Zayn's POV
Jag har tappat bort Niall för typ tredje gången ikväll och jag börjar bli rätt trött på honom vid det här laget, han svarar inte på mina sms eller när jag ringer.
Jag har letat på hela bottenvåningen och det ärbara att börja leta på övervåningen. Jag börjar leta igenom rummen som finns men de flesta är låsta så jag bara antar att han inte är inne i ett av de rummen.
ganska långt in i korridoren så är det en dörr som står olåst, jag öppnar den långsamt ifall det skulle vara några som är där inne men när jag öppnar så hör jag ingen, jag sveper med blicken över rummet och lutad mot en vägg sitter Ellie avsvimmad. Jag får panik och springer fram till henne för att kolla ifall hon är vid medvetandet, Jag sätter mig på knä framför henne och slå henne lätt på kinden men ingenting händer så jag letar efter hennes puls och hittar den men den är väldigt svag. Jag tar upp min mobil och ringer Niall och hoppas han svarar. Medans signalerna går fram börjar paniken växa upp mer, tänk ifall hon inte kommer vakna. vad gör jag då? alla kommer ju tro att det är jag som gjorde det mot henne.Det kopplar äntligen fram och han svarar.
"Asså Zayn, det är inte direkt lägligt att ringa nu,jag är mitt uppe i en biljard match men du kan komma hit ifall du vill"
"Du måste komma nu! Jag tror Ellie har blivit drogad för hon är inte vid medvetandet" säger jag stressat och försöker samtidigt väcka henne.
"Ellie?" Säger han undrande och jag blir bara mer och mer stressad.
" Louis tjej! Kom bara upp nu, vi är i ett rum nästan längst in. Dörren stör på glänt så det är bara att gå in" Säger jag och försöker att lugna ner mig själv.
"Okej jag kommer på direkten"
Precis när jag lägger på ringer jag ambulansen så de kommer om bara några minuter. Niall kommer in igenom dörren och kollar på oss, han kommer fram och sätter sig bredvid mig.
"Andas hon?" frågar han och jag nickar.
"ja, hon andas men hennes hjärta slår väldigt långsamt." Säger jag. "jag går ut och möter upp ambulansen nu men du kan väl stanna med henne här uppe?"
"Okej, jag stannar" säger han och jag rester mig upp för att skynda mig ut.
efter bara några minuter kommer ambulansen och jag andas ut, jag visar dem upp till Ellie och hela festen har stoppats, det är ingen musik som spelas och alla står bara och kollar på vad som händer.
Det tar inte heller så lång tid innan hon är ute ur huset och inlastad i ambulansen, man hör folk viska med varandra men just nu bryr jag mig inte ett dugg om vad de säger för just nu bryr jag mig bara om att få iväg Ellie till sjukhuset.
"Någon som åker med henne till sjukhuset?" frågar en av ambulansförarna och jag kliver fram till honom.
"Jag följer med" Säger jag och han nickar.
Vi hoppar in i ambulansen och kör iväg. Vi kör med sirener och blåljus eftersom vi måste till sjukhuset snabbt.
Väl framme på sjukhuset går allting väldigt snabbt, hon rullas in i ett rum med en doktor och några sjuksköterskor som ska undersöka henne medans jag väntar utanför.
Jag tar upp min mobil och kollar på klockan, den visar 02:12. Det är typ mitt i natten och Louis sover nog eftersom han är hos sina föräldrar men jag måste ringa och fråga honom om hennes föräldrars nummer så jag kan ringa dem. Jag bestämmer mig för att ringa och när han svarar hör man att jag väckte honom men just nu spelar det ingen roll."Hej det är Louis" Svarar han trött.
"Ehm, hej det är Zayn. Har du numret till Ellie's föräldrar?" frågar jag.
"Ja, varför undrar du?"
"Det är så att jag skulle behöva prata med dem eftersom Ellie har blivit inlagd på sjukhuset" Säger jag och väntar på att Louis ska explodera men ingenting händer det är nästan alldeles tyst, det ända som hörs är lite prassel.
"Hallå? Louis, är du fortfarande där?"
"Ja och jag är på väg, jag kan ringa hennes föräldrar på vägen dit" Säger han och lägger på.
Louis POV
Jag har bara dragit på mig ett par mjukis byxor och en t-shirt. jag är för stressad för att ta på mig något annat just nu.
Ellie är på sjukhuset och jag har ingen fu*cking aning om varför, det ända jag vet är att jag måste ringa hennes föräldrar och åka dit för att se hur hon mår.
Jag tar snabbt på mig mina skor och en jacka innan jag tar bilnycklarna och mobilen, jag joggar till bilen som står utanför på gatan och sätter mig i den. Jag startar den och gasar på. När jag har kommit ut på motorvägen bestämmer jag mig för att ringa Ellie mamma. Jag tar på mig mina hörlurar och letar upp henne i mina kontakter och ringer."Hej det är Louis, Ellie's kille" säger jag snabbt.
"Hej Louis, har det hänt någonting?" säger hon och hon låter lite orolig.
"Ja, Ellie är på sjukhuset och jag är på väg dit nu"
"Men herre gud! Vad har hänt?" säger hon förskräckt.
"Jag vet inte, min kompis ringde och sa att hon var där och jag tror det är ganska allvarligt så du ska nog åka in dit nu"
"Självklart åker jag dit på direkten. Tack för att du berättade" Säger hon och jag lägger på.
Jag är framme och kliver ur bilen och springer fram till de stora glasdörrarna, jag öppnar dem och möter en trött kvinna som sitter bakom disken.
"hej, jag söker Ellie Smith" Säger jag till kvinnan oh hon kollar upp på mig.
"Ett ögonblick" säger hon och tittar ner i datorn. "Du hittar henne i rum 317, går rakt fram och ta första till höger" jag nickar som tack och skyndar mig igenom korridoren och svänger till höger som hon sa och då ser jag Zayn sitta på en stol utanför ett av rummen. Jag går snabbt fram till honom och han kollar upp.
"Hur mår hon?" frågar jag oroligt.
"Vet inte riktigt, när jag hittade henne var hon inte vid medvetandet men hon andades" Säger han och kollar oroligt tillbaka på mig. Jag lägger händerna för ansiktet och suckar djupt, om det här är mitt fel kommer jag aldrig förlåta mig själv.
Vi sitter utanför en stund och bara kollar in i väggen tills dörren öppnas och det kommer ut en sjuksköterska."Ni får komma in nu om nu vill" Säger hon och jag och Zayn reser oss snabbt upp för att gå in.
______________________________________________________________________
Det här var kapitel 13 och jag hoppas ni gillar det.
Det vart lite kortare än det brukar men jag hoppas det inte gör någonting för jag ska försöka få ihop nästa kapitel så det blir lite längre. Men jag hoppas verkligen ni fortsätter att läsa och rösta :D/Elin xx
YOU ARE READING
forever? L.T
FanfictionEllie är 18 år och har precis flyttat och börjat på College med sin bästa vän Alice, men bara efter en vecka träffar hon Louis Tomlinson en av skolans populäraste kille och det blir inte som hon hade tänkt, hon tar en snedsteg som leder till något s...