Kap.17

68 4 0
                                    

Ellie's POV

Dagar blir till veckor och veckorna blir till månader, mitt liv rullar på men det känns meningslöst. Pratar knappt med Louis längre och jag har snart gått ut skolan.
Vårterminen har varit hemsk men jag vet att jag kommer att jag kommer ha godkänt i alla ämnen och jag kommer kunna göra vad jag vill. Men grejen är att jag inte vet vad jag vill, jag vet att jag ska flytta från Sverige men jag vet inte vart. Jag skulle ju flytta ihop med Louis men jag har börjat tvivla på att han inte vill umgås med mig mer eftersom han inte alltid har svarat när jag har ringt som om han tycker att jag är jobbig så jag har nästan slutat att ringa helt.

Jag reser mig upp ur min stora sköna säng som jag tyvärr bara delar med mig själv och går ner för trappen till mamma som sitter i köket med sin laptop. När jag kommer in i köket skiner hon upp och visar med handen att jag ska sätta mig på stolen mittemot henne, jag drar ut stolen och sätter mig ner.

"Vad säger du om att åka till USA?" Frågar hon och kollar ner i sin laptop igen.

"Vad menar du?"

"Ja... Jag vet ju att du har vänner och din kille bor ju
där så det skulle väl vara kul att träffa dom?"

"Okej, när har du tänkt att vi ska åka?"

"Så fort som möjligt, det går ett flyg imorgon som jag ska boka."

Reser mig upp och går runt bordet för att krama min älskade mamma. Jag är så lycklig att vi ska åka men sen kommer det en obehaglig känsla krypande, tänk om ingen vill träffa mig?
Jag skakar av mig tanken och går istället upp och packar för resan.

________
Super kort kapitel.... Men jag hoppas det inte gör nåt ;)

forever?  L.TOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz