18. things get complicated

98 6 6
                                    

ik werd wakker om 10 uur en was nog steeds moe van het gemaskerde bal.

helaas moet ik vandaag weer naar jonathan. sinds hij met leah gaat en ik met Dylan, voor zover hij weet, is alles erg ongemakkelijk geworden. logisch ook.

ik kreeg een sms van dylan, hij wilde met me afspreken. we spraken over een uurtje af bij het lokale eetcafe.

ik sprong snel onder de douche eeen kleedde me snel aan om nog snel een ontbijdje te pakken.

aan de eettafel belde Leah me op.

" heey leah!"  zei ik vrolijk tegen haar.

"uhm hee Fiona, kan ik langskomen"  ze klonk verdrietig. ik besloot dat dylan wel kon wachten omdat dit dringender klonk.

" ja tuurlijk lieverd!"  zei ik. ze bedankte me en ze vertrok. ik smste Dylan snel dat ik niet kwam en dat we later vandaag konden afspreken. hij smste al snel terug en zeidat het geen probleem was. Voordat ik het wist stond Leah aan de deur.

Ik maakte de deur open en Leah viel me aan in een knuffel. ze snikte

een beetje. ik knuffelde haar terug en nam haar mee naar e bank. ik gaf haar een glas met water.

" wat is er aan de hand?" vroeg ik haar.

" Jonathan, hij heeft het uitgemaakt."  zei ze.

"wat ?! waarom?" vroeg ik terug.

"het is niet erg, ik was de gevoelens al een tijdje kwijt. Hij deed afstandelijk, zoiezo al.  maar hij zei dat hij de hele tijd al iemand anders leukvond en dat is het wat pijndoet."  ik slikte even snel.

"wie was het?" ik wilde weten hoeveel ze weet.

"dat wilde hij niet vertellen." een golf van opluchting ging door me heen.

"maar het is niet erg. weet je nog dat bal waar je niet naartoe wilde gister? Ik ontmoette er iemand, hij was zo aardig tegen me. we waren een tijdje aan het dansen en aan het praten. zijn lach was zo mooi en zo lief. vlak voordat de avond eindigde kuste hij me en alles was perfect."  ze leek zo gelukkig. zo gelukkig heb ik haar langniet gezien, zelfs niet met Jonathan. ik had wel medelijden met Dylan.

al snel vertrok de glicmlach van haar.

"ik zal hem alleen nooit meer zien. ik weet niets over hem." 

" we vinden hem wel. hij moet bij ons op school zitten" zei ik tegen haar. ze keek al wat vrolijker.

we waren nog even aan het praten toen Leah besloot naar huis te gaan. niet erg laat erna sprak ik af met Dylan dat ik over een kwartier  bij het cafe zou zijn.

eenmaal bij het cafe zag ik Dylan al zitten. Ik liep naar hem toe en ging tegenover hem zitten.

"heey Dylan!"

"heey!" zei hij vrolijk, maar een beetje van de wereld af.

" heb je het al gehoort?"

"van Leah en Jonathan? ja," zei ik.

" wat betekend dat voor... najaa..ons" ik snapte wat hij bedoelde. wat heeft een neprelatie nu nog voor nut.

" ik denk dat we ook maar moeten stoppen dan," zeg ik tegen Dylan.

"misschien is het slim om nog een weekje te wachten, omdat het anders zo opvalt." daar heeft Dylan wel gelijk in.

" nog een weekje en dan ben je mijn ex." zei ik lachend en Dylan lachte mee.

==============================================================================

Ik stond weer voor de deur van Jonathan. tijd voor een nieuwe film.

we liepen naar binnen. ik heb geen idee welke film er werd gedraaid en eerlijk gezegd wist ik het aan het einde van de film nog niet. ik kon me niet concentreren,aangezien Jonathan me maar aan bleef staren.

"Je weet dat je dat we hier een punt voor krijgen?" zei ik nadat ik het staren zat werd.

"sorry maar je bent gewoon zo mooi."  ik moest blozen. ik hoor niet te blozen!

"nou, de film is ook mo-"

"Het is uit met Leah. "zei hij midden in mijn zin en hij kwam wat meer dichterbij.

"weet ik! Leah was vanochtend bij mij thuis. ze vertelde me over dat je had gezegd dat je al die tijd iemand anders leukvond!" zei ik pissig. hij was nog maar centimeters van me af.

"ik heb ook al die tijd iemand anders leukgevonden" ik voelde zijn adem op mijn lippen en werd er bijna in meegesleept maar ik herrinnerde me eraan dat ik hem niet kan laten winnen.

"ik , ik heb een vriendje, weetje nog!" zei ik terwijl ik ruimte probeerde te creeren.

"ach kom op, we weten allebij dat je mij echt leukvind, dat wist ik na het gemaskerde bal wel." ik keek in schok. was het JONATHAN op het bal?

"was jij op het bal?" vroeg ik hem.

"ja, je zag er zo prachtig uit. het was perfect." ik zou toch zweren dat het iemand anders was.

ik had veel om overna te denken, maar ik hoorde dat de film was afgelopen. Ik stond op.

" de film is afgelopen, doei" zei ik snel en vertrok naar huis toe.

 ************************

hallo mensen,

sorry dat ik pas weer zo laat wat post. het is de laatste tijd druk geweest.

de zomervakantie komt eraan dus heb ik meer tijd om te schrijven. ik denk dat dit verhaal al bijna af is, maar ik heb nog veel andere verhalen op de planning staan die er in mijn gedachte erg goed uitzien

Als je een directioner bent wil ik je vragen of je ook eens naar mijn verhaal "My Irish Luck" wil kijken.

ik hoop dat jullie dit hoofstuk leuk vonden en vergeet alsjeblieft niet te stemmen en een reactie achter te laten als jullie het hoofdstuk leukvonden, of nog iets op of aan te merken hebben!

xx

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 20, 2013 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My Best Friends Lover (dutch)Where stories live. Discover now