, jag ville ju inte stanna där" sa jag lite irriterat och började ta av mig mina skor.
" men vart var du idag då?"
"Jag gick ut och åt mat med honom"
"Med honom?" hon hade satt sig på sängen med benen i kors.
"Jag vart skjutsad av en kille igår" sa jag ock kollade upp från mina skor.
"Aha.." sa hon bara, det syntes att hon skämdes lite över att bara ha lämnat mig på den där jävla festen. Men om hon aldrig skulle lämnat mig hade jag nog inte träffat Louis.
Resten av dagen satt jag och gjorde läxor, Alice, Sassa och Molly hade gått ut på stan för att shoppa men jag valde att stanna kvar här. Jag kanske skulle kolla på film eller så sen när jag var klar men läxorna.
Jag vaknade av att min mobil vibrerade, jag hade tydligen somnat när jag kollade på filmen, så jag reste mig upp ur sängen och gick fram till mobilen.
När jag tog upp den hade jag fått två sms, ett från Alice, och ett från Louis..
men jag kollade först vad Alice hade skrivit.
Från Alice:
"Ska ut på en klubb i kväll så vi blir lite sena, xx Alice"
Till Alice:
"Okej ses imorn då, xx Ellie"
sen var det smset från Louis..
Från Louis:
"Tänkte fråga ifall du skulle vilja följa med mig ut ikväll med några av mina kompisar till en klubb inne i stan. Du måste inte om du inte vill eller har andra planer, xoxo Louis"
Jag satt en stund innan jag svarade, skulle jag gå eller skulle jag komma på någon dålig anledning till varför jag inte skulle gå? Nej, det finns inga anledningar till varför jag inte skulle gå, jag hade ju redan tråkigt så det kunde nog inte bli värre.
Till Louis:
"Jag hänger på, men vilka andra är det som kommer?"
Från Louis:
"Kul, det är Niall, Harry och Zayn som kommer, går det bra om jag hämtar dig vid 21.30?"
Till Louis:
"okej, det blir toppen"
Jag slängde en blick på klockan, den var 21, så jag hade en halvtimme på mig att fixa i ordning mig innan vi skulle åka.
Efter en stunds letande i min garderob hittade jag en tajt svart klänning som gick ungefär till halva låren och ett silvrigt halsband. Egentligen skulle jag ha tyckt att klänningen var för kort men jag tror den skulle passa bra idag.
Jag satte i locktången i eluttaget så att den kunde bli varm samtidigt som jag sminkade mig.
Louis POV
jag la ner mobilen i fickan på mina jeans innan jag gick ut till hallen där de andra killarna redan stod färdiga att gå.
"Kan du inte göra allt lite långsammare?" sa Niall med sarkasm i rösten.
"Sorry, jag var bara tvungen att fixa en grej"
När jag hade knutit på mig mina skor så gick vi ut till bilarna, det var lite kyligt ute så jag var glad att jag hade tagit en lite tjockare tröja över min t-shirt.
De andra killarna hade åkt tillsammans i en bil men jag skulle ju åka och hämta upp Ellie, och om man tar egen bil så kan man ju åka hem tidigare om man vill.
Det var en liten bit från Niall och Zayns lilla lägenhet men det gick rätt fort ändå, när jag såg att Ellie stod utanför Colleget tog mitt hjärta ett litet glädje skutt och jag blev lite nervös. Tänk om jag säger något fel eller om hon inte tycker om mina kompisar.
Men det jag undrar mest över är om hon har samma känslor som jag tror jag har för henne....
Varje gång jag ser henne blir jag varm inombords och jag får ett leende på läpparna. Jag skulle bara vilja hålla om henne hela tiden och säga det jag hade velat säga förra gången vi lämnade varandra, då hon pussade mig på kinden. Jag skulle vilja säga det som kanske skulle förändra min framtid. Min framtid med henne.
När hon kliver in i bilen ger jag henne en kram innan vi åker iväg.
"Brukar du gå ut och festa?" precis när jag har ställt frågan ångrar jag mig lite att jag inte hade kommit på någonting annat att säga, men sagt är sagt.
"Ja, jag brukar gå ut med Alice och några andra typ varannan helg, där vi bodde förut."svarade hon och det såg ut som om hon tänkte på någonting för hennes ansiktsuttryck ändrades lite när hon sa det.
" Vart bodde du förut då?"
"Miami, men mamma fick ett jobb här så vi flyttade hit."
"Aha..." sa jag bara.
"Men Alice då? Kommer hon också från Miami?" frågade jag.
"Ja, men hon flyttade hit några månader tidigare för hon hade sökt College här innan mig och innan jag visste att jag också skulle flytta hit."
När vi hade pratat en liten stund så parkerade jag på en ledig parkerings plats utanför ingången och stängde av bilen.
När vi klev ut bilen hörde man musik som spelades inifrån och det stod några personer utanför och rökte.
Innan vi gick in så flätade hon i ihop sina fingrar med mina och gav mig ett leende samtidigt som jag öppnade dörren för oss. Där inne var det fullt med folk och ljudvolymen var väldigt hög runt omkring oss, jag svepte med blicken genom lokalen och hittade nästan direkt Harrys lockar vid baren.
"Harry!" ropade jag för att han skulle se att jag kommit. Han snurrade runt ett halvt varv på barstolen innan vi fick ögonkontakt. Han vinkade glatt till mig och jag och Ellie började tränga oss fram mot baren.
............................................................................................................................................................................................
Hoppas ni tyckte om det här kapitlet :)
har en super bra ide' för nästa kapitel så vi ses då :DD
(vet inte riktigt när kap.4 kommer ut men det blir nog snart, kanske på söndag)
Kommentera och rösta gärna :DD XOXO Elin
YOU ARE READING
forever? L.T
FanfictionEllie är 18 år och har precis flyttat och börjat på College med sin bästa vän Alice, men bara efter en vecka träffar hon Louis Tomlinson en av skolans populäraste kille och det blir inte som hon hade tänkt, hon tar en snedsteg som leder till något s...