Kap.12

124 5 0
                                    







Ellie's POV

När vi kom fram till huset var det redan fullt med bilar på gatan och man hörde den dunkande musiken, men det kändes skönt att det inte var några personer som stod ute i trädgården och spydde nu efter som klockan bara var nio.

Inne luktade det som vanligt rök och det var ganska dålig luft, det var musik som dunkade och ju längre in man kom ju mer folk var det. Väl inne i köket tog jag en mugg men Alice var redan borta. Så jag bestämde mig för att ha kul iväll och bara släppa alla gränser jag hade, genom att bara dricka och ha festa.

Jag svepte i mig drickan jag hade och tog en ny mugg innan jag gick ut ur köket till vardagsrummet där musiken var som högst och där alla stod och dansade i takt till musiken. jag gick fram till klungan där alla dansade och började också att dansa som alla andra.

Min dricka spilldes ut och jag suckade. Att det var trångt var jobbigt ibland. På väg till köket råkade jag gå in i någon, så jag kollade upp och där stod en ganska lång muskulös kille.

"Hej Babe, har du inte Louis med dig idag?" Sa han och log ett falskt leende.

"Och vem är du då?" Sa jag irriterat eftersom jag ville förbi honom och hämta en till mugg med dricka.

"Du har humör märker jag. Och det är jag som är Casper, jag är en kompis till Louis"

"Kul för dig" sa jag bara, nu var jag irriterad på riktigt och försökte komma förbi honom men han stoppade mig.

"Asså snälla, kan du inte bara släppa förbi mig nån gång?!" sa jag lite högre.

"Varför skulle jag?" Han log sitt falska leende och precis när jag trodde att jag hade kommit förbi honom tog han tag i min arm och drog runt mig så vi stod så nära att jag kunde höra hans hjärta slå och han viskade:

"Don't mess with me, man vet aldrig vad som kan hända och det blir oftast väldigt smärtsamt" Han gav mig en sista varnande blick innan han gick iväg in i folkmassan. Jag stod kvar och kollade efter vart han kan ha tagit vägen men han bara försvann så jag vände mig om och gick in i köket.


När jag hade druckit ett par muggar till så kom det fram en kille till mig, han var ganska lik Casper i kroppsuppbyggnaden men han hade synligare käkben vilket jag tyckte var väldigt attraherande.

"Skulle du kunna tänka dig att vara med på truth or dare?"

"Visst" sa jag och tog tag i hans hand för att han skulle visa vägen. Vi gick upp för trappan och jag höll på att snubbla flera gånger eftersom högklackat är väldigt jobbigt att gå i om man har alkohol i kroppen men som tur var så hjälpte killen mig att hålla mig på fötter. Vi fortsatte en liten bit till på övervåningen men jag kommer inte riktigt ihåg hur långt och plötsligt stannade vi utanför en dörr som han öppnade och där inne satt det två stycken tjejer som jag aldrig hade sett förut och fem killar, och jag kände direkt igen en av dem. Det var Casper som satt är med en cigg i mungipan och log sitt fåniga leende. Jag höll på att spy, inte av alkoholen utan eftersom han var så äcklig, det verkade också som att han utnyttjade de två stackars tjejerna som också var i rummet. De försökte få hans uppmärksamhet och de kunde nog göra vad som helst för att få den, men just nu vilade hans blick på mig och jag gillade det inte, och de andra killarna följde mig också med blicken när jag gick och satte mig i ringen.

"Kommer snart ska bara på toa, ni kan börja utan mig" sa killen som hade hämtat mig och gick ut ur rummet igen.

"Någon som har en flaska?" frågade en av killarna jag inte kände och kollade runt i rummet.

"Det står en flaska där borta" sa en annan och pekade mot en flaska borta på en byrå. Den första killen gick och hämtade den och när han hade satt sig i ringen igen vickade han lite på flaskan.

"Det är fortfarande lite dricka kvar i flaskan" sa han och kollade på Casper.

"Låt Louis tjej få det, hon ser ut att behöva lite mer"

"Jag har faktiskt ett namn" sa jag lite sluddrigt men han bara flinade ännu mer. Jag tog flaskan och halsade det som var kvar. och när jag var klar kollade jag upp och insåg att allas blickar var på mig förutom Caspers, han verkade inte titta på någon, han bara satt där och det såg ut som om han funderade på någonting.  Men jag avbröt snabbt mina egna tankar.

"Ska vi köra eller?" frågade jag lite bitchigt och alla nickade. Jag la ner flaskan på golvet och snurrade den. Den snurrade rätt länge och tillslut hamnade den på killen som hade hämtat flaskan.

"Sanning eller konka?" frågade jag eftersom det var jag som hade snurrat flaskan.

"Sanning"

"Vem av oss tjejer ser bäst ut?" Det var en fråga som jag alltid brukade ställa eftersom det var lite kul och veta vad killarna tycker.

"Du" Sa han enkelt som om det var det självklart. Jag gav honom ett leende innan han snurrade flaskan. Flaskan snurrade inte lika länge nu och hamnade på en av de killarna som inte hade sagt någonting.

"Sanning eller konka?"

"Konka"

"Okej, drick upp drickan i muggen där borta"

"Enkelt" Sa han och gick bort till muggen för att sen halsa allt innehåll.

"Okej, snurra flaskan nu Philip" Nu visste jag att han hette Philip iallafall. Vilket Kanske inte är så nödvändigt men det är väl kul att veta vad alla heter.

Philip snurrade flaskan och den hamnade på den blonda tjejen, hon var ganska smal och hade blåa ögon. Hon skulle nog vara riktigt söt ifall hon inte hade så mycket smink på sig.

"Sanning eller konka, Hannah?" frågade han.

"Konka såklart" Sa hon och försökte se sexig ut genom att bita sig löst i läppen.

"Som du vill, kyss David" han flinade och jag kollade på  henne, hon var irriterad på honom och det syntes ganska väl men hon gick fram till David som tydligen var killen jag hade kommit hit med. Hon gav honom en kyss och jag tror han tyckte om det mer än vad hon gjorde eftersom han såg ganska nöjd ut när hon var klar. Hon satte sig på sin plats och sen snurrade hon på flaskan.

När det hade gått några rundor hade jag fått i mig så mycket alkohol att allting bara snurrade, hela rummet snurrade och det sista jag såg innan allt blev svart var Caspers nöjda blick.

______________________________________________________________________________

Nu börjar det hända grejer! Har längtat efter att skriva klart och lägga ut det här kapitlet :D

Hoppas ni tycker om det här lika mycket som jag gör så ses vi i nästa kapitel :)

                                                                                                                                    /Elin xx






 







forever?  L.TWhere stories live. Discover now