Joost en ik zaten in de trein naar Hilversum. 'Ik ben best zenuwachtig, jij?' zei Joost en ik hoorde zijn stem een beetje trillen. 'Ik ook. Maar ik denk niet dat het nodig is.'Oke, maar Jer?' vroeg hij. 'Wat is er?' antwoorde ik. 'Gaan we verder met JoostSpeeltSpellen en AltijdCompilaties?' vroeg hij zenuwachtig. Ik schrok van de vraag. Ik had nog geen een keer nagedacht over de gevolgen van dit alles. Doorgaan met gamen en video's maken? 'I-i-ik weet het niet' stotterde ik. 'Sorry, ik had het niet zo direct moeten vragen. Maar stel dat die Rianne dat vraagt straks?' zei hij. 'Dan zeggen we dat we het niet weten.' zei ik vastbesloten. 'Is goed.' antwoorde Joost en na vijf minuten stopte de trein voor station Hilversum. Ik keek naar Joost en zag dat hij zenuwachtig was. 'We gaan gewoon, het komt goed.' zei ik. Het was ook om mezelf gerust te stellen eigenlijk. Ik pakte mijn telefoon om de tijd te zien. 'Het is half 2.' zei ik. 'Hoe laat moesten we er ook alweer zijn?' vroeg Joost. '2 uur.' antwoordde ik. 'We kunnen alvast gaan, toch?' 'Ja is goed.' zei Joost.
We liepen naar de balie van het grote gebouw. 'Hallo wat kan ik voor u doen?' vroeg de vrouw achter de balie. 'We moeten naar de De wereld draait door studio. Ik ben Jeremy Frieser en dit is Joost Bouhof.' zei ik en ik gaf de geprinte brief aan de vrouw. 'Oké dan zijn hier uw pasjes en u moet naar studio 25.' Zei de vrouw. We bedankten de vrouw en liepen naar de studio's. 'Jer!' hoorde ik achter me. 'Kijk!' ik draaide me om. Het was Joost. Hij had de deur van studio 11 opengedaan. Ik keek over zijn schouder naar binnen. 'Wow! Dit is de studio van RTL late night! Wat ziet het er anders uit vanaf hier!' zei ik. 'Inderdaad.' zei Joost en we liepen verder. Toen we bij studio 25 aankwamen werden onze pasjes gescant en we moesten in de make up. We dachten dat het een grap was en we begonnen te lachen, maar nee. We moesten echt make up op. 'Ik zie er uit als een wortel!' zei Joost. 'Kijk mij dan jonge.' reageerde ik en we lagen allebei in een deuk. Tussen twee lachbuien door hijgde Joost 'We zijn de gebroeders Wortel!' We werden geroepen. Snel stopten we met lachen en liepen we naar de richting van de stem. 'Jullie zijn Jeremy Bouhof en Joost Frieser?' vroeg hij vragend. 'Nee,' zei ik lachend. 'Jeremy Frieser en Joost Bouhof.' Hij keek me aan alsof ik een aliën was 'Dat zei ik, maar goed. U kunt doorlopen.' zei hij koppig. Samen liepen we verder. Ineens stonden we in de studio en ik herkende het van TV. 'Hallo, Jullie moeten Jeremy en Joost zijn. Mag ik jullie zo noemen?' zei een vrouwenstem. 'Sorry, ik ben Rianne van der Ziel.' zei ze en ze stak haar hand uit. We schudde haar hand. 'Ja je mag ons zo noemen.' zei ik een beetje verward van alle vragen. 'We beginnen over 5 minuten. Jullie zijn het eerste onderwerp dus jullie kunnen aan tafel gaan zitten.' We liepen naar de tafel. Toen de 5 minuten om waren begon de show. Na de intro en de 'Aan tafel!' liep Rianne samen met ene Karel naar de tafel waar wij zaten. We waren beide super zenuwachtig hoopten dat dat niet op tv te zien was. Rianne begon.
'We zitten hier aan tafel met Jeremy Frieser samen met zijn vriend Joost Bouhof, welkom! '
' Hallo.' zeiden we een beetje awkward.
'Jeremy, Jij bent de maker van de populaire video op YouTube. Wat kan je daar over vertellen? ' zei ze.
'Ik heb nooit mijn Gaming PC verkocht, ik kon het niet. Een paar dagen geleden heb ik gewoon de webcam aangezet en ben ik gaan praten. Ik wist niet dat het zo groot zou worden.' reageerde ik. 'Joost en ik maakten vroeger veel video's samen. We waren samen met Michael en Harm "De Squad" '
'Dat klinkt als een hechte vriendengroep, en hebben jullie al iets gehoord van Michael en Harm?' vroeg ze aan Joost.
'Nee. Jer heeft mij gevonden en we waren allebei niet gelukkig. We willen weer doen waar we van houden.'
'En zijn jullie van plan door te gaan met jullie kanalen? ' vroeg Karel.
'Ik... We weten het nog niet.' zei ik.
Rianne wende zich tot de camera en zei 'Nu de video van Jeremy die enorm is geworden op YouTube.'
Mijn stem galmde door de studio. Ik keek naar de mensen in de studio. Sommige kregen tranen in hun ogen! Was het zo emotioneel? Ik keek naar mijn eigen video. Ik zag in het scherm van de camera dat er op Joost ingezoomd werd. Hij moest huilen. Ik tikte hem aan. Hij keek me aan met tranen in zijn ogen. Het interesseerde me niet dat heel Nederland dit kon zien. Ik gaf hem een knuffel en ik hoorde hem snikken in mijn schouder. We lieten los toen de video bijna afgelopen was en Joost veegde zijn tranen weg. Ik hoopte dat Rianne naar het volgende onderwerp zou gaan en gelukkig deed ze dat. 'Applaus voor Jeremy en Joost!' zei ze en de zaal klapte. We stonden op en liepen naar de coulissen. We kozen er voor eerder weg te gaan en niet te wachten tot het eind. Tevreden liepen we naar buiten. De tijd was snel gegaan, het was al half vijf. 'Jer?' vroeg Joost toen we voor het gebouw stonden. 'Joost?' antwoordde ik. 'Ik wil niet meer naar huis. Kunnen we...' zei Joost. 'Kunnen we...Toch nog een soort cliffhanger! Maar 946 woorden guys! Ik hoor graag wat jullie ervan vonden.
-Luca
JE LEEST
Jeremy.
FanficJeremy Frieser. In dit verhaal is de eigenaar van het YouTubekanaal AltijdCompilaties 30 jaar oud. Verder ga ik niets verklappen. Veel leesplezier :)