4. I trust you

161 2 0
                                    

Ik liep naar buiten op weg naar de bus die me thuis zal brengen toen ik Leah op me af zag lopen.

“Hee Fi!” riep ze vrolijk naar me. “Haa Leah, ben je niet boos? Als het je beter laat voelen, ik ben ook niet blij dat ik met Jonathan samen moet werken.”

Ik lachte even naar haar. Het was niet helemaal waar. Ik mag hem wel, maar ik zou nooit verliefd kunnen worden op de jongen waar mijn beste vriendin verliefd op is, toch?

“ nou, eerst was ik er helemaal niet blij mee, maar ik vertrouw je en je kan hem een beetje testen, kijken wat hij nu van mij vind. Zou je dat voor me willen doen, Fi? Alsjeblief, alsjeblieft, alsjeblieft!?”

ze keek me zo zielig aan dat ik haar gewoon niet af kon wijzen. “nou, ik kan het wel proberen.”

“ O dankje wel , je bent echt mijn beste vriendin, maar ik moet nu gaan! Mieke en ik gaan samen logeren en naar de film toe. Doei!” riep ze.

Ze rende snel weg en ik had nog niet eens de kans om doei terug te zeggen. Ze was al in de auto gestapt bij een jongen.

Wacht eens even.. dat is Joey! Wat doet Leah in gods naam in de auto bij haar ex? Wat maakt het ook uit. Haar eigen keuze.

“Hee Fiona! Hoe is het?” Ik draaide me om en zag Mieke staan.

“hee Mieke, had je niet afgesproken met Leah?”

“dat gaat niet meer door, ze zei tegen mij dat haar oma ziek was geworden en daar graag naartoe wilde.” Dat is raar, hier is iets mis.

“ow, okee, ik moet gaan, doeg!” ik moest snel gaan.

_______________________________________________________________________________

My Best Friends Lover (dutch)Where stories live. Discover now