5. Revealed to me

180 3 0
                                    

De week ging langzaam voorbij. Ik heb Leah niet meer gesproken en ik wilde het eerlijk gezecht ook niet.

Vandaag is het zaterdag en dat betekend dus dat ik vanavond een film ga kijken met Jonathan, komt een vrouw bij de docter. dat word interressant. Ik hoop dat hij niet verwacht dat het een date is. Ik ben niet geinterreseert in hem, of wel? Hij is best wel leuk en ziet hij er niet slecht uit. Per slot van rekening heeft hij ook voor de trein gesprongen om mij te redden. Wat zeg ik nu?! Ik vind hem NIET leuk. En al was dat zo, ik kan na zo kort na James toch niet verder.

Voordat ik het wist is het al 8 uur. Ik stond voor zijn deur en belde aan. Hij maakt open. Hij heeft wat gel in zijn haar gedaan. Hij heeft een wit T-shirt met diepe v-hals aangedaan en daaronder een zwarte broek. “kom binnen.” zei hij en keek me diep aan. Ik loop naar binnen en hij maakt de deur achter hem dicht. Het is een groot huis met een grote tv in de woonkamer. De tafel die in de woonkamer staat, staat vol met popcorn , ships, snoep en frisdrank. De film stond al op maar was nog niet begonnen. Hij heeft er veel moeite voor gedaan, dat kan je zien.

“Je ziet er prachtig uit.” Zei hij en bekeek me van top tot teen.

“Je ziet er zelf ook goed uit.” Zei ik met een kleine lach.

“dankje, neem plaats.” Hij gaat op de bank zitten en ik ging langs hem zitten. Hij zet de film aan.

Langzaam voelde ik een traan over mijn wang gaan. Ik kon ze niet binnenhouden. Ik hoopte dat het Jonathan niet opviel. Opeens voelde ik twee sterke armen om me heen. ik draaide me om en zag dat jonathan het was. Hij legde me op zijn borst.

“sh, het is al goed.” Zei hij. waarom doet hij zo aardig? Hij weet niet eens wat er aan de hand is. Ik bleef zo liggen en ik huilde alle tranen uit mijn lichaam. Na een tijdje ging het beter en ging ik weer rechtop zitten. Zijn hele shirt was nat van mijn tranen.

“sorry van je shirt, ik had niet moeten gaan huilen.” Zei ik tegen hem.

“het geeft niet, huilen betekend alleen maar dat je te lang sterk bent geweest. Wil je me zeggen waarom je moest huilen?” vroeg hij. moet ik hem dit wel vertellen? Ik ken hem pas net? WHATEVER. Ik WIL het zeggen.

“het is gewoon, de film, het liet me denken aan James, ik hield echt van hem, en toen hij stierf brak mijn hart en dan vertelt Jeffrey ook nog eens dat hij vreemdging die andere dag, Ja dat is ook de rede dat ik niet meer wou leven. Ik kon het niet meer aan. Ik ben niets waard!” zei ik en er kwamen meer tranen.

“Fiona ,zeg dat nooit meer, Hij hield van je en je weet net zo goed als ik dat Jeffrey alles doet om je leven zuur te maken en daar kan je niets aan doen. Het is niet echt waar!” zei hij. hij twijfelde even.

“Ik heb ook ooit een vriendinnetje gehad, Stephanie. Ik gaf haar alles wat ik had, maar het was niet genoeg. Ik betrapte haar in bed met een andere jongen, sterker nog, mijn beste vriend, Chris. Ze ontkende maar ik weet wat ik zag. Het brak me. Een jaar geleden begon ik  met drinken door haar en ik kreeg de verkeerde vrienden. ik heb nu al een half jaar geen fles alcohol meer aangeraakt. Stephanie was mijn laatste vriendinnetje.”

Ik keek hem aan en zag de tranen in zijn ogen staan. We keken verder naar de film, ik lag tegen hem aan en hij had zijn arm om me heen geslagen.

_____________________________________________________________________________

Hallooo!

Dus hoe vonden jullie dit hoofdstuk? Ik heb er erg mijn best op gedaan.. Als je nog ideeen hebt voor de rest van het verhaal laat me het weten!

xxiloveeuu!

My Best Friends Lover (dutch)Where stories live. Discover now