Ellie's POVLouis och Zayn hade kommit in i matsalen, jag blev faktiskt lättad när jag såg Louis komma för då behövde jag ju inte sitta med Harry längre.
Louis svepte med blicken över matsalen och när våra blickar möttes sken han upp i ett leende. Dom tog sin mat och sen gick dom till bordet vi satt vid."Kom, du och Alice kan sitta med mig och Zayn vid vårat bord istället om ni vill" sa han till mig och jag nickade glatt.
man kunde nästan känna hur obekväm Harry var i den situationen. Ibland får jag för mig att han känner någonting för mig men asså, ifall man tycker om någon beter man sig inte som en skitstövel mot den personen och det är precis vad han har gjort.
Jag och Alice reste på oss, tog våra brickor och gick till Louis och Zayn's bord. Jag ställde ner min bricka bredvid Louis och Alice satte sig mittemot mig bredvid Zayn.
..........
Resten av morgonen/förmiddagen gick snabbt, vi hade ju inte så många lektioner. Jag och Alice hade bestämt att vi skulle äta mat utanför skolan eftersom det var mycket godare. Just nu satt vi på sista lektionen och bara väntade på att det skulle ringa ut, det var nog ingen som jobbade men läraren vägrade att släppa oss tidigare.
"Riiiiiiiiiing, riiiiiiiiing" äntligen! vi slog ihop våra böcker och gick ut ur klassrummet, i korridoren var det jätte mycket folk, Alla slutade lektionen och var stressade för att hämta böcker och gå till nästa lektion. Men Jag och Alice var inte alls stressade till något så vi gick lugnt till våra skåp.
"Ska vi gå till de där nya stället som har öppnat i gallerian? jag har hört jätte mycket bra om det stället. dom har tydligen jätte god lasagne" Sa Alice när vi gick av bussen uppe på stan.
"Visst, det kvittar för mig vart jag äter. Jag vill bara få i mig något för jag är vrålhungrig" jag skrattade till lite och vi gick in i gallerian.
Det nya matstället var jätte fint, det var modernt inrett och det var inte heller så mycket folk där. Vi satte oss vid ett bord för två och beställde varsin lasagne och vatten.
"Har du planerat något med Louis nu i helgen?"
"Nej, jag har inte pratat så mycket med honom om det. det har varit så mycket annat i skolan så jag har inte tänkt på det."
"Men du kan väl följa med mig på en fest ikväll va?" hon himlade med ögonen och gjorde en bedjande blick.
"Okej, men vem är festen hos?"
"Det är en som heter Casper som har festen men det kommer vara i hans föräldrars hus eftersom det huset är typ hur stort som helst."
Min mobil började vibrera så jag tog upp den och det var Louis som ringde.
"Hej, det är Ellie"
"Hej Sweetie, vad gör du?" Jag rodnade lite av hans ordval men jag gillade när han använde smeknamn.
"Jag sitter inne i gallerian med Alice och ska äta, och sen ska vi nog shoppa lite till ikväll"
"Aha va roligt, men vad ska ni göra ikväll då?"
"Alice ville att vi skulle gå på Caspers fest och jag hade ändå inget speciellt för mig, ska du och killarna också dit?"
"Jag kommer inte för jag lovade mina föräldrar att komma hem till dom nu på eftermiddagen, men killarna kommer nog så hitta inte på något dumt." Sa han lite sarkastiskt.
"Ha ha.,, jätte kul. men ha det så bra nu hos dina föräldrar så ses vi i morgon."
"Hejdå. Puss puss, älskar dig"
"Älskar dig också"
Vi la på och jag såg att Alice kollade lite konstigt på mig.
"vad?" frågade jag och hon började skratta.
"Inget jag bara tänkte på hur allt skulle sett ut ifall du inte träffat honom."
"Vad är det som är så roligt med det då?"
"Jag ser framför mig hur du sitter vid en bar och hånglar upp alla killar i närheten" Får hon fram i mellan skratten. och då börjar jag också skratta, ibland undrar jag faktiskt hur det ser ut i hennes hjärna. Hon kommer liksom alltid på så konstiga saker som man inte kan låta bli att skratta åt.
När vi hade ätit klart gick vi in i några affärer, jag hittade en jätte snygg tajt svart klänning som jag skulle kunna ha ikväll och ett par nya matchande klackskor.
Väl inne på rummet slängde jag mig på sängen och bara njöt av att det var helg.
"Ska vi kolla på film?" frågade Alice, jag nickade och vi letade reda på någon film från Netflix.
...........
Jag kollade på klockan och sen på Alice, det var snart dags att åka och vi hade inte bytt om än.
"Alice jag tror vi behöver byta om nu"
"okej, jag ska bara skriva klart en sak först"
Jag reste mig upp från sängen och la min mobil på byrån medans jag plockade ut min klänning. Jag satte på mig den och gick sen in i badrummet för att ta på lite extra eyeliner. Nu hade Alice också bytt om och vi stod tillsammans inne i det lilla badrummet och sminkade oss.
Jag satte på mig mina klackskor men Alice var redan klar och stod och väntade på mig.
"Ikväll ska jag bli riktigt full" Sa Alice.
"jag med, jag vill bara kul och skita i allt som händer runt omkring mig"
Vi gick ut till Alice bil och sen åkte vi iväg till festen.
....................................................................................................................................................................................
Nu är kap.11 klart!
Hoppas ni tyckte om det och fortsätter läsa på min berättelse. :)
Glöm inte att kommentera och rösta <3
/ Elin xx
KAMU SEDANG MEMBACA
forever? L.T
Fiksi PenggemarEllie är 18 år och har precis flyttat och börjat på College med sin bästa vän Alice, men bara efter en vecka träffar hon Louis Tomlinson en av skolans populäraste kille och det blir inte som hon hade tänkt, hon tar en snedsteg som leder till något s...