Ellies POV
Jag och Louis var påväg fram till baren för att träffa hans kompisar. När vi kom fram till baren gick Louis fram till en kille med lockigt hår och gjorde något handslag som killar gör. Sen vände han sig om och log mot mig.
"Det här är Harry" sa Louis och Harry gav mig ett leende.
"Jag heter Eleanor, men du kan kalla mig Ellie" sa jag högt för att överrösta ljudet i lokalen.
"Kul, Louis har pratat mycket om dig de senaste dagarna" sa han och gav Louis en lurig blick som jag inte kunde tyda. Och när louis kollade på mig såg jag att han rodnade.
Louis tog tag i min hand och jag höll i lite extra för att vi inte skulle tappa greppet eftersom jag inte ville tappa bort honom här inne.
"Kom, vi går och letar efter de andra. Jag tror jag såg Niall där borta förut" sa han och visade med handen vilket håll vi skulle gå åt. När vi hade kommit in en bit så var det inte lika mycket folk så man kunde se bättre över lokalen.
"Louis! Här borta!" det var någon som ropade och vi vände oss om och kollade åt de hållet rösten hade kommit från.
Louis sken upp i ett litet leende, han hade antagligen hittat de andra.
"Där borta sitter dem" han pekade på ett bord där det satt två killar och en tjej, den första killen hade blont hår och vinkade åt oss att komma medans killen med svart hår var mitt inne i ett samtal med tjejen.
"Heeeej" sa Louis när vi hade kommit fram till bordet."Jag ska bara fixa lite dricka åt oss, du kan ju lära känna dem lite medans jag är borta" sa han till mig och hav mig en lätt puss på kinden innan han gick iväg.
"Hej, jag heter Ellie" sa jag och log.
"Niall" sa han med blont hår och sträckte fram handen, jag tog vänligt emot den och hälsade.
"Zayn" sa han med svart hår och han sträkte också fram handen för att hälsa.
"Och jag är Perrie, jag och Zayn är tillsammans" sa hon vänligt. " Du kan sitta här om du vill"sa hon och pekade på en plats bredvid henne.
"Så du har någonting på gång med Louis?" sa Niall plötsligt och tittade på mig.
"Asså, vi träffades på festen i fredags så jag känner inte riktigt honom men det skulle ju kunna hända någonting mellan oss för han värkar väldigt trevlig."
"Jag skulle iallafall inte tacka nej till det jag ser" sa han och kollade ner på min byst.
"Hörru, sluta flörta nu, den där tjejen har jag redan paxat" jag vänder mig om och möts utav Louis som håller i två glas, han räcker fram ett av glasen till mig och jag tar emot det.
"Tack" sa jag och flyttade mig lite mot Perrie fär att han skulle få plats brevid mig.
"Ska du med hem till mig efter skolan imorgon? Vi ska spela spela Fifa." sa Niall till Louis. "Du får självklart också följa med ifall du vill Ellie"
"Visst, det skulle vara kul. Jag har ändå inget annat för mig då" sa jag och Louis nickade.
"Vilken klass går du i? Du går första året va?"sa Zayn.
"jag går i B. Japp, första året." svarade jag.
"vad har du som extra ämne?" frågade Niall.
"Jag har ekonomi" sa jag.
"Va kul, Louis har också det men jag tror vi två har matte samtidigt på tisdagar och fredagar" sa Niall.
YOU ARE READING
forever? L.T
FanfictionEllie är 18 år och har precis flyttat och börjat på College med sin bästa vän Alice, men bara efter en vecka träffar hon Louis Tomlinson en av skolans populäraste kille och det blir inte som hon hade tänkt, hon tar en snedsteg som leder till något s...