3. The Project

179 2 0
                                    

Na een lange nacht geen slaap en alleen maar denken over Jonathan en over dat hij me gered heeft , was het dinsdag en dus tijd om naar school te gaan. Ik hoop dat ik Jeffrey niet tegen kom.

Het eerste lesuur heb ik les van mevrouw Janssen, CKV. De klas was druk zoals gewoonlijk.

toen kwam Jonathan binnen. hij droeg een normaal wit schirt met een korte spijkerbroek. Hij ging een plek voor me zitten ,draaide zich even om en lachte naar me.

“Oke klas, kunnen jullie even rustig zijn? Ik heb spannend nieuws!” zei mevrouw janssen. De hele klas was pas na 5 minuten stil.

“we gaan een project doen. Ik verdeel jullie in groepjes van twee en dan moeten jullie over 2 maanden elke film die ik op de lijst heb staan samen hebben gekeken en een verslag van hebben gemaakt. Is dat niet leuk?” zei de mevrouw enthousiast.

De hele klas leek het niets te boeien en mij ook niet.

“ dit zijn de groepen: Alex en Jannette, Leah met Joris, Mia met Mona, Annelies met Alexander en Fiona en Jonathan.” Geweldig, natuurlijk word ik weer met hem ingedeeld.

Jonathan draaide zich om en knipoogde naar me. Ik keek om naar Leah. Eerst keek ze jalours naar me maar toen ik me omdraaide glimlachte ze.

*****

“Fiona wacht even!” riep Jonathan. Het was na school dus ik was op weg naar de kluisjes.

“Ik heb de lijst gekregen met de films die we moeten gaan kijken.” Gaf me het blaadje. Ik keek erop en deze namen stonden erop:

1.      komt een vrouw bij de docter

2.      Death becomes her

3.      man in black

4.      Alien vs. predator

5.      Journey to the centre of the earth

6.      10 things I hate about you

7.      Coyote Ugly

8.      Titanic

“Bedankt, is er nog iets?”

“Uhm ja, nou, we moeten dus deze films gaan kijken, en ik zat eraan te denken, als we dat nou eens doen 1 keer in de week op , zegmaar zaterdag?” hij klonk nerveus.

Hij ging met zijn hand door zijn haar en keek naar de vloer.

“uh, ja , dat klinkt goed.” Zei ik.

“Echt?! Oke! Zaterdag 8 uur bij mij?” hij was helemaal blij.

Hij denkt toch niet dat het een date is?

“ja , tot dan.”zei ik en hij draaide zich om en liet me weer alleen achter.

___________________________________________________________________

My Best Friends Lover (dutch)Where stories live. Discover now