Emilias perspektiv:
Jag stängde dörren efter Jeremy och jag ställde mig mot dörren med ryggen, jag tog mina händer för ansiktet.
Jag tog ett djupt andetag och gick upp till mitt rum, jag satte mig på sängen och jag tog upp mobilen, Jeremy hade skrivit och det var för 10 sekunder sen, så han skrev precis när han gick ut från dörren söt!
Jag gick in på meddelandet och började läsa "Hej Emilia ;) jag undrade bara om du vill träffa mig i morgon med några polare? Skriv när du har tid! ;)" jag fick ett stort leende på läpparna.
" visst jag är på!:)" jag stängde ner mobilen och la den på sängen, jag gick in i badrummet och tog av mig kläderna och hoppade in i duschen.
Efter en lååååång dusch så var jag äntligen klar, jag gick ut med en handduk runt min kropp och satte mig ner på sängen.
Jag tog upp mobilen och jag hade fått ett meddelande, jag gick i och det var från Jeremy.
" Good! Och det är en fest på kvällen på stranden, och jag skulle jätte gärna vilja att du kommer, skulle va fett chill! <3"
Haha chill han är såååå cool hahahah!
" Jag är på! <3"
Jag la ner mobilen och gick in i min garderob och satte på mig underkläder och pyjamas, jag släckte och stängde dörren till garderoben. Jag gick ner och låste dörren och gick in till köket och tog ett glas vatten och gick upp till mitt rum, jag ställde det bredvid min säng och la mig ner under täcket, jag tog upp mobilen och tittade Instagram och lite andra saker, jag la mobilen på laddning bredvid sängen och la mitt huvud på kudde och somnade.
Nu var det nästa dag och idag skulle jag på en fest. Är nervös över det eftersom det är min första. Jag är 19 år och har aldrig varit på en fest, betyder det att jag är en tönt eller inte?
Jag tog upp mobilen och jag hade inte fått något nytt, jag reste mig upp från sängen och gick ner till köket, jag öppnade kylskåpet och tog fram mjölk, jag gick till skåpet och tog en skål och hämtade en sked, jag hällde i flingorna som stod på bordet redan och mjölk och tog en tugga.
Det plingade på dörren och jag la ner skeden i skålen och reste mig upp, jag gick till dörren och låste upp, jag öppnade dörren och tittade ner och sen upp mot ansiktet och där stod han idag igen, Jeremy flinade mot mig och han bet sig i underläppen och han undersökte min kropp, jag tittade ner och ser att jag har pyjamas på mig, tur att jag hade spets pyjamas! Fast varför bryr jag mig jag har en kille!
- Får jag komma in eller?
Jag nickade och öppnade dörren mer så att han kunde komma in, han kramade om mig mjukt och han luktade så gott.
Han tog av sig sina skor och jag gick till köket och hällde ut mina flingor.
- Ska du inte vissa ditt rum?
Jag nickade och gick upp för trapporna, jag gick in i mitt rum och ställde mig vid min säng. Jeremy ställde sig i mitten av mitt rum och tittade runt lite. Han gick till mitt sminkbord och det stod en stol där och han tog upp mina spets trosor.
- Oj Emilia!
Jag sprang till han och slet mina trosor ur hans hand och kastade in dom i badrummet.
Jag vände mig om och var påväg till sängen igen och han tog tag i min arm och drog in mig i hans famn. Och han la händerna på mina höften och han pussade mig på panna.
- Varför gjorde du så?
- För att jag säger förlåt!
- För vadå?
- För har gjort så att du och din pojkvän bråkar.
Jag kramade om Jeremy.
- Det är inte dit fel!
Fast det var hans fel.
Jag och Jeremy hade pratat i 3 timmar och det var dags för honom att gå. Vi stod nere vid dörren och han tog på sig sina skor.
Han ställde sig upp och kramade om mig.
- Vi ses ikväll jag och min polare kommer och hämtar dig vid 8.
Jag nickade och han öppnade dörren och gick ut. Jag stängde dörren och jag fick ett stort leende på läpparna.
Jag sprang upp till mitt rum och gick in till badrummet och tog av mig pyjamasen och hoppade in i duschen.
Jag var klar med att duscha och jag tog en handduk och tog den runt min kropp och gick ut till mitt rum, jag satte mig ner på stolen som var vid mitt sminkbord, jag började titta runt lite på mitt smink och jag började med att ta mascara och sen tog jag en silvrig ögonskugga och sen eyeliner och sen eos på mina läppar för att göra dom mjuka.
Jag reste mig upp och gick in i min garderob och tittade runt lite vid mina kläder, måste hitta något snyggt att ha till stranden.
Jag hittade ett par vita shorts och en svart tank top.
Kl var 8 och jag var klar jag hade lockat mitt hår lite, jag gick ner till dörren och satte på mig skor och tog en liten väska så att mina nycklar och mobil fick plats, jag tog nycklarna och mobilen och la ner mobilen i väskan och öppnade dörren och gick ut, jag stängde efter mig och låste.
Jag gick ner till trottoaren och väntade på att dom skulle komma, till slut så kommer det en vit BMW utan tak, wow! Dom stannade och Jeremy klev ut från bilen och kramade om mig.
- Wow du sjukt snygg!
- Tack! Sa jag och blinkade med ena ögat mot han.
Jeremy öppnar dörren till mig och jag satte mig i bilen, han stängde dörren och klev in. Och kompisen började köra.
Jag tittade ut på gatan och ser hur Dylan går där och han är arg. Jag lutar mig tillbaka och gör så att han inte kan se mig. Och vi åkte förbi han.
Jeremy tittade bak på mig och flinade.
Jaha då var kapitel 10 klart.
Vad tycker ni om att Emilia är med Jeremy?
Gilla & kommentera om ni vill ha mer!
Tack till alla som läser <3
Mvh Julia <3
YOU ARE READING
Emilias liv!
Teen FictionDet här är en teen fiction och det handlar en om en tjej som heter Emilia och hon är 19 år, och det är sommarlov så hon tog studenten, det kommer att handla om blandade grejer och det kommer att hända massor med bra och dåliga grejer på det här somm...