Kapitel 3

479 13 5
                                    

Emilias perspektiv:

Jag vaknade med att solen sken i mitt ansikte, jag vände mig om och möte Dylans blick, han flinade mot mig, och jag flinade tillbaka.

- God morgon sötnos! Sa han med sin sexiga morgon röst.

- God morgon! Sa jag och harklade mig.

Han var så snygg på morgonen, jag satte mig upp från sängen och tittade runt.

Vi satt nere i köket och åt frukost, jag har tänkt på en sak länge nu, jag tror att jag gillar Dylan, men vad skulle hända med våran vänskap?

Jag tittade upp mot Dylan och flinade mot han.

- Så vad vill du göra idag? Vi har hela huset för oss själva, så vi kan nästan göra allt. Sa han och fixade till sitt hår.

- Ja vet inte, vad vill du? Svajar med en blygsam röst.

Dylans perspektiv:

Vi satt i soffan och jag höll om Emilia, idag ska jag säga det, idag ska jag säga till henne att jag gillar henne.

Jag tittade mot henne, och hon tittade upp mot mig och flinade.

- Em, Emilia, jag vill säga en grej till dig. Sa jag och harklade mig.

Hon reste sig upp och höjde ögonbrynet mot mig.

- Ehm, jag vill verkligen inte förstöra våran vänskap, men jag vill verkligen få ut det här!

Jag svalde hårt och jag började svettas.

- Jag gillar dig Emilia, jag har gillat dig länge nu, men jag har aldrig tänkt på att säga något.

Emilias perspektiv:

Jag blev nervös och jag började få hand svett, vad skulle jag säga? Skulle jag säga att jag kände samma? Eller ska jag säga något annat?

I nästa kapitel så får ni veta vad som händer!

Ja det här kapitlet blev lite konstigt,men aa jag skrev om det typ 20 gånger.

Men hoppas att ni gillade det här kapitlet.

Rösta och kommentera.

Älskar er alla <3

Puss & kram

Mvh julia :)

Emilias liv!Where stories live. Discover now