12. Do you like her

156 2 1
                                    

wauw. Dat zag ik niet aankomen. Opeens verstijfde ik. Ik merkte dat ik al een tijdje niet had geantwoord en antwoorde toen snel.

“Leuk voor je.” Meer wist ik niet uit te brengen.

“Maar nu ben ik kapot. Ik ga slapen. Lekker dromen over hem, hihi!” 

“Doei.”antwoorde ik en ik drukte op beeindigen.

Ik legte mijn mobiel op mijn nachtkastje en klede me om. Dit was een lange dag en kon niet wachtte tot ik sliep en even nergens over na te denken.

Ik liep richting mijn kluisje. Opeens hoorde ik geroep achter me.

“Fiona wacht!” ik draaide me om en zag dat Jonathan op me af kwam rennen.

“Fiona, eindelijk, ik heb je gevonden, ik heb uren naar je gezocht en ik moet je nu vertellen wat ik voel voor je, Ik hou van je!” nog voordat ik het wist drukte hij zijn lippen op de mijne.

“NEEEEEEEEEE,” Ik draaide me om en zag daar James staan. Dit kan niet. Hij keek pissig. “Hoe kan je me verraden voor hem! En ook nog eens de jongen waar Leah verliefd op is! Ik dacht dat je van me hield. Ik betekend niets voor je! ”

“James, hoe kan dit, Je bent dood. Je zei dat ik verder moest gaan!.” Ik draaide me weer om en zag daar Leah achter Jonathan staan.

“Dus dit is hoeveel ik voor je beteken?,” ze keek me dringend aan. “ Eindelijk ben ik aan het daten met de jongen die ik al zo lang leuk vind en ben ik gelukkig en moet jij het wegpakken! Je kan het gewoon niet hebben dat ik een keer gelukkig ben. Ik heb het gehad met jou Fiona, je bent dood voor me!” beet ze me toe. Ze pakte Jonathan’s hand en keek naar de grond.

“Ik kan niet geloven dat je probeert mij en Leah uit elkaar te halen?! Ik dacht dat jij anders was.” Jonathan keek van me weg. Dit kan niet echt gebeuren. Ik moet hier weg, voordat ik gek word.

Ik rende weg naar de enige plek waar ik me nog fijn voelde. Ik rende dus naar de heuvel. Ik zag iemand staan en hij draaide zich om. Tot mijn opluchting was het Dylan.

“Dylan, wat ben ik blij je te zien! Je raad nooit wat er is gebeurt.” Ik sprong bij dylan in de armen. Hij verstijfde, bewoog niet. Hier klopt iets niet. Ik keek op naar hem en zag dat hij me niet eens aankeek en voor zich uitstaarde. “Dylan?”

“hoe kon je? Ik dacht dat we er altijd voor mekaar zullen zijn, maar je bent er nooit. Je wil er niet zijn. Jij bent niet anders dan de mensen op mijn oude school. Jij gebruikt me, net zoals hun.” Dylan liep weg en ik viel op mijn knieen.

“Fiona, Fi , Schatje, wakker worden!” Ik werd met een schok wakker. alles was nog wazig maar nadat mijn ogen gewend waren aan het licht zag ik dat Leah langs me zat.

“ gaat het? Je zat te schreeuwen in je slaap en ik maakte me zorgen.” Leah keek me bezorgd aan. Ik knuffelde haar en fluisterde tegen haar.

“ het is goed. Beloof me dat er niets tussen ons komt, wat of wie er ook komt.”

Ik keek haar nu aan. Ze glimlachte even en zei toen vastberaden

“Belooft.”

Leah was al snel weer vertrokken. Het bleek dat ze gister haar mobieltje was vergeten. Nadat ze weg was ging ik maar even douchen. Eenmaal klaar checkte ik mijn mobiel. 1 sms.

Van: Dylan

Hee Babe! Kan ik zo langs komen om samen een filmpje te pakken?

Dit is net wat ik nodig heb. De droom heeft me nogal afgeschrokken en ik heb wel wat afleiding nodig.

My Best Friends Lover (dutch)Where stories live. Discover now