Ellie's POV
"Jag måste träffa honom" kommer det plötsligt ur mig och Alice kollar oroligt på mig.
"Han pratar aldrig med oss längre men han kanske blir glad att se dig." Säger hon lite osäkert, men jag vet att jag vill träffa honom eller rättare sagt, jag måste träffa honom innan jag och mamma åker hem.
Hon suckar lite över att jag ska vara så bestämd men hon säger inte emot."Okej, vad säger du om att gå på en fest ikväll?" Säger hon och jag kollar förvirrat på henne.
"Jag tänkte att du kanske kunde träffa honom där och jag behöver ut och ha lite roligt en kväll, vad säger du om det?" Jag tänker efter en liten stund men tillslut svarar jag"Ja"
Jag ringer mamma och berättar att jag ska hem till Alice och att vi jag skulle sova över hos henne vilket kanske var sant till en viss del iaf, men mamma tyckte det var en bra idé så hon sa att jag fick.
Det är helg men Alice gillar inte att bo hemma så just nu är vi på väg till hennes/ och mitt gamla rum på college.
När vi kommer in på skolans område är det några sim hälsar på mig men det är inte jätte många som är på skolan på helgerna.
Hon låser upp rummet och vi går in."Vilken klänning vill du låna?" Säger hon när hon öppnar garderoben, jag ställer mig bredvid henne och kollar in bland alla hennes kläder.
"Den här" säger jag och plockar fram en svart klänning i bomullstyg som slutar mitt på låren och har en djup
V-urringning, hon nickar glatt åt mitt val av klänning och tar sedan fram en glittrig svart klänning som hon ska ha.
Vi sminkar oss och gör oss klara innan vi måste åka."Men hur kommer vi dit?" Frågar jag Alice eftersom jag vet att hon inte har någon bil.
"Jacob skjutsar oss"
"Och vem är Jacob?" Frågar jag med ett litet flin på läpparna.
"Det är en en killkompis, alltså inget seriöst." Svarar hon och rycker lite på axlarna medan hon applicerar maskara på hennes ögonfransar.
"Okej, när åker vi?"
"När som helst" säger hon och just då hör jag knackningar på dörren.
Jag går iväg för att öppna och när jag har öppnat ser jag att det är en kille som står där."Du måste vara Jacob" säger jag glatt och jag sträcker fram handen för att hälsa, han tar handen och skakar den.
"Precis, och du måste vara..."Säger han.
"Ellie, Alice kompis" svarar jag snabbt. Han nickar och jag släpper in honom i rummet.
Alice och jag tar på oss våra skor och var sim jacka innan vi går ut och sätter oss i Jacobs bil. bilturen tar inte särskilt lång tid men jag måste erkänna att jag har blivit ganska nervös, tänk ifall han inte ens är där?
vi kliver ut ur bilen, huset är stort och vitt å man hör musiken dunka inifrån. Min puls ökar hysteriskt och man skulle nog kunna höra mitt hjärta banka ifall det inte var hög musik.
Ellie kollar lite oroligt på mig men hon säger ingenting eftersom hon vet att jag inte kommer ångra mig om att träffa honom just nu.
Vi börjar gå och jag är så nervös just nu, det känns som om jag kommer svimma vilken sekund som helst.
Jag kliver över tröskeln in till huset och som vanligt är det fullt med folk och det luktar rök och alkohol. Alice och Jacob försvinner in i huset och jag börjar leta efter Louis.
Efter tio minuters letande har jag inte hittat honom, jag har letat på hela undervåningen och jag har inte sätt en skymt av honom så jag bestämmer mig för att göra det bästa av situationen så jag tar en mugg och sveper i mig innehållet innan jag tar en till och gör samma sak med, jag går ut i vardagsrummet där alla står och börjar att dansa lite i takt till musiken. Det tar inte lång tid innan jag känner någon komma upp bakom mig och dansa i takt med mig, jag vänder mig om och min blick möter ett par bruna ögon, killen som står framför mig är muskulös och har tatueringar över hela sin höger arm, han hår är svart och han ler mot mig. Vi står och dansar ett tag tills jag ser en person utanför som jag inte har sätt på väldigt länge men som jag nog ändå skulle känna igen efter flera år.
Jag tar mig snabbt ut och letar reda på honom ute i trädgården. När jag ser hans ryggtavla tar mitt hjärta ett litet skutt och jag går fram till honom. Jag petar på hans rygg och han vänder sig om, när han ser mig hoppar han nästan bakåt. Jag ser att hans ögon är rödsprängda och en i hans gäng håller en joint mellan fingrarna, jag förstår direkt att han är hög, 'toppen' tänker jag sarkastiskt och samlar mig för att säga någonting.
"varför har du inte svarat när jag har ringt ?" frågar jag med en hög ton men han bara ler ett fejkleende.
"Varför skulle jag?" säger han spydigt tillbaka och jag tappar nästan andan, han har aldrig pratat till mig på det här sättet innan.
"Kanske för att jag är din flickvän?!" nästan skriker jag åt honom och alla killar i hans gäng spärrar upp ögonen.
"chilla lite tjejen" säger en av killarna i hans gäng, jag ger honom en blick som nog skulle kunna döda.
"jag tänker fan inte chilla och du ska inte lägga dig i sånt som du inte har med att göra" Säger jag argt till honom och han håller tyst.
"Jag tror vi ska prata någon annanstans" säger Louis lugnt till mig och tar tag i min arm men jag skakar bort hans hand och följer efter honom.
"Ellie, tycker du verkligen att det här funkar?" säger han lugnt till mig och jag funderar lite.
"Jaa..." säger jag långsamt.
"Du tvekar." säger han och det är sant jag tvekar lite. "Det här kommer inte hålla och jag kan inte leva såhär längre"
"vad menar du?" frågar jag förvirrat.
"Jag menar att jag inte vill vara låst i ett förhållande med någon som jag aldrig träffar" Säger han och jag kollar oroligt upp på honom.
"Gör du slut med mig nu eller?" frågar jag.
"Ja"
det känns som mitt hjärta går i tusen bitar när han går ifrån mig. Jag sätter mig på gräset och lutar mig emot stenmuren som står runt huset och jag bryter ihop helt. tårarna bara rinner och jag känner mig helt tom inuti, varför blev det såhär?
Vi skulle väl hålla ihop för alltid?
Jag känner att någon sätter sig bredvid mig och jag kollar upp, Alice. Hon lägger sina armar om mig och jag kramar om henne.
______________
Detta var sista kapitlet :D
är jätte dålig på att avsluta böcker men det kommer en Epilog.
Bilden högst upp är en bild på Jacob, Alice kompis. Det är egentligen Taylor Lautner som t.ex spelar Jacob Black i Twilight :))
ESTÁS LEYENDO
forever? L.T
FanficEllie är 18 år och har precis flyttat och börjat på College med sin bästa vän Alice, men bara efter en vecka träffar hon Louis Tomlinson en av skolans populäraste kille och det blir inte som hon hade tänkt, hon tar en snedsteg som leder till något s...