Kap.16

83 3 0
                                    


Ellie's POV

2 veckor senare

Jag ställer in den sista flyttlådan i hallen och sätter mig ner på den.vi har nu fått alla grejer och mamma håller på att flytta in saker i skåpen i köket. Det är rätt rörigt i vår nya lägenhet men endel saker har kommit på plats, min säng kom igår och jag har ett skrivbord i mitt rum.

Jag längtar tillbaka till USA och till Louis men han har lovat att vi ska använda Skype varje helg, för ingen a oss ville göra slut så vi ska försöka ha ett distansförhållande och när jag har slutat plugga kan vi flytta någonstans tillsammans och skaffa ett liv ihop.men det är några år kvar tills dess så vi får bara ta en dag i taget och jag ska satsa på skolan fullt ut nu. Eftersom det inte finns något annat jag kan göra.

"Ellie gumman! Kan du hjälpa mig med de sista i köket?" Ropar mamma och jag suckar tyst innan jag går in i köket där mamma står på en pall och lyfter in tallrikar i ett av skåpen.
Jag öppnar en kartong med kastruller och börjar lägga i allt i en utav lådorna nära spisen.

Efter några timmar är vi äntligen klara med köket och jag sitter på min säng och kollar youtube. Ifall jag var i USA så skulle jag antagligen vara ute med någon kompis eller Louis men nu känner jag ingen, men jag bestämmer mig ändå för att gå runt lite i kvarteret för att lära mig hitta, jag måste iallafall veta vart busshållplatsen är ifall jag ska åka till skolan.
Jag går ut i hallen och tar på mig mina skor och min tjocka jacka eftersom det är kallt här nu när det är senhöst.

"Mamma jag går ut en sväng" säger jag högt och öppnar dörren.

"Okej, bara du har mobilen"

"Jaah" svarar jag och går ut i trapphuset. Vi har flyttat till en lägenhet mitt i stan, den är inte jätte stor men den funkar om det bara är vi som bor där. Huset vi bodde i förut var fint och jag gillade det jätte mycket men nu bor vi inte där längre så jag får göra det bästa av situationen och imorgon börjar jag den nya skolan, den ända i den nya skolan jag känner är min kusin Klara som går i en klass under mig. Mitt liv kommer börja om helt och jag måste tänka på nuet och inte på det som var.
Det här blir mitt sista år på gymnasiet så jag måste få toppbetyg för att kunna skaffa vilket jobb jag vill.

Jag öppnar porten ut och möts av en kall vindpust, jag drar jackan runt mig lite mer och söker mig ner längs gatan.   Jag går förbi ett litet café som ser jätte mysigt ut, det är ganska mörk inredning och lamporna lyser svagt. Där skulle jag tänka mig att sitta med en kopp kaffe och plugga.
Jag går vidare längs gatan och in i ett annat kvarter.
Jag börjar frysa så jag bestämmer mig för att gå tillbaka till lägenheten.

......  


forever?  L.TDonde viven las historias. Descúbrelo ahora