2. Lifesaver

181 2 1
                                    

Het was maandag ochtend. 2 weken geleden is James gestorven en ik voelde dat mijn wang nog steeds nat was van het mezelf in slaap huilen.

Vandaag moest ik weer naar school. Na 2 weken het ontlopen van mijn beste vriendin Leah en de hele dag op bed liggen vonden mijn moeder en school het goed als ik weer eens naar school toe ging.

Ik kleede me aan in een joggingpak en ging zonder make-up naar school.

Op school aangekomen keek iedereen me raar aan, zelfs Leah. Ze liep op me af en gaf me een knuffel.

“Je maakte me doodongerust! Is alles goed?” vroeg ze

“nee natuurlijk is niets goed! Ik ben de liefde van mijn leven kwijtgeraakt!” schreeuwde ik.

“sorry , natuurlijk. Ik ben er voor je he!” zei ze begripvol.

“ja, weet ik, sorry , ik ben gewoon een beetje geprikkelt.”zei antwoorde ik

Daar liep hij dan , Jeffrey, die ene jongen die me al vanaf kleins af aan pest.

“Stom he? Dat James dood is? Nu hij dood is kan ik je wel een geheimpje vertellen. James ging vreemd met Trish. Hij hield niet van jou. Nooit gedaan en zal hij ook nooit doen. Dus zet je erover heen.” zei hij tegen me.

Opnieuw brak mijn hart.

Ik rende de school uit, zo hard als ik kan. Ik wist niet eens waarheen. Ik ging waar mijn benen me brachten.

Voordat ik het wist stond ik op de rails te wachten tot de trein kwam. De spoorbomen gingen naar onder en ik zag de trein al aankomen met grote snelheid. Hij toeterde maar ik bleef staan, mijn benen wouden niet bewegen.

Toen opeens sprong er iemand tegen me aan.

We lagen allebei langs de spoorweg op de grond. Zijn lichaam bovenop het mijne.

Ik keek op en zag dat het Jonathan was. Ik keek in zijn ogen en toen stond hij snel op. Hij hielp me overeind.

“pfew, dat was net op het nippertje.” Zei hij.

ik wist niet wat ik moest zeggen.

“uhm ik moet maar weer eens naar de les en als ik jou was ging ik naar huis toe.” Zei hij en hij lachtte lief. Hij draaide zich om en liep weg zonder om te kijken

_____________________________________________________________________________

Hallo !!

hoe vonden jullie dit hoofdstuk? Laat alsjeblief wat commentaar achter!

Xxxx

My Best Friends Lover (dutch)Where stories live. Discover now