Ellie's POVJag gick ner för trappan, vår sista lektion innan lunch var slut och nu skulle jag möta upp Alice vid skåpen.
"Ellie!" Alice kom småspringande mot mig i korridoren.
"Hej" sa jag och vi kramades.
"Ska vi gå?" Frågar hon och jag nickade.
När vi kom in i matsalen var det fullt med folk, vid den här tiden brukade de flesta ha lunch så ibland fick man sitta vid ett bord precis utanför matsalen.
När vi hade tagit mat så gick vi runt lite och kollade efter ett ledigt bord.
Plötsligt så kände jag att någon kom upp bakifrån och höll för mina ögon."Gissa vem" sa personen som försökte att förvränga rösten men jag visste precis vem det var så jag vände mig om och kysste honom.
"Asså, du måste verkligen att träna på din röstförvrängning" sa jag skrattandes och han började också att skratta.
"Kom, ni kan sitta vi vårt bord" sa han och la sig hand på min rygg för att visa vägen. Egentligen visste jag vart deras bord var, det visste ju alla. Louis och dem andra killarna var ju de populäraste i skolan.
Jag slog mig ner vid bordet på platsen bredvid Louis.
Lunchen var kul, vi hade pratat om nästan allt och om hur alla i matsalen hade kollat på oss innan vi satte oss vid bordet. Alice hade pratat ganska mycket och jag tror faktiskt att killarna tyckte om henne. När lunchen var slut hade vi bara en lektion till och sen var dagen slut.
Den lektionen var SO. Men den gick fort.
Efter lektionen gick jag till rummet för att plugga och Alice skulle gå till någon.
När jag hade suttit i rummet en stund så bestämde jag mig för att gå ut och plugga eftersom det inte är så lätt att koncentrera sig i ett rum som är väldigt varmt.
Ute är det varmt men det blåster svalt, solen skiner och jag blir fylls med lycka. Att vara ute har jag alltid tyckt väldigt mycket om, när jag var liten brukade jag och morfar åka till skogen och bara vara. Han brukade visa mig nya platser och han berättade mycket om allt som fanns i skogen, skogen var en plats jag kunde fly till, en plats där jag kunde ta det lugnt och bara vara mig själv. Men nu på sista tiden har jag inte haft tid att åka dit och jag har faktiskt saknat det. När morfar fick bort i en bilolycka så cyklade jag till skogen varje dag, ibland åkte jag t.o.m dit fast det var skola. Men det var en väldigt jobbig tid i mitt liv och då var det skönt att bara komma bort från verkligheten.
Jag gick och satte mig vid en bänk som stod i skuggan av ett träd.
Jag satte på mig mina hörlurar och klickade på musiken.När jag var klar med läxorna la jag ner alla papper och böcker i min väska, men jag valde att sitta kvar på bänken.
Medans jag satt på och lyssnade på musik plingade min mobil till. Jag tog upp den och kollade vem det var.Louis:
Vill du hitta på något?❤️Jag:
Visst ❤️, vart ska vi ses?Louis:
Utanför skolan, och glöm inte badkläder😉❤️Jag stängde av musiken, tog min väska och började gå till rummet.
Jag satte på mig min bikini under min klänning och sen packade jag ner handduk och underkläder i min väska.
När jag gick ut ur skolområdet fick jag syn på Louis bil. När jag kom närmre såg jag att han stod lutad mot bilen och rökte.
Han kollade åt mitt håll och jag gav honom ett leende. Han gick runt bilen till passagerarsätet och öppnade dörren åt mig.
"Tack" sa jag samtidigt som jag klev in.
Jag satte mig och han stängde dörren. Han gick runt bilen medans jag spände fast mig.
Han satte sig i bilen och startade den."Vart ska vi?" Frågade jag honom när vi hade åkt en liten stund.
"Du får se" sa han bara och flinade.
Vi åkte in på en grusväg i skogen och kom fram till en sjö.
"Framme" sa han och klev ut ur bilen.
Jag klev också ur bilen och tog min väska innan jag stängde dörren.
Louis hade redan tagit sin handduk så han stod bara och väntade på att jag skulle komma.
Jag gick fram till honom och vi gick tillsammans ner till en liten strand vid sjön.
Jag ställde min väska på stranden och vi gick tillsammans ner till vattnet.Vattnet svalkade min Kropp när jag gick i, det var långgrunt så jag gick i till axlarna. Sen doppade jag huvudet. När jag kom upp ur vattnet såg jag inte Louis någonstans, men plötsligt hoppade han på mig bakifrån så att vi båda ramlade.
När vi kom upp ur vattnen skrattade han och desamma gjorde jag.
När vi kom upp ur vattnet satte vi oss på stranden inlindade i våra handdukar tätt intill varandra, jag hade mitt huvud lutat mot hans axel och han hade sin arm lindad runt mig.
Vi bara satt där och tittade på solnedgången och det var verkligen vackert. Hela solnedgången speglade sig på sjön som låg helt spegelblank. Och jag kunde inte tänka mig att vara någonstans just nu.
-------------------------------------------
Jag är verkligen jätte ledsen över att jag inte har uppdaterat men jag har tänkt på att jag ska sluta skriva...
Jag har liksom tappat skrivlusten men jag ska försöka uppdatera då och då./ Elin xx
KAMU SEDANG MEMBACA
forever? L.T
Fiksi PenggemarEllie är 18 år och har precis flyttat och börjat på College med sin bästa vän Alice, men bara efter en vecka träffar hon Louis Tomlinson en av skolans populäraste kille och det blir inte som hon hade tänkt, hon tar en snedsteg som leder till något s...