Dylan haalde me thuis op en ik zei tegen hem dat ik had gezech tegen Leah en Jonathan dat we samenzijn.
“Hoe reageerde ze?” vroeg Dylan.
“Eerst reageerde ze helemaal niet maar na een minuut zei ze dat ze blij voor me was en Jonathan zei helemaal niets meer erna.”
“ Dat is goed! We moeten ze nog meer laten zien dat we een stelletje zijn dan we al zijn.” Zei Dylan. We waren bijna bij school dus Dylan pakte mijn hand. Het voelt zo raar.
Pauze. Het rondje dat Ik en Dylan bij elkaar zijn ging al snel de hele school door dus we moesten nu nonstop doen alsof we hals over kop verliefd op mekaar waren.
We zaten tegenover mekaar buiten op het schoolplein op een klein muurtje. Ik zag in de verte Leah en Jonathan al aanlopen en pakte Dylan’s hand vast.
“Daar zijn ze. Wat moeten we doen?” vroeg ik zo zacht dat alleen Dylan het kon horen.
“Speel maar even mee, ik heb een idee.” Zei Dylan. Daar liepen ze dan langzaam.
Zodra ze Ons hadden opgemerkt en ons goed konden zien pakte Dylan een plukje van mijn haar en schoof het achter mijn oor en keek me diep aan.
“Je bent prachtig, Fiona.” Zei hij hard genoeg zodat Jonathan en Leah het konden horen. Ik bloosde. Ik keek naar Fiona die een beetje rood leek. Jonathan keek me aan en pakte toen Leah vast en zoende haar gepasioneert.
Ze liepen verder. De bel ging. Dylan en ik liep hand in hand naar de les.
Het tweede lesuur zat Dylan niet bij me in de klas, maar Jonathan wel. De les was al snel voorbij. Jonathan keek de hele tijd naar mij maar ik negeerde het en bevocht het gevoel om naar hem om te kijken. Ik wil heel graag kijken in zijn prachtige ogen maar ik kon het niet, niet voor Leah.
Nadat we les uitliepen pakte Jonathan mijn pols vast.
“ Heb je sirieus iets met die Coynegast?!” vroeg hij.
“ Ja, wat gaat jou dat aan, je gaat met Leah.”
“ Dat is waar maar dat betekend nog niet dat je echt samen bent met hem, hij is je type niet.”
“en hoe weet jij wat mijn type is?” vroeg ik. Dylan kwam aanlopen en sloeg zijn arm om mijn middel.
“ Wat is er aan de hand?” vroeg hij.
“ Ik geloof niet dat je echt samen bent met fiona.” Jonathan keek minachtend naar Dylan.
“Dan geloof je het niet. Maar het is toch waar.” Zei Dylan en trok me dichter naar zich toe. We stonden op het punt om ons om te draaien en weg te lopen toen Jonathan weer sprak.
“Bewijs het dan maar. Kus hem.” Zei hij.
“Wat?” vroeg ik dom.
“Je hoorde me wel. Kus Dylan.” We stonden bevroren. Wat moet ik nu doen?
“Zie je wel dat het nep is. Het is allemaal gespeeld.” Zei Jonathan en begon te lachen.
Dat deed het. Ik was woedend. Zo woedend dat ik Dylans hoofd in mijn handen nam en zijn lippen tegen de mijne aandrukte. Het was raar maar deed alsof ik ervan genoot.
Ik trok weer weg en liet Dylan’s hoofd weer los. Hij leek een beetje verbouwd.
“Nu blij?” vroeg ik aan Jonathan en ik zette een hand op mijn heup. Jonathan zei niets en liep weg.
“Sorry Dylan. Hij maakte me gewoon zo woedend dat ik het wel moest doen. En anders had hij ons toch niet geloofd maar volgensmij gelooft hij het nu wel.” Zei ik en ik draaide me om.
Dylan stond met zijn handen in zijn zakken.
“ Het is niet erg. Ik had hetzelfde gedaan als het Leah was geweest.” Zei hij.
Ik liep samen met Jonathan de school uit toen we langs een poster kwamen.
Het Gemaskerde bal komt er weer aan! Dus Jongens vraag die mooie meisjes mee voor een romantische dans. Het thema is middeleeuwen dus het word een echt middeleeuws bal. Dresscode vrouw: Jurkjen met Masker. Dresscode man: Pak met masker.
Veel plezier,
De scholencommissie
“Wil je ernaartoe?” vroeg Dylan.
“Nee.” Zei ik simpel. Natuurlijk ga ik wel maar ik wil die ene avond niet besteden aan doen alsof ik samen ben met Dylan. Het is toch een GEMASKERD bal, niemand die me herkent.
“Ik ook niet.” Zei Dylan.
YOU ARE READING
My Best Friends Lover (dutch)
RomanceFiona is je normale tienermeisje ze heeft goede vrienden, een vriendje en vind alles wel prima in haar leven. Als onverwachts haar vriendje sterft blijft ze met een gebroken hart achter. Als ze samen met Jonathan een project moet gaan doen beginnen...