13. Joey.

149 2 0
                                    

Ik werd wakker met barstende koppijn. Ik had gister na de film nog een uur met Dylan erover gepraat. Hij vond natuurlijk dat ik zo ver mogenlijk bij hem uit de buurt moest blijven. Hij had aangeboden om vandaag wat leuks te gaan doen maar ik sloeg het af. Ik wil het liefste even met rust gelaten worden.

Ik was al opgestaan en had snel 2 boterhammen door mijn keel gepropt en was net op de bank geploft om even tv te kijken toen de bel ging. Ik maakte de deur op en er werd meteen een zak over mijn hooft getrokken. Ik raakte in paniek. Ik schopte in het wild rond maar ik werd vastgehouden.

“Ik pak de benen, jij de armen.” De stem klonk bekend. Iemand pakte mijn armen en iemand anders mijn benen en ik werd opgetilt en in een auto geheist. Ik maakte me klaar om de mensen om me heen aan te vallen. De zak werd van mijn hooft afgetrokken maar ik hield mijn ogen dicht terwijl ik in het rond sloeg.

“Auw!! Waar is dat goed voor?” Wacht eens even..ik weet wie dit is. Ik maakte mijn ogen op en zag daar Dylan en Leah zitten.

“ What the Hell?!” riep ik uit”

“ Ook hoi.” Zei Dylan terwijl hij met zijn hand over zijn wang ging. Blijkbaar had ik hem daar geslagen

“ Waarom hebben jullie me daarnet zowat Gekidnapped.” Vroeg ik met een verwarde blik op mijn gezicht.

“Je had afleiding nodig.” Zei dylan humorloos.

“Ja, Dylan smste me dat hij hulp nodig had om opgevrolijkt te worden. Waarom ben je eigenlijk zo verdrietig.” Vroeg Leah nieuwsgierig. Ik wisselde een blik met Dylan, keek toen weer naar Leah en antwoorde toen.

“uhh, Ik heb gewoon nog steeds moeite met alles dat met James is gebeurt.” Leah keek me even bedenkelijk aan maar leek het daarna te geloven.

“ We zijn er.” Ik keek nu naar wie er achter het stuur zat en zag nu pas dat het iemand was die ik nooit meer wou zien. Joey. Wat deed de ex van Leah in gods naam achter het stuur. Ik keek eerst boos naar Joey en toen boos maar ook verward naar Leah. Leah keek me schuldbewust en fluisterde “Ik leg het je later uit.” In mijn oor

Ik stapte uit de auto samen met Leah en Jonathan en keek toen naar wat er voor me lag. “ Je hebt me meegenomen naar de Efteling?!” vroeg ik terwijl ik me met een glimlach omdraaide. Ze lachte alleen maar naar me ik gaf ze een knuffel.

Ze wisten dat ik van de Efteling hou. Ik heb goede herinneringen eraan.

Ik stond bij de deur en zwaaide Dylan uit. Leah besloot nog even te blijven, ze had me toch nog veel uit te leggen.

De efteling was super! Het heeft me goed geholpen met mijn gedachten van Jonathan af te halen. Ik heb al een tijdje niet meer zo’n lol gehad.

Leah en ik liepen richting mijn kamer en zette er wat achtergrond wat muziek aan terwijl we alletwee op mijn bed gingen zitten. Ik keek haar aan.

“dus..” zei ik tegen haar.

“Dus....” zei ze terug zonder me aan te kijken, ze keek naar het motief van mijn deken.

“ Waarom zat Joey in gods naam in die auto?” vroeg ik kalm. Ik was best wel nieuwsgierig naar haar uitleg.

“Omdat Joey en Ik het hebben bijgelegd. Hij vind het heel erg dat hij met Patrice heeft gekust en wil me graag terug.” Ze keek me nog steeds niet aan maar haar stem was kalm.

“Maar wat ga je dan doen met Jonathan?” vroeg ik, mijn stem meer opgeheven. Ze kon niet na alles wat ik heb doorstaan opeens weg bij Jonathan. Ik deed moeite om kalm te blijven.

“Ik weet het niet. Ik vind Jonathan erg leuk, maar Joey ook.” Ze keek me nu pas aan en vroeg me met haar blik wat ze moest doen. Ze zat hier erg mee. Een klein stemmetje in mijn hoofd zei dat ik moest zeggen dat ze voor Joey moest kiezen zodat ik Jonathan kon hebben, maar dat kon ik haar niet aan doen.

“Ik denk dat je moet gaan voor degene die je het beste laat voelen.” Ja, dat is een goed antwoord, dacht ik bij mezelf.

“Okee, en nou, wat zit je nou werkelijk dwars?”vroeg ze aan mij.

“Heb ik toch gezecht, James.” Antwoorde ik, ik keek weg. Ze keek me aan met in blik die zei ‘Ik geloof je niet’.

“En nu sirieus. Het is die ene Jongen of niet?” Hoe kan het dat ze altijd dwars door me heen kan kijken.

“Ja, maar ik wil het er niet over hebben.” Zei ik tegen haar.

______________________________________________________________________________

Heey!

Het zal een tijdje duren voordat ik weer update

want Ik ben nu 3 weken naar mijn vader

en de computer daar is een beetje sloom :P

hopelijk vinden jullie het leuk!!

Xxxx

My Best Friends Lover (dutch)Where stories live. Discover now