Emilias perspektiv:
jag sitter nere vid köket och äter min frukost och dricker min kaffe, jag försökte att sminka över min blåtira och min näsa som är svullen och blå, mitt öra har blivit svullen och blått för min näsa, mitt läpp är svullen och har ett sår i sig, jag har ingen aning om vad mamma kommer att säga om detta.
jag hör någon gå i trappan och jag får en klump i halsen och det känns som att jag ska kräkas, jag tittar mot hallen och mamma står där med enorma ögon och hon tittar på mig, hon springer till mig och tar tag i mitt huvud och tittar noga på mig.
- men herregud gumman vad har hänt?
- hamnade mellan två killa som bråkade.
- gumman man ska aldrig gå mellan två killar bråka, vilka var det?
- Jeremy och David.
mamma suckar och sätter sig på stolen bredvid mig och lägger sina händer på mina knän.
- vad gjorde David?
- vi kysstes, och sen kom David hit när Jeremy var här hos oss, och jag hade såklart redan sagt till Jeremy vad som hade hänt.
hon nickar.
- han är väl kvar här?
- ja, han är där uppe och sover, och det var inte Jeremy som slog mig.
hon nickar och hon ställer sig upp och pussar mig på huvudet och går, jag ställer mig upp och lägger min kopp och min tallrik i diskhon och jag går upp till mitt rum, men precis när jag kommer upp så öppnar Johan dörren och han tittar på mig, jag flinar och jag går in i mitt rum och stänger dörren, Jeremy ligger och sover fortfarande, jag går in i mitt badrum och stänger dörren och låser den, jag ställer mig framför spegeln och jag ser helt förstörd ut, det ser ut som om att jag har varit i slagsmål, jag ställer mig mot dörren till toan och glider ner på golvet och kramar om mina ben och jag börjar att gråta, jag snyftar tyst och jag släpper mina ben och håller handen för munnen så inte Jeremy vaknar och hör mig gråta.
jag tittar mig i spegeln och jag torkar bort mina tårar och jag låser upp badrums dörren och öppnar den, Jeremy ligger fortfarande och sover, jag lyfter på täcket och lägger mig ner i sängen, jag ligger med ryggen emot honom och han flyttar sig närmre mig och lägger armen om mig.
jag vaknar till och jag har en extrem huvudvärk, Jeremy ligger fortfarande och håller om mig, jag vänder mig om och möter hans blick, hans ögon blir enorma, han lägger sin hand på min kind och smeker med tummen, han kommer emot min näsa och jag rycker till och grymtar.
- gör det ont?
jag nickar, jag pussar han mjukt på läpparna.
- jag önska bara att du inte stod där, om han hade varit här nu så skulle han ha fått en stor smäll.
jag suckar och jag reser mig upp ifrån sängen och jag vänder mig om och tittar på han.
- alltså man behöver inte alltid slåss, det blir bara värre av det, du ser inte så snygg ut nu heller när du är sönder slagen, om inte Johan hade kommit ner i tid så skulle du ha hamnat på sjukhuset.
han sätter sig upp i sängen och jag sätter mig ner på säng kanten.
- du har rätt, förlåt.
jag flinar mot han och nickar, han kommer närmre mig och pussar mig på munnen.
2 timmar senare..
vi alla sitter och äter middag nere i köket, Jeremy är kvar här och han ska sova här ikväll.
mamma, pappa och Jeremy pratar om bil semestern vi ska göra, jag, Johan och Jeremy ska åka i Jeremys bil, så ska vi tre turas om att köra, det kommer nog vara riktigt roligt att åka med dom, och det kommer bli kul att dom kommer börja prata mer så Johan faktiskt får se vilken bra kille han är.
jag har ätit klart och jag sitter bara och lyssnar.
- jag och pappa tänkte att vi skulle åka till sälen och bara se hur det är där och hur det känns att sova över där, för vi tänkte att vi skulle köpa en stuga där.
åh va tråkigt, jag vill inte vara där nere, det är sjukt kallt där fast om det är sommar.
vi alla här ätit klart och jag å Jeremy är uppe på mitt rum, jag ligger på magen och håller på med min dator, Jeremy öppnar dörren till badrummet och han lägger sig på min rygg och pussar mig på kinden.
- vad gör du?
- kollar lite bloggar, och lägenheter.
jag har tänkt länge på att flytta hemifrån och jag har pengar till det men har liksom inte hittat det rätta stället för mig, han rullar över mig och lägger sig på rygg, jag tittar på han.
- har du hittat en lägenhet?
han ruskar på huvudet.
- vill du titta? du kan låna min dator.
han ruskar på huvudet igen.
- älskling vad är det?
- jag vill flytta när någon vill flytta ihop med mig.
jag fortsätter att hålla på med min dator, han lägger sig på sin sida och tittar på mig, han tar en lock och lägger den bakom mitt öra.
- vill du flytta ihop med mig?
jag tittar på han, jag vet inte vad jag ska säga, vill jag flytta ihop med han eller? klart att jag vill, jag älskar honom.
Jag nickar.
- vill du?
jag nickar igen och jag flinar stort, han sätter sig upp och jag vänder mig om och sätter mig upp, han tar tag i mina händer.
- vill du?
- ja!
säger jag och skrattar, vad är det med honom? han flinar stort och han hoppar på mig och han börjar att kyssa mig. vi slutar och han tittar på mig och flinar.
- vi ska flytta ihop.
han nickar.
- vi ska flytta ihop.
jag tar min dator i knät och han sätter sig bredvid mig och jag tittar lite lägenheter i närheten.
jag hittar en som är runt hörnet, två rum och kök, den ser helt perfekt ut, allt är enormt, vi badrum och två walkincloset, den är perfekt, jag tittar på Jeremy och han nickar.
- jag älskar denna, den är perfekt för oss, den är stor.
han nickar.
- ansök om den, så får vi se om vi får den.
jag nickar och jag klickar på en knapp så är det gjort, jag känner en underbar känsla, åh herregud jag ska flytta ihop med min pojkvän.
jag stänger igen datorn och han hoppar på han och börjar att kyssa honom, han knäpper upp min bh och slänger iväg den och han tar tag i mitt bröst och jag stönar till i hans mun.
kapitel 28 done.
lämna en kommentar om vad ni tycker om att dom ska flytta ihop, och gilla om ni gillade detta kapitel.
puss & kram.
Med vänlig hälsning julia :)
YOU ARE READING
Emilias liv!
Teen FictionDet här är en teen fiction och det handlar en om en tjej som heter Emilia och hon är 19 år, och det är sommarlov så hon tog studenten, det kommer att handla om blandade grejer och det kommer att hända massor med bra och dåliga grejer på det här somm...