Kapitel 11

204 1 0
                                    

Emilias perspektiv:

Jeremy titta bak på mig och flinade, jag flinade tillbaka och han vände sig om igen. Jag tittade ut igenom fönstret och tittade på molnen.
- Så Emilia?
Jag tittade fram och ser att Jeremys kompis tittar på mig.
- Ja det är väl så du heter?
- Haha ja det är jag!
- Åå gud trodde att jag sa fel namn!
Jag flinade och tittade ner på mina händer som låg i mitt knä.
- Så är det här första gången du går på en fest eller har du varit på en förut?
Hm ska jag ljuga och säga att jag har varit på fest eller ska jag bara säga sanningen?
- Det är första gången.
- Wow coolt, men då ska vi göra så att du minns den här festen! Sa hans kompis och skrattade.
Jeremy tittade på mig och skrattade.
- Jo förresten, mitt namn är Kalle!
Jag nickade och flinade.
~
Vi var äntligen framme och jag hoppade ut från bilen och snurrade runt för att se mig omkring. Det var massor med folk och hög musik, folk dansade satt och pratade och skrek.
Det kom fram en tjej till Kalle och kramade om han, och sen kramade hon om Jeremy, och hon pussade honom på kinden, jag började känna hur mina kinder började bli varma, blev jag svartsjuk? Hon tittar på mig och tar fram sin hand, jag tar tag i den och hon börjar skaka hand med mig.
- Hej jag heter Sofia!
- Emilia!
Hon nickade och tog Kalles hand och sprang iväg med han. Jeremy tittade på mig och flinade mot mig och han tog fram sin hand och jag tog tag i den och vi gick till folkmassan.
Jeremy snurrade mig och han började dansa, jag stod bara och tittade på han och flinade.
- Kom igen Emilia! Skrek han igenom musiken.
Jag började gunga.
- Mer kan du!! Skrek han igen.
Jag började ruska med huvudet mitt hår flög och jag började studsa och dansa. Jeremy tog tag i mina höften och drog mig in i hans famn.
- Vill du ha något att dricka?
Jag nickade.
- Stanna här! Jag kommer snart tillbaka!
Jeremy gick iväg och jag tittade mig omkring.
Jag ser hur Dylan går längds strand kanten och sparkar lite i vattnet.
- Emilia?
Jag vänder mig om och ser att Jeremy står där med två muggar.
- Det kan vara starkt men jag gillar det!
Jag tog en mugg och klunkade i mig allt och Jeremy tittade på mig med stora ögon.
- Det kanske inte var så starkt! Sa han och skrattade.
Efter många muggar med alkohol så känner jag mig full.
Jag springer runt och pratar med folk och dansade med folk. Och just nu dansar jag med tjejer och vi gnider oss mot varandra och skrattar. Jag känner hur en hand kommer på min axel och jag vänder mig om snabbt och vinglade till.

Det var Dylan. Jag är påväg att ramla så han tar tag i min arm och drar mig in till han, jag lossar mig ifrån honom och är påväg att ramla igen.
- Herregud Emilia är du full?
- Ja mamma.
Han tittar konstig på mig och jag lipar åt han.
- Sluta vara så barnslig!
Jag går bakåt.
- Sorry behöver gå.
Jag känner en hand ta tag i min hand och jag tittar lite åt sidan och ser Jeremy, f@#k hur kommer det här att gå..

Då var kapitel 11 klart haha efter typ ett halv år.
Puss & kram
Mvh julia ;)

Emilias liv!Where stories live. Discover now