14. Together?!

122 2 0
                                    

Nadat ik gister na bed ben gegaan nadat Leah weg is gegaan. Ik kon de eerste uren niet slapen omdat ik dacht aan hoe alle stress tussen mij en Jonathan misschien voor niets is als Leah voor Joey kiest opnieuw. Ze moet het zelf uitzoeken voor wie ze kiest.

Stiekem hoop ik dat ze voor Joey kiest zodat ik Jonathan kan hebben. Maar dan. Joey verdient Leah niet. Hij heeft haar hart een keer gebroken dus ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat ik wil dat ze met Jonathan samenkomt.

Ik stond vanochtend op om weer naar school te gaan en kwam Jeffrey tegen.

“Heey Fiona, hoe is het met James?” hij liep langs met zijn hele groep. Ik haatte hem. Dit was de laatste druppel. Ik liep richting hem, net op het moment om hem te gaan slaan toen iemand een hand om me heen sloeg en me wegtrok. Jonathan.

“Doe het niet, hij is het niet waard.” Zei hij.

“Hij heeft het verdient. Hij hoeft niet zo over James te praten. Hij heeft voor niemand respect, zelfs voor iemand die..die.” Ik kon mijn zin niet afmaken maar ik ging hier niet voor de hele school huilen. Niet voor Jonathan alweer.

“James zou ook niet willen dat je hem sloeg. Hij zou willen dat je verderging met leven. Misschien wel samen met mij.” Zei hij. in zijn ogen zag ik hoop.

“Jonathan, het gaat niet, Je moet met Leah zijn. Leah is erg belangrijk voor me en ik kan niets tussen ons laten komen. Waarom wil je dit nu niet begrijpen?” Vroeg ik.

“Ik vind Leah leuk, maar ik wil jou!” Zei Jonathan.

“Nee!” Zei ik hard voordat ik me uit zijn grip lostrok en wegrende.

Na een lange dag op school mocht ik eindelijk terug naar huis. In de verte zag ik Dylan op me afrennen vlak nadat ik de school was uitgelopen.m

“ Heey Fiona.” Zei Dylan vrolijk tegen me.

“ Heey.” Zei ik terug. Ik klonk niet zo vrolijk als Dylan.

“Is er iets?” Vroeg hij aan me. Hij keek me bezorgt aan.

“ niets aan de hand, gewoon Jonathan. Maar ik laat hem mijn dag niet verpesten.”zei ik en ik zette een lach op mijn gezicht. Ik hoop dat hij het geloofde. Ik ben niet zo goed in neplachen.

Ik liep richting het bankje dat een paar meter verderop stond en ging erop zitten.

“okee.” Is alles wat hij zei. Hij liep achter me aan en ging ook op het bankje zitten. We zeiden niets. Het was wel fijn even stilte. Het was geen ongemakkelijke stilte. Ik ben blij dat hij niets zei. Hij is mijn beste vriend.

Na een half uur stilte hebben Dylan en ik nog even een half uurtje gepraat voordat ik weer naar huis liep. Toen ik eindelijk thuis kwam ging ik snel even douchen.

 Ik stapte de douche uit, klede me om en liep naar mijn kamer. Het lampje van mijn mobiel brande dus ik had een bericht. Ik liep naar het kastje en pakte mijn mobiel.

10 gemiste oproepen en 1 smsje.

Van: Leah

Hee siess <3 bel me zodra je dit ziet! Ik moet je iets geweldigs vertellen! XxLeah

Ik belde haar snel op.

“Hallo met Leah.” Zei Leah.

“Heey met Fiona.” Antwoorde Ik

Wie is dat?” vroeg een stem op de achtergrond.

Ssst, het is Fiona.” Zie een fluisterende stem van Leah. Wie is daar?

“Wat is er? Je hebt me proberen te bellen..10 keer.” Vroeg ik.

ga je het haar vertellen?” Vroeg de misterieuze stem aan de andere kant van de lijn. Ik kende de stem, maar ik kon niet zeggen wie het was. Het kan toch niet...

Juaa nu ben nou maar stil, stop daarmee!” zei Leah zachtjes ze giegelde een beetje.

“Uhm wat ik wil zeggen is, Ik ben nu samen met Jonathan!” zei ze vrolijk. HET WAS DUS WEL JONATHAN AAN DE DE ANDERE KANT VAN DE LIJN. Ik voelde dat ik jalours was.

“Samen?!” zei ik , voordat ik mezelf kon stoppen.

“ja, we zijn vriendje en vriendinnetje. Hij vroeg me vanochtend vlak voor de les begon.” Zei ze. Ik voelde een traan over mijn wang gaan. Dit kan niet.

“ik, ik ben blij voor je Leah.” Zei ik.

zie je wel, ze ik blij voor me. En jij dacht dat ze boos zou worden.. pff.” Zei leah tegen Jonathan zachtjes.

“Je had gelijk , schatje.” Zei Jonathan. De manier waarop hij schatje zei maakte me boos. Hij houdt niet echt van haar.

“Ik ga Leah, Doe Jonathan de groeten van me.” Zei ik. Ik probeerde vrolijk te klinken.

“Zal ik doen Sies, doeg “ zei ze en ik hangde op.

My Best Friends Lover (dutch)Where stories live. Discover now