Kap.6

126 4 0
                                    


Ellie's POV

Jag vaknade av att mitt larm på mobilen började låta, så jag sträckte trött på armen för att stänga av det.

Det finns saker som jag hatar och en av de sakerna är när larmet på min mobil piper för att det är skola.

Jag ligger kvar i sängen några minuter till innan jag går och fixar iordning mig.

Det är torsdag så vår första lektion börjar kl. 10 så vi har ganska mycket tid efter som klockan är 8:30 nu. så jag och Alice bestämmer oss för att åka till ett litet café för att äta frukost.

*på caféet*

"Ska du prata med Niall och Zayn idag?" Sa Alice en tugga av sin macka.

"varför undrar du?" Jag vart lite förvånad över frågan efter som jag inte hade sagt till henne att jag kände dem.

"De kom till mig igår när jag var och handlade och frågade vart du var. Så jag antog att de ville prata med dig men de sa inte varför. Du vet att de ju är några av de populäraste i skolan,och att de vill prata med dig är ju såååå fuskigt. de ser ju sjukt bra ut och alla tjejer i skolan skulle vilja ha dem."

"Mmm, jag vet att de är populära men jag är inte intresserad av Niall och Zayn, vi är bara kompisar."

"Känner du dom!?" sa hon förvånat. "M-Men hur?" hon stammade och kollade med stora ögon på mig.

"Ja, de är Louis kompisar så jag träffade dem när jag var med honom..."

"Var det Louis Tomlinson som körde hem dig efter festen?!?!" Hon kollade nu på mig med ännu mer uppspärrade ögon.

"Ja, vad är det med det? han kommer nog ändå inte vilja vara med mig något mer efter vad som hände." sa jag och kollade mer på mina händer.

"Men har du känslor för honom?"

"Ja. men jag vet inte vad han känner för mig och vi var inte ens ihop, jag träffade ju honom på festen så vi har ju inte känt varandra så länge."

"Men om du gillar honom måste du faktiskt försöka lösa det här, jag tycker att du ska berätta för Niall och Zayn vad som hände och prata med Louis ifall han är i skolan." sa hon och kollade med bestämdhet in i mina ögon.


*Senare i skolan*

Jag och Alice var på väg till våra skåp för att hämta böcker till nästa lektion. Men på vägen råkade jag gå in i  någon, och när jag kollade upp var det Niall.

"Hej, jag har kollat efter er, för det finns lite saker som jag måste berätta för er." sa jag.

"Okej. det här kommer handla om Louis, ellerhur?"

"Ja, har han pratat med er om vad som hände?"

"Nej, han har inte svarat oss när vi har ringt och han pratar inte med Harry längre" sa Zayn.

Jag berättade vad som hade på klubben och de stod bara still tills jag vinkade lite framför deras ansikten.

"Så Harry Kysste dig och Louis så det?" sa Zayn förvånat.

"Japp.. Och jag hade tänkt att prata med honom idag men jag har inte sett honom så jag antar att jag får göra det en annan dag, och eftersom jag inte vet vart han bor så kan jag inte heller prata med honom någon annanstans än här i skolan." Sa jag.

"men vi vet, jag kan skicka adressen sen om jag får ditt nummer" sa Niall och räckte fram sin mobil till mig.

Jag gav till baka den när jag hade skrivit in numret och kollade på klockan som satt på väggen.

Ojdå... min lektion börjar snart så jag måste skynda mig.

"Förlåt killar men jag måste verkligen skynda mig nu, min lektion börjar snart. Ses sen!" sa jag och började gå snabbt mot skåpen.

"Ses!" ropade de efter mig och jag vände mig om för att vinka.


*Senare*

Sista lektionen var slut och jag hade fått adressen till Louis av Niall.

"Alice?"

"Aaa?" svarade hon och kollade på mig med en undrande blick.

"Skulle du kunna skjutsa mig till et speciellt ställe nu efter skolan?"

"Självklart. vart ska du?"

"Till Louis." hennes ögon spärrades upp lite. "Vi måste reda ut lite saker" förklarade jag och hon nickade.

...........

Nu stod jag utanför porten till hans lägenhet och pulsen började öka.

Jag kackade på och efter en liten stund öppnades dörren.

..............................................................................................................................................................................................................


Det här var kap 6 :)

hoppas ni gillade det fast det var lite kortare men jag ville bara lägga ut nu så att ni har lite att läsa iaf. :D

Rösta och kommentera gärna :)

                                                                                                   Elin XX


   



forever?  L.THikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin